וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל: היו פגיעות בבסיסי חיל האוויר במתקפה האיראנית, אך הכשירות לא נפגעה

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 14:38

מערך ההגנה האווירית יירט כ-180 טילים בליסטיים, שחלקם, כך מודים בחיל האוויר, פגעו בבסיסי החיל. עם זאת, הדגישו בצבא כי הכשירות לא נפגעה כתוצאה מהמתקפה. בחיל ציינו כי למרות שהאיראנים שיגרו את מיטב הטכנולוגיה שלהם, לא הצליחו להרוג אזרחים או למנוע מצה"ל לתפקד

בווידאו:נפילות טילים מאיראן בשפלה, 1 באוקטובר 2024/אבי רוקח

בצה"ל מודים היום (רביעי) כי זוהו פגיעות בבסיסי חיל האוויר אך כשירות המטוסים לא נפגעה. עם זאת, החיל שבע רצון מיכולות מערך הגנה אווירית שיירט כ-180 טילים בליסטיים ששוגרו מאיראן, והדגישו כי האיראנים שיגרו את מיטב הטכנולוגיה וטילי הקרקע-קרקע הכי מתקדמים שלהם, ובכל זאת לא הצליחו לפגוע בתשתיות לאומיות, להרוג אזרחים או למנוע מצה"ל לתפקד.

כאמור, כבר אתמול בלילה פעל חיל האוויר במספר זירות - ובהן: תקיפות בניינים ברובע הדאח'ייה שבביירות. בחיל האוויר הדגישו שהאיראנים נכשלו עקב מוכנות גבוהה ומקצועיות של הכוחות השונים שפעלו לזהות וליירט את האיומים על העורף כולל משמעת גבוהה של הציבור הישראלי.

יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024. אבי רוקח
יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024/אבי רוקח

בחיל האוויר טוענים, כי במהלך השנה האחרונה גרע צה"ל אלפים רבים מאוד של פריטי תלול מסלול מיכולותיו של ארגון חיזבאללה. עוד אמרו כי גריעת היכולות בנוסף לפגיעה במערכי הפיקוד והשליטה ובמפקדים הבכירים ובשטח, מקשים עליו מאוד להוציא התקפות על העורף הישראלי.

לגבי הפגיעה ביכולות התלול מסלול של חמאס היא אנושה אך יש ביכולתו של הארגון לבצע שיגורים לעבר העורף הישראלי.

אמש, אזעקות נשמעו בכל רחבי הארץ לאחר זוהו שיגורים של טילים בליסטיים מאיראן. הדי פיצוצים נשמעו באזורים רבים וזוהו פגיעות במרכז וכן זוהתה נפילה של רסיס מיירט בדרום. לפי ההערכות, כ-180 שיגורים זוהו ולמעלה מ-1,800 אזעקות נשמעו בעקבות המתקפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully