וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עם טווח של 200 ק"מ ומשקל של 600 ק"ג: זוהי הרקטה ששוגרה מלבנון למרכז

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 9:00

הרקטה ששוגרה אתמול מלבנון למרכז היא ארוכת טווח וכבדה במיוחד, אבל בתשתיתה מדובר על כלי נשק ותיק שמצוי בזירה כבר כמה עשורים. על רקע פעילות צה"ל בלבנון, יש להניח שהיא תישאר בחיינו בזמן הקרוב. חוץ מלהגיע לגלילות, המטרה של שיגור "פאדי 4" - לשלוח מסר

בוידאו: חלקי טיל/מיירט שנפל בכביש 444, 1 בספטמבר 2024/לפי סעיף 27 א

כל מלחמה מביאה לתודעה מערכות נשק של האויב, אבל לפעמים מדובר רק בשמות חדשים לכלי נשק ותיקים.

הרקטות מסדרת "פאדי" הן כאלה. לא מדובר באיזה נשק שובר שיווין: הן מבוססות על רקטות ממשפחת הזילזאל האיראנית שמוכרות כבר יותר מ-20 שנה, אבל הן יוצרו בידי חיזבאללה בלבנון. פאדי 1 ופאדי 2 שוגרו בשבוע שעבר במתקפה על הקריות ועל חיפה. הן בעלות מאפיינים של רקטות שאיתן התמודד צה"ל עוד במלחמת לבנון השנייה. יש להן טווח של 70-100 ק"מ, וראש קרבי במשקל של 83-170 ק"ג, לפי נתונים שפרסם חיזבאללה עצמו.

חלון שבור באוטובוס בזירת נפילה,בכביש 444,  1 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חלון אוטובוס שבור בזירת הנפילה בכביש 444, 1 באוקטובר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אתמול (שלישי) שוגרה לראשונה פאדי 4, המזכיר בביצועיו את רקטות הפאתח 110 וה-M600 האיראניות. חיזבאללה לא פרסם נתונים רשמיים, אבל לפי ההערכות, ההבדל המרכזי הוא הטווח, המוערך בכ-200 ק"מ, המאפשר לה להגיע מלבנון למרכז ישראל. חסן נסראללה פעם כינה את זה "בעדה בעדה חדרה", כלומר הרבה אחרי חדרה. בהתאם, גם הראש הקרבי אמור להיות הרבה יותר כבד, ויכול להגיע לפי הערכות המכון למחקרי ביטחון לאומי, (INSS) לכ-600 ק"ג.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
נפילה של חלקי טיל/מיירט ,רמת השרון, 1 בספטמבר 2024. עיריית רמת השרון, אתר רשמי
נפילה ברמת השרון, 1 באוקטובר/אתר רשמי, עיריית רמת השרון

חיזבאללה טען כי שיגר את הרקטה אל בסיס של יחידה 8200 של אמ"ן בגלילות. שיגור של טיל כזה מחייב אזעקות באזורים נרחבים יחסית במרכז, בגלל החשש משברים גדולים שיפלו ארצה לאחר היירוט בידי מערכות ההגנה האווירית, מה שיוצר הפרעה משמעותית יותר לשגרת החיים של עשרות אלפי ישראלים.

חיזבאללה החזיק עשרות אלפי רקטות מסוג פאדי 1 ו-2 בתחילת המלחמה, ותקיפות חיל האוויר בחודש האחרון נועדות לשחוק את המלאי שלהן עוד יותר. מנגד, לחיזבאללה יש מלאי קטן בהרבה מרקטות מסוג פאדי 4. השיגור היום נועד להראות שלמרות הטענות של גורמים מדיניים להשמדת 50% ממלאי הרקטות של חיזבאללה, שנאמד לפני פרוץ המלחמה ביותר מ-150 אלף יחידות, יש בידיו עדיין רקטות ארוכות טווח.

ככל שצה"ל יעמיק את פעילותו הקרקעית בלבנון שהחלה השבוע, סביר שנראה עוד מאמצים של חיל האוויר להקטין את המלאי הזה, ומצד שני של ארגון הטרור השיעי לשגר רקטות נוספות מהסוג הזה למרכז הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully