וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אמרו לנו שאנחנו הוזים": תושבים מקו העימות לא הופתעו מחשיפת התוכניות של חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 2.10.2024 / 12:56

דובר צה"ל חשף אתמול כי בשנה האחרונה בוצעו פעילויות ממוקדות בדרום לבנון להשמדת מנהרות חיזבאללה, בהן נמצאו אמל"ח ומטענים. "החשיפה היא לא פחות ממדהימה, אבל לא מפתיעה. חופש הפעולה של חיזבאללה בגבול אפשר הקמה של מפלצת טרור של ממש על הגדר"

הצהרת דובר צה"ל לאחר החמרת הנחיות פיקוד העורף/דובר צה"ל

"החשיפה של דובר צה"ל היא לא פחות ממדהימה, אבל היא לא הפתיעה אותנו", אמר אתמול (שלישי) משה קקון מקריית שמונה. "חופש הפעולה של חיזבאללה על הגבול, ההתעצמות שלו ובפרט של כוחות רדואן, הקימו מפלצת טרור של ממש על הגדר. תרחיש ה-7 באוקטובר היה מוכן להפעלה על תושבי הצפון".

אתמול חשף דובר צה"ל כי מתחילת המלחמה, צה"ל ביצע לא פחות מ-70 פעילויות מבצעיות ממוקדות בשטח דרום לבנון לנטרול והשמדת מתחמי לחימה ואמצעי לחימה של חיזבאללה, בדגש על מנהרות תת-קרקעיות. הלוחמים פשטו על הכפרים והשטח, פרצו פתחים תת-קרקעיים לאורך הגבול, חשפו מצבורי נשק, מתחמי היערכות למחבלים ועוד. במסגרת הסריקות בשטח, אותרו מערכי תת קרקע שיכלו להוביל את מחבלי חיזבאללה עד לגדר הגבול במסגרת מה שהוגדר כתוכנית הפשיטה של חיזבאללה לכיבוש הגליל.

תמונות של המטענים, ממצאי האמש״ט, טילי הנ״ט, תשתיות התת-קרקע ואמצעי לחימה נוספים. דובר צה"ל
"תמיד ידענו שיש מנהרות"/דובר צה"ל
תמונות של המטענים, ממצאי האמש״ט, טילי הנ״ט, תשתיות התת-קרקע ואמצעי לחימה נוספים. דובר צה"ל
"איך ישנו שם בלילה עם ילדים קילומטר מהגבול?"/דובר צה"ל

"הדיבורים על הסדרה והרחקה נראים עכשיו מגוחכים עוד יותר, ולכולם ברור שרק השטחה של כל הכפרים הקרובים לגבול, כמו אז בקוניטרה וכמו עכשיו ברפיח ושג'עיה, ויצירת אזור חיץ נקי מאדם במרחב שצפונית לגבול ישראל, יוביל לביטחון אמיתי לתושבי הצפון ולסיכול איומי הנ"ט, החדירה והמנהרות. אנחנו מלקקים את הפצעים של הטבח בדרום, אבל כאן בצפון צריכים להגיד תודה גדולה על אסון שנמנע", אמר קקון.

תושבת מושב יערה סיפרה: "תמיד ידענו שיש מנהרות, אבל שהמדינה ידעה ולא עשו כלום שנים? ניצלנו בנס. תושבים אומרים ששמעו חפירות - ואומרים להם שהם הוזים. איך ישנו שם בלילה עם ילדים קילומטר מהגבול? איך הסכמנו? המפונים בהלם, הם קולטים שצדקו כל השנים".

מורן דדוש אמרה: "למה כולם בהלם? זה היה ידוע לכולם. היכן האנשים באולפנים שדחפו להסדרה? הצבא ידע וקיבל ברקס במשך השנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully