וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להגיב מיד ובעוצמה: הזדמנות היסטורית לשבור את המשוואה

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 22:23

על ישראל להגיב למתקפת הטילים האיראנית בעוצמה חסרת תקדים ולפגוע בדיוק איפה שכואב למשטר האייתולות - ביציבות שלו. לא עוד פגיעה ברכיב של מכ"ם כדי שחמינאי יבין את המסר. הפעם זה לא יספיק

בווידאו:יירוטים ונפילות טילים ששוגרו מאיראן, סמוך לצומת גולני, 1 באוקטובר 2024/תמונות גולשים

לקח לממשלת ישראל יותר מ-11 חודשים ארוכים להבין שהגיע הזמן לשבור את הכלים מול חיזבאללה. מתקפת הביפרים נתנה את האות, מתקפת מכשירי הקשר פתחה את התיאבון, המכות האוויריות אותתו שהמתקפות המתוחכמות היו רק ההתחלה - ורצף החיסולים, שהגיע לשיאו ביום שישי האחרון עם חיסולו של רב-המרצחים חסן נסראללה (30 שנה מאוחר מדי), הוכיח לאייתולות בטהרן שישראל, סוף סוף יש לומר - "מדברת ביזנס".

מתקפת הטילים האיראנית הרחבה, שהכניסה כמעט את כל תושבי מדינת ישראל לממ"דים (הפעם לא רק לעשר דקות) היא לא פחות מהזדמנות היסטורית - הזדמנות להפסיק לפעול לפי משוואות ופשוט לשבור אותן.

יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024. אבי רוקח
יירוט טילים מאיראן מעל אשדוד, 1 באוקטובר 2024/אבי רוקח

על ישראל להגיב מיד ובעוצמה חסרת תקדים. מיד. עכשיו. היום. אסור להמתין. הלגיטימציה הבינלאומית תהיה לצידנו - הרי אף מדינה בעולם לא היתה סובלת אקט כזה שהוא בכל קנה מידה לא פחות מ"הכרזת מלחמה" - ויש לנצל אותה בחוכמה.

לא עוד פגיעה ברכיב של מכ"ם כדי שחמינאי יבין את המסר. לא עוד פגיעות סמליות. התגובה חייבת להיות "חסרת פרופורציה", כזאת שתפגע במשטר האייתולות איפה שהכי כואב לו: ביציבות שלו. שלושה דברים מעניקים יציבות למשטר, לא בהכרח בסדר הזה: מעטפת ההגנה של ציר הרשע, עושר המשאבים הכלכליים, והגרעין. על כן, התגובה צריכה להיות מכוונת בדיוק למקומות האלה:

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
  • ראשית, פגיעה רחבה וחסרת תקדים במדינות ציר הרשע (מהמיליציות בסוריה ועד החות'ים בתימן, מלבנון ועד עיראק) ובאיראן עצמה.
  • שנית, פגיעה במקורות הכלכליים של המשטר - קרי מקורות הנפט והגז. פגיעה כזאת, בשילוב מצבה הרעוע של הכלכלה האראנית הקורסת, תתרום ליצאת ההמונים לרחובות כפי שהיה בעבר. יש הטוענים שהפגנות המוניות מפחידות את האייתולה יותר ממטוסי חיל האוויר הישראלי.
  • שלישית - תוכנית הגרעין. איראן היא מדינת סף גרעינית. היא קרובה יותר מתמיד לעשות את הפריצה. נוצרה היום הזדמנות היסטורית לפגוע בתוכנית באופן משמעותי ולהחזיר אותה שנים אחורה במרוץ.
יירוטים ונפילות טילים ששוגרו מאיראן, צפון הארץ, 1 באוקטובר 2024. אייל מרגולין, פלאש 90
יירוטים ונפילות טילים ששוגרו מאיראן, צפון הארץ, 1 באוקטובר 2024/פלאש 90, אייל מרגולין

עד עכשיו נמנענו בישראל מפעולות קיצוניות משום שחששו שאלה יעוררו תגובות רחבות שיסכנו את העורף. אבל הערב איראן טרפה את הקלפים באופן כה בוטה וקיצוני, שלמעשה מאפשרת לישראל לשבור את המשוואה ואת הכלים.

לראשונה אחרי השנה הקשה בהיסטוריה של מדינת ישראל, אפשר לראות את האור בקצה המנהרה. האור שיאפשר לתושבי הצפון לחזור הביתה, כזה שאולי ישפר את העמדה כדי ללחוץ על יחיא סינוואר להגיע לעיסקה שתחזיר את החטופים הביתה.

על חברי הקבינט לשים את הפוליטיקה בצד ולנצל בחוכמה ובאחדות את ההזדמנות שנוצרה. מי יתן שהשכל הישר ינצח את האגו, ונחזור להשתמש בממ"דים כמחסנים לשנים ארוכות קדימה.

הכותב הוא המשנה לעורך הראשי וראש מערכת החדשות של וואלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully