וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבדיה: ניסיון פיגוע מחוץ לשגרירות הישראלית בשטוקהולם

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 23:48

על פי דיווחים זרים, ניידות נראו מחוץ לשגרירות שבשטוקהולם, אך במשטרה לא פירטו על התקרית. בזירת הירי נמצאו נשק, ותרמיל ריק. "אני לא רוצה להתייחס אם מישהו חשוד או שהאירוע מופנה לשגרירות", אמרה דוברת המשטרה המקומית

ניסיון פיגוע אירע הערב (שלישי) מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם, כך דווח בתקשורת המקומית בשבדיה. על פי הדיווח, ניידות נראו מחוץ לשגרירות, אך במשטרה לא פירטו על התקרית. בזירת הירי נמצאו נשק, ותרמיל ריק. לפחות עשר ניידות משטרה הובהלו למקום וחסמו לצורך סריקות. "אני לא רוצה להתייחס אם מישהו חשוד או שהאירוע מופנה לשגרירות", אמרה דוברת המשטרה המקומית.

האבטחה בשגרירות ישראל בשטוקהולם הוגברה מספר פעמים השנה בעקבות ניסיונות פיגוע בין היתר לאחר ירי סמוך ולאחר מציאת חפץ חשוד. בשני מקרים נעצרו נערים כשהם במונית, חמושים בנשק, בדרכם לשגרירות. בחודש מאי אחד מהם נידון ל-11 חדשי מאסר. הוא נתפס על חם, כשברשותו אקדח והוא עוטה כפפות וטען כי קיבל הנחיות בצ'אט.

משטרת שטוקהולם מסרה שהיא מצידה הגבירה את אמצעי האבטחה לשיפור הביטחון והפיקוח על האינטרסים הישראלים והיהודיים ברחבי שוודיה מאז החלה המלחמה בין ישראל לחמאס בסתיו שעבר והיא משתפת פעולה באופן הדוק עם שירותי הביטחון ורשויות אחרות, כמו גם עם נציגי קהילות יהודיות.

ניידת משטרה בשטוקהולם, שבדיה, אוקטובר 2023. רויטרס
ניידת משטרה בשטוקהולם/רויטרס

גם בחודש מאי האחרון נשמעו יריות בסמוך לשגרירות בשטוקהולם, וכמה אנשים נעצרו לאחר מכן. במקביל לאירוע זה, בצרפת אדם חמוש נורה למוות לאחר שניסה להצית בית כנסת בעיר רואן. "אני משבח את המשטרה על האחריות והאומץ שלהם", כתב שר הפנים ג'רלד דרמנין ב-X. לא דווח על נפגעים נוספים מלבד האדם החמוש, שהיה מצויד בסכין וניסה לתקוף שוטרים מחוץ לבית הכנסת בשעות המוקדמות של הבוקר. כוחות כיבוי הגיעו למקום.

במשרד החוץ בירושלים מעדכנים כי "נבדק אירוע חריג בשגרירות ישראל בשבדיה. מדגישים כי לכל עובדי השגרירות שלום ואיש מהם לא נפגע", אמרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully