וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יש מקום לתקווה, רואים אופק": השמחה בצפון על המבצע הקרקעי בלבנון

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 8:21

ביישוב המפונה שלומי בירכו על הפעולה המוגבלת בדרום לבנון, ואמרו כי מדובר בצעד הכרחי מבחינה ביטחונית: "שטחי דרום לבנון חרושי מנהרות ומחסני נשק, חייבים לטהר את השטח". לצד השמחה, יש חשש שצה"ל יכריז במפתיע על היישוב כשטח צבאי סגור: "הגבלות תנועה ללא הצדקה"

תקיפת צה"ל בדרום לבנון, 1 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות החברתיות לפי סעיף 27 א'

"יש מקום לתקווה, הבוקר אנו רואים את האופק" - כך אומר הבוקר (שלישי) ראש מועצת שלומי גבי נעמן, על רקע הכניסה הקרקעית המוגבלת ללבנון. לדבריו, "כניסת חיילי צה"ל לדרום לבנון היא חובה לבטחוננו ותנאי לחזרת התושבים ליישובים. שטחי דרום לבנון חרושי מנהרות ומחסני נשק רבים המסכנים את יישובינו, ועל כן נדרש טיהור השטח וחיסול המחבלים בדרום לבנון. הצלחות השבועות האחרונים החזירו את היוזמה לידי צה"ל, וצה"ל בדרך להוביל לניצחון חשוב ומשמעותי המשפיע על האזור כולו ובמיוחד לחיזוק הביטחון לישובים הצפוניים. נתפלל כולנו לשלום חיילינו היקרים, שאנו כולנו חבים להם את קיומנו כאן בארץ ישראל. נחזק את הממשלה ואת הקבינט המדיני על החלטות נכונות ונועזות אשר משנות את המציאות באיזורנו ואולי של כל המזרח התיכון".

היישוב המפונה שלומי לא הוכרז כשטח צבאי סגור, אבל ביישוב חוששים שכך יחליט הצבא לעשות במפתיע. אמש, טרם הכניסה הקרקעית, סגר כך בצו מפקד פיקוד צפון, אלוף אורי גורדין, את מרחבי מטולה כפר גלעדי ומשגב עם שבגזרה המזרחית של הלחימה.

בשלומי שבגליל המערבי הכניסות ליישוב פתוחות, אך קיימת אפשרות של בדיקת רכבים במחסומים, גם מכיוון כברי וגם מכיוון גשר הזיו, שיכללו איסור תנועה ללא הצדקה. כך אמר הבוקר נעמן לתושבים. מפעלים חיוניים ימשיכו לעבוד באישור צה"ל. נוסף על כך, אמש התבשר נעמן על הארכת מתווה הפינוי עד סוף דצמבר.

"חשוב לדעת כי ליישוב שלומי הגיעו כוחות ביטחון רבים, ואנו מעמידים לרשות חיילינו את כל המבנים הציבוריים לרווחתם", מסר לתושבים. לשאלת תושביו אם גם היישוב שלומי יוגדר כשטח צבאי סגור, הוא הזהיר שקיים סיכוי כזה וכי על כל תושב לקחת זאת בחשבון.

תקיפת חיל האויר, סין אל-פיל, לבנון, 1 באוקטובר 2024. רויטרס
"השבועות האחרונים החזירו את היוזמה". תקיפת חיל האוויר בלבנון, הלילה/רויטרס
צו סגירת מרחב, 30 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
צו סגירת מרחב, 30 בספטמבר 2024/דובר צה"ל
גבי נעמן וכיתת הכוננות הישובית. מועצה מקומית שלומי, אתר רשמי
"שטח צבאי סגור? זה לא הצעד הנכון כעת". גבי נעמן עם כיתת הכוננות של שלומי/אתר רשמי, מועצה מקומית שלומי

"דעתי האישית שאין זה נכון להכריז על שלומי כשטח צבאי סגור ולהכיל כוחות וציוד רב בשטחו, אך ההחלטה היא בידי צה"ל - ומה שיוחלט נבצע. היום ומחר נעשה הערכות מצב עם מפקד האוגדה, תא"ל יפתח נורקין, על מנת למנוע את סגירת היישוב ולהכריז עליו שטח צבאי סגור".

המשמעות של ההכרזה על שלומי כשטח צבאי סגור, לדבריו, "היא שהמועצה וצה"ל ידרשו לפנות את התושבים השוהים בשלומי - כלומר, תוכנית לפינוי כ-1,000 תושבים למלונות בארץ. מפעלים ידרשו להפסיק את פעילותם למעט מפעלים חיוניים שצהל ידרש להחריג בעצמו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully