וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הביעה תמיכה בפעולה הקרקעית בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 6:52

בבית הלבן אמרו כי המבצע עולה בקנה אחד עם זכותה של ישראל להגן על עצמה. שר ההגנה אוסטין הסכים שצריך להרוס את תשתיות חיזבאללה גבול והזהיר את איראן מההשלכות של תקיפה על ישראל. עם זאת, הזהירו מהתארכות המבצע מעבר למתוכנן והדגישו כי יש לעבור לנתיב דיפלומטי בהקדם

שר הביטחון גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני אוסטין במסיבת עיתונאים/לע"מ

שר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין, שוחח אמש בטלפון עם שר הביטחון, יואב גלנט, ואמר לו כי ארצות הברית תומכת בפעולה הקרקעית המוגבלת שישראל מבצעת בדרום לבנון, כך אמר דובר הפנטגון. "אוסטין וגלנט הסכימו כי יש צורך לפרק את את התשתיות הצבאיות לאורך הגבול כדי לוודא שחיזבאללה לא יוכל לבצע מתקפה בסגנון 7 באוקטובר נגד היישובים בצפון ישראל", נמסר בהודעת הפנטגון.

עם זאת, הדגיש אוסטין כי יש צורך בפתרון דיפלומטי כדי לוודא שהאזרחים משני צידי הגבול יוכלו לחזור לבתיהם. אוסטין הוסיף ואמר לגלנט כי חשוב שבסופו של דבר ישראל תעבור ממבצעים צבאיים לנתיב דיפלומטי ברגע שהדבר יהיה אפשרי כדי להשיג ביטחון ויציבות.

שר ההגנה האמריקני הדגיש עוד כי ארצות הברית ערוכה באזור כדי להגן על כוחות אמריקנים ועל בנות בריתה של ארצות הברית מפני מתקפות מצד איראן ושלוחיה. בנוסף, ארצות הברית תפעל נגד כל גורם שינסה לנצל את המתיחות כדי להרחיב את העימות במזרח התיכון. "שר ההגנה אוסטין דן עם השר גלנט בהשלכות החמורות שיהיה עבור איראן אם היא תבצע מתקפה ישירה נגד ישראל", נכתב בהודעת הפנטגון.

מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין. לשכת העיתונות הממשלתית
מסיבת העיתונאים של שר הביטחון יואב גלנט ומזכיר ההגנה האמריקני לויד אוסטין/לשכת העיתונות הממשלתית

גם הבית הלבן הביע תמיכה בפעולה הקרקעית. "המבצע הישראלי המוגבל להריסת תשתיות של חיזבאללה, שעלולות לאיים על אזרחים בישראל, עולה בקנה אחד עם זכותה של ישראל להגן על אזרחיה ולאפשר להם לחזור לבתיהם", נמסר מהבית הלבן. "אנחנו תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה וארגוני טרור שנתמכים על ידי איראן", הוסיפו.

מהבית הלבן נמסר עוד כי הם מודעים לסיכון של "התארכות המבצע מעבר לתוכנית המקורית" והם דנים על כך עם ישראל. "בסופו של דבר פתרון דיפלומטי הוא הדרך היחידה להשיג ביטחון ויציבות בגבול בין ישראל לבין לבנון", נמסר מהבית הלבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully