וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתום תשעה חודשים של משא ומתן: הסכם קיבוצי חדש לרופאים

עודכן לאחרונה: 1.10.2024 / 0:00

בהסכם יינתנו תמריצים כלכליים לרופאים בבתי החולים על מנת להרחיב ולהטיב את השירות הרפואי הניתן לציבור ועל תוספת שכר של 6,000 שקלים לרופאי מקצועות שהוגדרו כמשימה לאומית, נוכח השלכות מלחמת חרבות ברזל, ומתוך מטרה לחזק את המערכים הללו. היקף הרופאים והשירות יגדל

עזבו הכל ובאו לעזור: הרופאים הישראלים שחיים בחו"ל והגיעו לסייע במלחמה/הקריה הרפואית רמב"ם

בתום תשעה חודשים של משא ומתן אינטנסיבי בין משרד האוצר, משרד הבריאות, כללית וההסתדרות הרפואית בישראל והממונה על השכר חתמו היום (שלישי) על הסכם קיבוצי חדש לרופאים.

ההסכם נועד לתת מענה מיידי לצרכי מערכת הבריאות הציבורית נוכח מלחמת חרבות ברזל ולטובת חיזוק, שיפור והרחבת שירותי הרפואה בישראל. על פי ההסכם, החל מיום ה-1 בינואר 2025, כלל הרופאים יזכו להעלאת שכר בשלוש פעימות.

במסגרת ההסכם, הוסכם על תמריצים כלכליים שיינתנו לרופאים בבתי החולים על מנת להרחיב ולהטיב את השירות הרפואי הניתן לציבור ועל תוספת שכר של 6,000 שקלים לרופאי מקצועות שהוגדרו כמשימה לאומית, נוכח השלכות מלחמת חרבות ברזל, ומתוך מטרה לחזק את המערכים הללו ובתוך כך להגדיל את היקף הרופאים והיקף השירותים הניתנים לציבור במקצועות האלו.

במסגרת העלאת השכר, נכללת תוספת רוחבית של תשעה אחוזים וחצי. בנוסף, בין הצדדים נקבע כי החל מיום ה- 1 בינואר 2025, בתי החולים יוכלו לתגמל רופאים מומחים שיישארו לעבוד אחר הצהריים בבית החולים במסגרת הכללים שנקבעו. כללים שמאפשרים גמישות בשעות העבודה, לטובת מערכת הבריאות הציבורית והרופאים.

הפגנת המתמחים והסטודנטים מול ועדת ההסתדרות הרפואית בכפר המכביה, 07 ביוני 2020.. ארגון "מרשם", אתר רשמי
"משפר את השירות הרפואי לתושבי המדינה ומשפר את שכר הרופאות והרופאים". הפגנת המתמחים/אתר רשמי, ארגון "מרשם"

שר הבריאות אוריאל בוסו מסר במסגרת ההסכם: "אני מברך על ההסכם החשוב, שלצד השיפור בתנאי הרופאים יש בו שדרוג של מערכת הבריאות. ההסכם נותן לנו אפשרות לקדם מקצועות רפואיים במצוקה, ולהעניק עדיפות לתחומים הנדרשים להתמודדות עם השלכות המלחמה - שיקום, בריאות הנפש והרפואה המשפטית. הרופאים והרופאות הם חוד החנית של מערכת הבריאות ואנחנו פועלים לשמור עליהם בתוך המערכת ולהעניק להם כלים ראויים לעבודה".

מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב הוסיף: "החל מהשבעה באוקטובר התגלתה מערכת הבריאות במלוא יכולתה עוצמתה. ראינו כולנו את התגייסות המערכת כולה - את הטיפול המסור בבתי החולים ואת הפעילות המיידית של הקופות ופתיחת המרפאות בריכוזי המפונים, את ההתגייסות של המרכזים לבריאות הנפש למתן מענה נפשי למפונים ולנפגעים הרבים, את השיקום המצוין שניתן בבתי החולים לפצועים".

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
רופאים מנתחים. צילום: הדס פרוש/פלאש 90, עיבוד תמונה
רופאים מנתחים. שכרם גדל משמעותית/עיבוד תמונה, צילום: הדס פרוש/פלאש 90

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי אמר: "הסכם זה הוא בשורה בראש ובראשונה למערכת הבריאות ולרופאות ורופאי ישראל. הסכם זה משפר את השירות הרפואי לתושבי המדינה ומשפר את שכר הרופאות והרופאים".

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ': "כמו יתר הסכמי השכר שנחתמו לאחרונה במגזר הציבורי, גם ההסכם הזה כולל בשורות אמיתיות לציבור הישראלי, למערכת ולעובדים. ההסכם מבטא את הדגש שאנחנו שמים על תחום בריאות הנפש, לצד תחומים נוספים שלצערנו המלחמה הביאה לחזית - רפואה משפטית ושיקום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully