וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן סבור כי הגיע להבנות עם ישראל על היקף הפעולה הקרקעית בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 23:04

בכירים בבית הלבן ובפנטגון קיימו ביומיים האחרונים שיחות עם מקביליהם בישראל לגבי אופי הפעולה הקרקעית. מקור שמעורה בנושא אמר כי בבית הלבן סבורים שהצליחו להשפיע על היקף הפעולה הקרקעית שתתמקד בהשמדת תשתיות חיזבאללה באזור הגבול - ולאחר מכן נסיגה של כוחות צה"ל

בווידאו: תקיפות צה"ל של מחבלים ומטרות טרור של חיזבאללה בלבנון/צילום: דו"צ

הבית הלבן מאמין שהגיע להבנות עם ישראל לגבי היקף הפעולה הקרקעית הישראלית בדרום לבנון, כך לפי שני מקורות שמעורים בנושא.

ביירות, לאחר התקיפה הישראלית ,לבנון.30 בספטמבר 2024. רויטרס
ביירות, לאחר התקיפה הישראלית ,לבנון.30 בספטמבר 2024/רויטרס

למה זה חשוב

הגעה להבנות בין ישראל לארצות הברית לגבי הפעולה הקרקעית הינה קריטית מבחינה מדינית. ללא הגעה להסכמות בנושא ישראל היתה עלולה למצוא עצמה ללא גיבוי אמריקני במיוחד בכל הנוגע לווטו במועצת הביטחון של האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
תקיפות צה"ל בנבטיה, לבנון ,30 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות צה"ל בנבטיה, לבנון ,30 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במוקד החדשות

  • בשבוע האחרון גברה המתיחות בין הבית הלבן לבין ממשלת נתניהו על רקע הזיג-זג של ראש הממשלה בעניין יוזמת הפסקת האש האמריקנית.
  • למרות שארה"ב תמכה בחיסול נסראללה, הממשל גם הביע תסכול רב מכך שישראל לא עדכנה מראש את ארצות הברית לגבי הפעולה, לא התייעצה בעניין ולא אפשרה לצבא ארה"ב להעלות כוננות מחשש לפגיעה בכוחות אמריקנים.
בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

מאחורי הקלעים

  • בכירים בבית הלבן ובפנטגון שוחחו מספר פעמים במהלך 48 השעות האחרונות עם יועציו הבכירים של ראש הממשלה נתניהו, עם שר הביטחון גלנט ועם בכירי צה"ל על התוכניות למבצע קרקעי בלבנון.
  • מקור אחד שמכיר את המצב אמר כי ארה"ב חששה שישראל מתכננת פלישה קרקעית נרחבת לדרום לבנון. במהלך השיחות בנושא, הצד האמריקני העלה חששות לגבי מבצע קרקעי רחב והתחושה של בכירי הבית הלבן היתה שישראל לקחה בחשבון את החששות האמריקנים.
  • בכירים ישראלים עדכנו את הבית הלבן שהתוכנית הנוכחית לפעולה קרקעית היא מצומצמת, מתמקדת בהשמדת תשתיות צבאיות של חיזבאללה בכפרים שסמוכים ליישובים הישראלים באזור הגבול - ולאחר מכן נסיגה של כוחות צה"ל לאחור, אמר המקור שמעורה בפרטים.
  • המקור הוסיף שממשל ביידן מעריך כי הפעולה הקרקעית הישראלית בדרום לבנון לא תיראה כמו הפעולה הקרקעית הישראלית ב-2006, אלא מצומצמת הרבה יותר.
  • המקור שמעורה בפרטים ציין כי בבית הלבן סבורים שהצליחו להשפיע על היקף הפעולה הקרקעית שישראל תכננה ולהקטין אותה, אך בכיר ישראלי אמר כי הפעולה הקרקעית היתה מלכתחילה מצומצמת ולא שונתה בעקבות הערות אמריקניות.
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024. רויטרס
פגישת רה"מ בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הבית לבן, 25 ביולי 2024/רויטרס

מה הלאה

  • בעוד שממשל ביידן מבין את המטרה האסטרטגית של המבצע הקרקעי ואת הצורך לוודא שחיזבאללה לא יכול לשמור על היכולת לתקוף יישובים ישראלים מהצד הנגדי של הגבול, גורמים בבית הלבן אמרו לעמיתיהם הישראלים שהם מודאגים, שכמו שכבר קרה במלחמות קודמות בלבנון, מה שמתחיל כפעולה מוגבלת בזמן ומוגבלת בהיקף גיאוגרפי גולשת למשהו גדול וארוך יותר, אמר המקור.
חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון.26 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון.26 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

מה הם אומרים

  • דובר משרד החוץ האמריקני מתיו מילר רמז להבנות בין הצדדים במהלך התדרוך לכתבים ואמר כי הממשל קיים שיחות עם ישראל לגבי האפשרות של פעולה קרקעית.
  • "עד כה הם אמרו לנו שמדובר בפעולות מוגבלות שיתמקדו בתשתיות של חיזבאללה בסמוך לגבול", ציין מילר. "ארה"ב עדיין תומכת בהפסקת אש בלבנון אבל לחץ צבאי עשוי לעזור בקידום פתרון דיפלומטי".
  • ידיעה זו מתפרסמת במקביל גם באתר Axios

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully