וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: ישראל עדכנה את ארצות הברית בכוונה לצאת לפעולה קרקעית בלבנון

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 19:08

גורמים אמריקניים ל"וושינגטון פוסט": ישראל הודיעה לארה"ב על כוונתה לפעול בהיקף מצומצם בדרום המדינה, שתתמקד בטיהור תשתיות חיזבאללה בסמוך לגבול. גלנט לראשי רשויות בצפון: "השלב הבא במלחמה יתחיל בקרוב". ביידן: "ארגיש בנוח אם ישראל תפסיק את הלחימה"

בווידאו: שר הביטחון גלנט בשיחה עם ראשי המועצות בפורום קו העימות/צילום: שחר יורמן

גורם אמריקני אמר היום (שני) לוושינגטון פוסט כי ישראל עדכנה את ארצות הברית שמתכוננת פעולה מוגבלת בלבנון שיכולה להתחיל בכל רגע. הפעולה מתוכננת להיות מוגבלת יותר בהשוואה למלחמת לבנון השנייה, ולהתמקד בטיהור תשתיות חיזבאללה המאיימות על היישובים הצמודים לגבול.

לפי גורמים צבאיים, אין תנועות של כוחות צה"ל בלבנון, אך ב-48 השעות האחרונות קיימת דריכות והעלאת מוכנות לקראת האפשרות שיוחלט על תמרון קרקעי רחב או מוגבל לשטח דרום לבנון. נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר בראיון לכלי תקשורת בארצות הברית על פעולה קרקעית ישראלית בלבנון: "אני ארגיש בנוח אם ישראל תפסיק את הלחימה. אנו צריכים הפסקת אש".

בדיון היום עם ראשי המועצות בפורום קו העימות אמר שר הביטחון יואב גלנט: "השלב הבא במלחמה נגד חיזבאללה יתחיל בקרוב - הוא יהווה גורם משמעותי בשינוי המצב הביטחוני ויאפשר לנו להשלים את החלק החשוב של החזרת התושבים לבתיהם. את זה אנחנו נעשה, וכמו שאמרתי כאן לפני חודש: אנחנו נעביר את מרכז הכובד, כך אני אומר עכשיו: אנחנו נשנה את המצב ונחזיר את התושבים הביתה בכל מעמד שהעניין יידרש".

שריפות בשטחים פתוחים בעקבות שיגורים משטח לבנון, גליל המערבי, 30 בספטמר 2024. דוברות כבאות והצלה לישראל, מחוז חוף, אתר רשמי
שריפות בשטחים פתוחים בצפון בעקבות שיגורים מלבנון/אתר רשמי, דוברות כבאות והצלה לישראל, מחוז חוף
חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון.26 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
חטיבה 7 של השריון השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון/דובר צה"ל

רשת ABC פרסמה אתמול דיווח, על פיו גורמים אמריקאיים טוענים כי נראה שפעולות מצומצמות נגד חיזבאללה מעבר לגבול כבר החלו או עומדות להתחיל. לדבריהם, בישראל טרם החליטו אם לפתוח במבצע קרקעי אבל נערכים אליו. עוד הגורמים אמרו שמאחר שהיעד המרכזי הוא השבתם של עשרות אלפי תושבי הצפון העקורים לבתיהם בבטחה, לא ניתן להסתפק רק בחיסוליהם של מנהיגי חיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully