וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: סער יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 17:57

חבר הכנסת גדעון סער הצטרף היום לשולחן הממשלה ויחזיק בתפקיד שר ללא תיק. סער יכהן כחבר בקבינט המדיני-ביטחוני ויצורף גם לפורום קבלת ההחלטות המצומצם בנושאים הביטחוניים. נתניהו בישיבת הממשלה: "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים"

קויק: גדעון סער מצטרף לממשלה/לשכת העיתונות הממשלתית

הממשלה אישרה היום (שני) את צירופו של יו"ר הימין הממלכתי חבר הכנסת גדעון סער לשולחן הממשלה ויחזיק בתפקיד שר ללא תיק. סער יכהן כחבר בוועדת השרים לענייני ביטחון לאומי - הקבינט המדיני-ביטחוני. לפי ההבנות בין ראש הממשלה נתניהו והשר גדעון סער הוא יצורף גם לפורום קבלת ההחלטות המצומצם בנושאים הביטחוניים.

הכנסת אישרה היום את צירופו של יו"ר הימין הממלכתי, חבר הכנסת גדעון סער לממשלה ברוב של 57 מצביעים. 40 הצביעו נגד. סער הודיע אתמול על הצטרפותו בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בנאומו במליאת הכנסת, סער נשמע לוחמני והדף את הביקורות נגדו בעקבות מהלך הצטרפותו לממשלה: "אני רוצה לומר למי שעד לפני כמה דקות היו חבריי לאופוזיציה - אני הרבה שנים בבית הזה וכבר אין לי הרבה הפתעות, אבל הופתעתי שאיש מכם כל השבועות האחרונים לא בא לשוחח איתי, לשמוע את דעתי, אולי לנסות לשכנע, אולי להיות פתוח לשכנוע", הצהיר סער. "מיד עברתם להשמצות, לעלילות, לשקרים, שאני באתי להעביר את חוק ההשתמטות? הדבר המדהים הוא שהמשכתם עם השקר הזה גם כשהורדתי את עניין שר הביטחון וגם כשאני מצטרף ללא שום הסכם קואליציוני לא בנושא הזה ולא באחר. שקר וכזב, חבורת שקרנים. המשכתם עם עלילות הדם בנושא ועדת החקירה הממלכתית, בנושא החטופים. שמעתי את אחד מחברי הכנסת שמטיל עליי חטאים עוד בטרם כניסתי לממשלה".

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו ,גדעון סער .29 בספטמבר 2024. לע"מ, אתר רשמי
שוב משלבים ידיים. השר גדעון סער וראש הממשלה נתניהו/אתר רשמי, לע"מ

השר הטרי הוסיף ותקף את חברו לשעבר בממשלת השינוי: "יו"ר האופוזיציה אני לא אחווה כאן את דעתך על תפקודך. נדבר על עמדות כי זה לב העניין. אתה הצעת לא להכנס לרפיח מספר פעמים, או לא להכנס לפני הסכם עם מצרים. דבר שכל ילד יודע שהוא בלתי אפשרי. אתה אמרת לפני כמעט חודשיים שצריך לסגור את המלחמה הזו, תאר לעצמך יו"ר האופוזיציה שהיו מקשיבים לעצה הזו שלך, כל הפעולות המצוינות של צה"ל, כל השמדת היכולות של החיזבאללה ע"פ החלטות הממשלה לא היו מתבצעות. רק לפני ארבעה ימים כשהציעו הנשיאים ביידן ומקרון את הצעתם להפסקת אש מיהרת לעמוד דום ולהודיע שישראל צריכה לקבל את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש. הרי אם היו מקבלים חלילה את עמדתך, חסאן נסראללה היה עכשיו עדיין חי ואיתו כל מפקדת החיזבאללה".

ראש הממשלה נתניהו בירך בישיבת הממשלה את השר החדש גדעון סער על הצטרפותו לממשלה ואמר: "אנחנו עומדים בפני אתגרים גדולים, אנחנו עומדים בהם יחד, ואנחנו עושים את העבודה שעם ישראל והדורות של עם ישראל מצפים מאיתנו שנעשה. ערב ראש השנה תשפ"ה - אנחנו בימים גורליים. אלה ימים של הישגים היסטוריים, אבל גם ימים של אתגרים גדולים שעדיין לפנינו", טען נתניהו.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
רה"מ בנימין נתניהו מאשר את חיסול נסראללה מניו יורק. צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון, עיבוד תמונה
"אנחנו בימים גורליים". ראש הממשלה נתניהו מאשר את חיסולו של חסן נסראללה מהמלון בניו יורק/עיבוד תמונה, צילום: אריאל חרמוני/משרד הביטחון

נתניהו לא שכח להודות למי שעומדים על המשמר: "אני מבקש לברך את מפקדינו וחיילינו בצבא ההגנה לישראל ובכל זרועות הביטחון, שמפליאים להכות באויבינו וזוקפים את קומתו של עמינו. אני מבקש לחזק את חיילנו הגיבורים, בסדיר ובמילואים. בזמן שאנחנו נחגוג את ראש השנה הבא עלינו לטובה, הם ימשיכו להגן על ארצנו באותה מסירות, באותה הקרבה, באותה גבורה שהם גילו לכל אורך השנה האחרונה", אמר.

נתניהו הוסיף, "אני מבקש לחזק את משפחות הנופלים שבזכותם אנו חיים כאן. אני שולח מכאן איחולי החלמה שלמה ומהירה לכל הפצועים היקרים במערכה. אני מבקש לחזק את משפחות החטופים היקרות, חטופינו תמיד בראש מעייננו - ולא נשקוט עד שנחזיר את כולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully