וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבט עובר לאיראן: "סיכלנו ניסיונות התנקשות של טהראן בישראלים"

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 17:56

אחרי חיסול נסראללה שפגע קשות בחיזבאללה, בישראל מפנים את הקשב אל ראש התמנון. בשב''כ זיהו עליית מדרגה במאמצים מצד איראן לקדם פיגועי התנקשות נגד יעדים בישראל וסיכלו אותם. בינתיים נתניהו פרסם פנייה יוצאת דופן לאזרחי איראן: "המשטר מדרדר אתכם לתהום"

הותר לפרסום: ישראלי יהודי, נאשם שגויס על ידי איראן כדי להתנקש בנתניהו, גלנט ובר/אבי רוקח

שירות הביטחון הכללי מתריע היום (שני) בפני הציבור על התגברות ניסיונות איראן לבצע פיגועי התנקשות בישראל. אחרי חיסול נסראללה שפגע קשות בחיזבאללה, בישראל מפנים את המאמצים אל ראש התמנון. במסגרת זו, בוצעו לאחרונה על ידי שירות הביטחון הכללי, סיכולים משמעותיים מאוד, חלקם בשלבים מתקדמים של איסוף ומוכנות לביצוע אשר טרם הותרו לפרסום.

בישראל מזהים בתקופה האחרונה עליית מדרגה משמעותית במאמצים מצד איראן לקדם פעולות גיוס אזרחים ישראלים לטובת פגיעה בבכירים ישראלים, כפי שעלה לאחרונה ופורסם אודות פרשיית החקירה המשותפת של שירות הביטחון הכללי והיחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית, לה"ב 433 במשטרה, בעניינו של מוטי ממן, תושב אשקלון, אשר לאחרונה אף הוגש כנגדו כתב אישום בעבירות ביטחוניות חמורות.

בנוסף, פועלים האיראנים ביתר שאת לגיוס מרחוק של אזרחים ישראלים ברשת. בתוך כך, אותרו גורמים איראנים ישראלים באתרים ובפלטפורמות רשתיות שונות, בדגש על אתרים וערוצים בהקשרי מטבעות דיגיטליים ופיננסים ישראלים ואתרי חיפוש עבודה. הגורמים האיראנים מציעים לאותם ישראלים שמאותרים על ידם ברשת תשלום גבוה עבור משימות שונות - מהטמנת כספים וטלפונים במקומות שונים בישראל, חלוקת פליירים וכתיבת גרפיטי, ועד להצתת רכבים ופגיעה פיזית באישים.

המנהיג העליון של אירא עלי חמינאי. צילום: Majid Saeedi/Getty Images, עיבוד תמונה
מתגברים הניסיונות מצד איראן לבצע פיגועים נגד בכירים ישראל. חמינאי המנהיג העליון/עיבוד תמונה, צילום: Majid Saeedi/Getty Images

במקרים רבים, בזמן שנוצר הקשר ובראשיתו, מציגים עצמם אותם גורמים איראנים כמי שמבקשים להעסיק את אותו אזרח ישראלי, בביצוע משימות כתמימות לכאורה בעבור תשלום. תוך זמן קצר המשימות המבוקשות הופכות לבקשות בצביון מסוכן של פגיעה בביטחון המדינה ואזרחיה.

על רקע ההסלמה הגוברת בין ישראל לראש הנחש איראן, ראש הממשלה בנימין נתניהו פנה ישירות לאזרחי איראן: "כל יום, אתם רואים את המשטר שמשעבד אתכם נושא נאומים יוקדים בדבר הגנה על לבנון ועזה. אף על פי כן, בכל יום אותו משטר מדרדר את האזור שלנו עמוק יותר לתוך החשכה והמלחמה", אמר נתניהו.

נתניהו העביר מסר למנהיג העליון, חמינאי ואמר, "אין מקום שישראל לא יכולה להגיע אליו במזרח התיכון. אין מקום שלא נגיע אליו כדי להגן על אזרחינו ומדינתנו. עם כל רגע שחולף המשטר מביא אתכם, העם הפרסי האצילי, קרוב יותר לתהום".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא איראן מסעוד פזשכיאן
נסראללה. על פי סעיף 27א, רויטרס, עיבוד תמונה
"אין מקום שישראל לא יכולה להגיע אליו במזרח התיכון". נשיא איראן וחסן נסראללה/עיבוד תמונה, על פי סעיף 27א, רויטרס

ראש הממשלה הוסיף בפנייתו לאזרחי איראן המתנגדים למשטר: "הרוב הגדול של האיראנים יודעים שלמשטר שלהם כלל לא אכפת מהם. אם היה למשטר אכפת, אם היה להם אכפת מכם, הם היו מפסיקים לבזבז מיליארדי דולרים על מלחמות חסרות תוחלת ברחבי המזרח התיכון, והם היו מתחילים לשפר את חייכם", קבע נתניהו.

במטרה לאחד כוחות בין ישראל לאזרחים באיראן, פנה נתניהו לליבם, "דמיינו אם כל הכספים הרבים שהמשטר בזבז על נשק גרעיני ומלחמות זרות היה מושקע בחינוך ילדיכם, בשיפור הבריאות, בבניית התשתיות הלאומיות שלכם, מים, ביוב - כל הדברים שאתם זקוקים להם. דמיינו זאת. אבל אתם יודעים דבר אחד פשוט - לעריצים של איראן לא אכפת מהעתיד שלכם. אבל לכם אכפת".

עם תקווה לעתיד משותף בין שני העמים אמר נתניהו: "כשאיראן סוף סוף תהיה חופשיה - והרגע הזה יגיע מהר יותר ממה שאנשים חושבים - הכל יהיה שונה. שני העמים העתיקים שלנו, העם היהודי והעם הפרסי, יחיו בשלום סוף סוף. שתי המדינות שלנו, ישראל ואיראן, יחיו בשלום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully