וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סער הצטרף מחדש לממשלה: "אני באתי להעביר את חוק ההשתמטות? שקרים"

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 14:29

הכנסת אישרה את צירופו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער לממשלה ברוב של 57 מצביעים. 40 הצביעו נגד. "לא הסכמתי עם עמדות האופוזיציה. במה אתם תורמים?", הצהיר סער. לפיד תקף בחזרה: "עולב. שני אנשים מתעבים אחד את השני חושבים שסידור עבודה פוליטי זה מעשה פטריוטי"

בווידאו: סער מתייחס לנפילת חוק יו"ש בנאומו בטקס הצהרת אמונים של שופטים לעליון/צילום: לע"מ

הכנסת אישרה את צירופו של יו"ר הימין הממלכתי גדעון סער לממשלה ברוב של 57 מצביעים. 40 הצביעו נגד. סער הודיע אתמול על הצטרפותו בהצהרה משותפת עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא ימונה לתפקיד שר בלי תיק, ויהיה חבר בקבינט המדיני-ביטחוני.

"אני רוצה לומר למי שעד לפני כמה דקות היו חבריי לאופוזיציה - אני הרבה שנים בבית הזה וכבר אין לי הרבה הפתעות, אבל הופתעתי שאיש מכם כל השבועות האחרונים לא בא לשוחח איתי, לשמוע את דעתי, אולי לנסות לשכנע, אולי להיות פתוח לשכנוע", הצהיר סער. "מיד עברתם להשמצות, לעלילות, לשקרים, שאני באתי להעביר את חוק ההשתמטות? הדבר המדהים הוא שהמשכתם עם השקר הזה גם כשהורדתי את עניין שר הביטחון וגם כשאני מצטרף ללא שום הסכם קואליציוני לא בנושא הזה ולא באחר. שקר וכזב, חבורת שקרנים. המשכתם עם עלילות הדם בנושא ועדת החקירה הממלכתית, בנושא החטופים. שמעתי את אחד מחברי הכנסת שמטיל עליי חטאים עוד בטרם כניסתי לממשלה".

"יו"ר האופוזיציה אני לא אחווה כאן את דעתך על תפקודך. נדבר על עמדות כי זה לב העניין. אתה הצעת לא להכנס לרפיח מספר פעמים, או לא להכנס לפני הסכם עם מצרים. דבר שכל ילד יודע שהוא בלתי אפשרי. אתה אמרת לפני כמעט חודשיים שצריך לסגור את המלחמה הזו, תאר לעצמך יו"ר האופוזיציה שהיו מקשיבים לעצה הזו שלך, כל הפעולות המצוינות של צה"ל, כל השמדת היכולות של החיזבאללה ע"פ החלטות הממשלה לא היו מתבצעות. רק לפני ארבעה ימים כשהציעו הנשיאים ביידן ומקרון את הצעתם להפסקת אש מיהרת לעמוד דום ולהודיע שישראל צריכה לקבל את הצעת ביידן-מקרון להפסקת אש. הרי אם היו מקבלים חלילה את עמדתך, חסאן נסראללה היה עכשיו עדיין חי ואיתו כל מפקדת החיזבאללה".

גדעון סער, ישיבת סיעה 27 במאי 2024. צילום: ראובן קסטרו, עיבוד תמונה
גדעון סער, ישיבת סיעה 27 במאי 2024/עיבוד תמונה, צילום: ראובן קסטרו

לפיד, בתגובה, תקף מעל במת המליאה: "כל מה שאנחנו רואים כאן היום. כל ההצגה הזו. איזה עולב. שני אנשים ששונאים ומתעבים אחד את השני, שלא מאמינים לאף מילה אחד של השני, מעמידים פנים שסידור עבודה פוליטי מהסוג הכי נמוך, הוא מעשה פטריוטי".

"הפטריוטיות היא אפילו כבר לא מפלטו של הנבל. היא מפלטו של המבוהל. מבוהל מזה שהוא לא עובר את אחוז החסימה. מבוהל מזה שלא יהיה לו נהג ולשכה ואנשים שיקראו לו "כבוד השר" ואז יגחכו בלעג מאחורי גבו".

"אלא שמעבר לעולב, מעבר לציניות הגמורה, מי שיפגע מהעסקה הזו הם הלוחמים שלנו. מטרתו היחידה של סידור העבודה העלוב הזה, היא העברת חוק ההשתמטות. באמצע מלחמה, בזמן שיש לנו אלפי פצועים, מעל 700 חיילים שנהרגו, דרעי וגולדקנופף כפו על נתניהו עסקה: כסא מרופד לסער, תמורת הפקרת לוחמינו".

"המחנה הליברלי הרגיש אתמול כאילו הוא קיבל בעת-ובעונה אחת סכין בגב וחץ בלב. אני אומר לכם מפה, אני מבין לגמרי את ההרגשה, אבל אתם טועים. העסקה הזו לא תאריך את ימי הממשלה, היא תקצר אותם".

עוד בוואלה

הצטרפו לוואלה fiber ושדרגו את חווית הגלישה והטלוויזיה בזול!

לכתבה המלאה
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו.29 בספטמבר 2024. לע"מ, אתר רשמי
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו.29 בספטמבר 2024/אתר רשמי, לע"מ
יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024. תומר נויברג, פלאש 90
יאיר לפיד, ועדת החקירה האזרחית, 29 באוגוסט 2024/פלאש 90, תומר נויברג

ההצטרפות של סער תרחיב את הקואליציה ל-68 חברים ותצמצם את כוחו של יו"ר עוצמה יהודית, איתמר בן גביר, בהערמת קשיים על עבודת הקואליציה ובאיומים בפירוק הממשלה. ההצטרפות של סער צפויה להקל מאוד גם את העברת תקציב המדינה הבא שהעברתו אמורה להבטיח את שרידות הממשלה עד אוקטובר 2026.

בשלב זה אין, בהסכם בין נתניהו וסער סעיפים הנוגעים לשילוב או שריונים בליכוד. סיעת הימין הממלכתי תמשיך לתפקד כסיעה עצמאית בקואליציה.

  • עוד באותו נושא:
  • גדעון סער

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully