וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש השנה עגום: 325,700 משפחות יעבירו את החג באי ביטחון תזונתי

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 15:54

הדוח המדאיג מציין כי יותר מ-2 מיליון נפשות, אחת מכל חמש משפחות ואחד מכל שלושה ילדים חיים באי-ביטחון תזונתי - כך על פי דוח ארגון לתת. "חייבים לזכור גם את החזית הכלכלית ולהבין שמאות אלפי משפחות זקוקות לסיוע מיידי"

ועדת הכספים התכנסה כדי לנסות למצוא תקציב אפשרי למימון המיזם לביטחון תזונתי, שבוטל בגלל מחסור בתקציב/צילום: ערוץ הכנסת, עריכה: אסף דרורי

החזית הכלכלית - דו"ח אי הביטחון התזונתי של ארגון לתת: 325,700 משפחות יגיעו לראש השנה באי ביטחון תזונתי - כך על פי נתנוני ארגון לתת לשנת 2024.

מהדוח עולה כי 325,700 משפחות ו-627,600 ילדים חיים באי-ביטחון תזונתי חמור. יותר מ-2 מיליון נפשות, אחת מכל חמש משפחות ואחד מכל שלושה ילדים חיים באי-ביטחון תזונתי. על פי ההערכה של ארגון לתת, 680,500 משפחות חיות באי-ביטחון תזונתי, יותר מחמישית מהמשפחות בישראל.

נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, ירושלים, 16 במרץ 2023. המיזם הלאומי לביטחון תזונתי, אתר רשמי
נשיא המדינה יצחק הרצוג בכנס המיזם הלאומי לביטחון תזונתי/אתר רשמי, המיזם הלאומי לביטחון תזונתי

ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון לתת: "יותר ממיליון נפשות, 600 אלף ילדים ו-300 אלף משפחות באי-ביטחון תזונתי חמור, זו מציאות שאי אפשר להשלים איתה. גם לא במצב חירום. לצד ההסלמה הביטחונית והמלחמה במספר חזיתות, חייבים לזכור גם את החזית הכלכלית ולהבין שמאות אלפי משפחות זקוקות לסיוע מיידי", אמר וינטרוב.

"לולא ההתגייסות חסרת התקדים של עשרות אלפי ישראלים, מאמצי החברה האזרחית שהעניקו סיוע לצרכים בסיסיים שמוערך ביותר ממיליארד שקלים מאז פרוץ המלחמה, והקצאת המשאבים הכלכליים של הממשלה למפונים ולעסקים, שחלקה חלחלה גם לשכבות מעוטות יכולת, המצב היה גרוע הרבה יותר. לצערנו, בשעה שהממשלה קיצצה 5% בתמיכות הזעומות ממילא לסלי מזון, אנחנו בארגוני הסיוע נמצאים לבד בחזית של המלחמה בעוני, ולכן זקוקים שוב להירתמות של הציבור הרחב, על מנת לתת מענה בימי חול ובחגים, בשגרה ובחירום- לכל מי שנפגע מהמלחמה והמצב הכלכלי", סיכם וינטרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully