וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: כוחות ישראלים ביצעו פשיטות קטנות וממוקדות בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 30.9.2024 / 11:38

על פי וול סטריט ג'ורנל, יחידות עילית ביצעו פשיטות שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול כחלק מהמאמץ הרחב של ישראל לדרדר את יכולות ארגון הטרור השיעי. העיתוי של הפעולה קרקעית יכול להשתנות ולא ברור כמה זמן ישראל תשאף להחזיק בשטח

חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון.26 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

כוחות מיוחדים ישראלים ביצעו פשיטות קטנות וממוקדות בדרום לבנון, איסוף מודיעין וגישוש לקראת פלישה קרקעית אפשרית שעלולה להגיע כבר השבוע - כך דיווחו היום (שני) בוול סטריט ג'ורנל.

על פי הדיווח, יחידות עילית בצבא ביצעו פשיטות שכללו כניסה למנהרות של חיזבאללה הממוקמות לאורך הגבול. זאת, כחלק מהמאמץ הרחב של ישראל לדרדר את יכולות חיזבאללה לאורך הגבול הצפוני.

בדיווח נכתב כי העיתוי של כל פעולה קרקעית יכול להשתנות, וישראל נמצאת בלחץ כבד מארצות הברית שלא לבצע פלישה גדולה. לא ברור כמה זמן ישראל תשאף להחזיק בשטח, או האם התמרון יהיה דומה יותר לסדרה של פשיטות גדולות יותר.

חטיבה 7 השלימה תרגיל המדמה תמרון בלבנון.26 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
מתקיים מאמץ נרחב לדרדר את יכולות חיזבאללה לאורך הגבול הצפוני. חטיבה 7 בתרגיל המדמה תמרון בלבנון/דובר צה"ל

לוואלה נודע כי צה"ל משלים פעולות משמעותיות במסגרת ההכנות לתמרון קרקעי בדרום לבנון. גורמי ביטחון מסרו כי בכדי להשיב את התושבים בצפון לבתיהם חייבים להשמיד תשתיות טרור סמוך לגדר ולהרחיק את חיזבאללה באופן פיזי.

גורמי ביטחון הוסיפו כי חלק משמעותי מההיערכות לתמרון קוראת בעקבות הפגיעה במערכי הפיקוד והשליטה של חיזבאללה. ניצול הנתק היחסי בין צמרת הארגון למפקדי השטח והקושי של חיזבאללה להעביר פקודות בזמן אמת. בנוסף לכך, נוצרת צבירת כוחות בפיקוד הצפון והאימונים של החטיבות והגדודים שעלו צפונה מתרכזים בהיערכות לתמרון - על בסיס לקחים מהלחימה בעזה והתאמות ללבנון.

גורמי הביטחון מסרו כי קיימת תמימות דעים בצמרת צה"ל ובדרג המדיני שתמרון קרקעי הוא רק עניין של זמן. בנוסף לכך אמר גורם ביטחוני כי חלק מהיחידות נמצאות בנוהל קרב מתקדם לקראת תמרון. "התמרון הקרקעי נועד להשמיד מטרות אך גם כדי להקרין למזרח התיכון על כוחו ועוצמתו של צה"ל , לחיזבאללה וגם פנימה לצבא כולו", מסר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully