וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תגובות מעורבות מהמערכת הפוליטית למינוי של גדעון סער לממשלה

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 21:42

בהצהרה משותפת של ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער, הודיעו השניים על הצטרפותו של סער לממשלה. סער צפוי להתמנות לשר בלי תיק ולחבר הקבינט המדיני-ביטחוני. חלק מהח"כים בירכו על המהלך, בעוד שאחרים הביאו אכזבה וגועל. "הוכחה שהעם טוב יותר ממנהיגיו"

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו/לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו וחבר הכנסת סער, הודיעו הערב (ראשון) על הצטרפותו של סער לממשלה בהצהרה משותפת של השניים. בממשלה מיהרו להגיב ולברך על הצטרפותם של חבר הכנסת גדעון סער וסיעתו "הימין הממלכתי" לקואליציה. עם הצטרפותו של סער ושלושה חברי מפלגתו, הקואליציה צפויה לגדול ל-68 חברי כנסת. סער צפוי להתמנות לשר בלי תיק ולחבר הקבינט המדיני-ביטחוני.

יו"ר הציונות הדתית, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' כתב בתגובה להצטרפותו של סער לשולחן הממשלה:
"עם ישראל זקוק כעת לאחדות בדרך לניצחון מוחלט. אני מברך את ח"כ גדעון סער וסיעת הימין הממלכתי על כניסתם לקואליציה. ‏יחד, בשילוב כוחות ואחדות, בע"ה ננצח".

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין שדחף מאחורי הקלעים להרחבת הקואליציה, רשם: "אני מברך את ידידי, ח"כ גדעון סער, שהודיע לפני זמן קצר על הצטרפותו לממשלה. זו העת להתעלות לגודל השעה, להתלכד מאחורי ראש הממשלה נתניהו, לשים את המחלוקות מאחור, ולפעול ביחד להשגת מטרות המלחמה".

בנימין  נתניהו, גדעון סער. פלאש 90 ,  אבשלום ששוני/פלאש, עיבוד תמונה
מצטרף לממשלה. ראש הממשלה נתניהו וחבר הכנסת גדעון סער./עיבוד תמונה, פלאש 90 , אבשלום ששוני/פלאש

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר הגיב גם הוא להגדלת הקואליציה בארבעה חברים נוספים: "מברך את חברי ח"כ גדעון סער על הצטרפותו לקואליציה ולממשלה. זהו הצעד הנכון והאחראי לעשות כעת. נסיונו הרב הוא ערך מוסף שיסייע להמשך הניצחון והשגת היעדים. ברוך הבא גדעון", רשם.

חברת הכנסת טלי גוטליב מהליכוד הגיבה וביקרה את המהלך: "אדוני רה"מ אם עובר לך בראש שסער שמינה את היועמש"ית מיארה ירגיע את מי שלא מאפשרת לממשלה הזו לתפקד צר לי לאכזב אותך. אין כל סיכוי!", אמרה. גוטליב הסיפה: "מיארה תמשיך בדרכה לחתור תחת הממשלה וגדעון סער ישמור על היועמשי"ת חברתו הטובה מכל מישמר. יד תרחוץ יד. סער ישלים בסופו של דבר את מסע הנקמה שלו בך. חבל", סיכמה.

השר וחבר הקבינט אבי דיכטר הגיב: "מברך את גדעון סער ואנשי סיעתו על הצטרפותם לממשלה. אחדות היא צו השעה, רק ביחד ננצח את אויבינו".

שר החוץ ישראל כ"ץ מסר: "אני מברך את ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער על מימוש צו האחדות והרחבת הממשלה. בשעה שישראל נלחמת מול אויביה, אחדות העם חיונית מתמיד. יחד, בכוחות משותפים, נוכל לנווט את המדינה בבטחה ולהבטיח ניצחון על אויבינו ואת שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל".

עוד בוואלה

מה אתם יודעים על המשפחות של הכדורגלנים? שחקו עכשיו.

לכתבה המלאה
גדעון סער, רה"מ בנימין נתניהו. צילום: תומר נויברג, חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
נתניהו וסער./עיבוד תמונה, צילום: תומר נויברג, חיים גולדברג/פלאש 90

ח"כ מירב כהן מיש עתיד תקפה את סער: "גדעון סער ימונה הערב רשמית לשר ההשתמטות של החרדים משירות צבאי. כניסתו לממשלה נועדה להבטיח חוק השתמטות על מלא גם אם גלנט ומספר חברי ליכוד עם עמוד שדרה יתנגדו. תמיד יימצא העסקן התורן, שעתידו הפוליטי חשוב לו יותר מעתיד המדינה".

יו"ר הדמוקרטים וסגן הרמטכ"ל לשעבר, אלוף במיל' יאיר גולן, כתב ב-X (טוויטר):"'נתניהו צריך לסיים את תפקידו' אמר גדעון סער אך לפני שלושה חודשים. גדעון הוא ההוכחה הברורה ביותר שהעם שלנו טוב ממנהגיו. יש גיבורים ישראלים רבים שרצו להילחם תחת אש עבור המדינה שלהם ויש כאלה שבורחים ממאבק כי הם חוששים לעתידם הפוליטי".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד מסר: "הכניסה של גדעון סער היא מסוג הרגעים שבהם בא להקיא מהפוליטיקה. כל הצדדים אפילו לא מנסים להעמיד פנים שזה אידיאולוגיה. סתם סער ואלקין החליטו שעדיף למות (פוליטית) עם מאבטחים ונהג, ונתניהו נהנה לקנות בזול".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully