וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב דוד יוסף נבחר לכהן כרב הראשי הספרדי; סיבוב שני בין הרב מיכה הלוי לבין הרב קלמן בר

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 21:12

הבחירות לתפקיד נערכו היום בירושלים, ו-138 מתוך 140 חברי הגוף הבוחר הצביעו בהם. בהצבעה לרב הראשי האשכנזי, קיבלו שני המועמדים 40 קולות ועל כן ייקבע מועד לסבב בחירות חוזר. הרב דוד יוסף, בנו של הרב עובדיה, נבחר לתפקיד הרב הספרדי עם 72 קולות

בווידאו: מאות עלו לקברו של הרב עובדיה בניגוד להנחיות/צילום: אליץ, עריכה: איתי עמרם

‏הסתיימה ההצבעה בבחירות לרבנים הראשיים - 138 הצביעו מתוך 140 חברי הגוף הבוחר. בבחירות לתפקיד הרב הראשי האשכנזי נרשמה דרמה לאחר שהתקבל תיקו בין הרב מיכה הלוי שנתמך על ידי דרעי וסמוטריץ' לבין הרב קלמן בר, רבה של נתניה - כשכל אחד מהם זכה ב-40 קולות. לתפקיד הרב אשכנזי, בהתייעצות עם משרד המשפטים, הוחלט על קביעת מועד חדש לבחירות חוזרות. טרם נקבע מועד.

הרב דוד יוסף נבחר לכהן כרב הראשי הספרדי. יוסף הוא בנו של הרב עובדיה ז"ל ואחיו של הרב יצחק יוסף שסיים את כהונתו לפני תקופה קצרה. הוא זכה ל-72 קולות מתוך 138 קולות שמימשו את זכות ההצבעה. הוא התמודד מול הדיין הרב מיכאל עמוס- 21 קולות - והרב שמואל אליהו, רבה של צפת - עם 43 קולות.

הבחירות לתפקיד נערכו היום בירושלים. חברי גוף הבוחר הצביעו לשני מועמדים - הרב הראשי האשכנזי והרב הראשי הספרדי שיכהנו בתפקידם בעשור הקרוב וברוטציה על תפקיד נשיא בית הדין הרבני הגדול. הגוף הבוחר מורכב מ-140 נציגים הכוללים את 30 רבני הערים הגדולות, 14 רבני המועצות המקומיות הגדולות, שני רבני המועצות האזוריות הגדולות, שמונה רבנים מהיישובים הגדולים, ארבעה רבני שכונות, עשרה מהדיינים הוותיקים ביותר ברבנות והרב הצבאי הראשי.

על תפקיד הרב הראשי האשכנזי מתמודדים חמישה מועמדים: הרב מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, הרב אליעזר איגרא, דיין בית הדין הרבני הגדול, הרב חיים משה לאו, אחיו של הרב הראשי היוצא דוד לאו ובנו של הרב ישראל מאיר לאו, הרב קלמן בר, רבה של נתניה והרב מאיר כהנא, דיין בבית דין אזורי.

על תפקיד הרב הראשי הספרדי הידוע גם בכינויו "הראשון לציון" מתמודדים שלושה רבנים: הרב דוד יוסף, אחיו של הרב היוצא יצחק יוסף ובנו של הרב עובדיה ז"ל, הרב שמואל אליהו, רבה של צפת והרב מיכאל עמוס, דיין בבית הדין הרבני הגדול.

הרב דוד יוסף. יעקב כהן, אתר רשמי
הרב דוד יוסף/אתר רשמי, יעקב כהן

"הראשון לציון" הנבחר, הרב יוסף, בן 67, נשוי לסופיה, אב לתשעה ילדים ומתגורר בשכונת הר נוף בירושלים. הוא משמש כראש בית המדרש "יחוה דעת" בהר נוף, חבר מועצת חכמי התורה ומחבר סדרת ספרי ההלכה "הלכה ברורה". הוא השלישי למשפחת יוסף שנבחר לתפקיד

הרב יוסף נולד לאביו הרב עובדיה ולאמו מרגלית, התחנך בישיבות הליטאיות האשכנזיות אור ישראל, פוניבז' וחברון. מיד לאחר נישואיו הקים בעצת ועידוד אביו את בית המדרש "יחוה דעת" אשר במרוצת השנים העמידה אלפי תלמידים, דיינים, רבנים, מורי הוראה, פוסקים ומנהיגי קהילות ברחבי העולם.

בהוראת אביו מונה לכהן כחבר מועצת חכמי התורה של תנועת ש"ס.

לאחר שנבחר, הרב יוסף הודה לקדוש ברוך הוא על הזכות העצומה להנהיג את הרבנות הראשית בימים אלה כמו גם לחברי הגוף הבוחר שהצביעו עבורו והביעו את תמיכת העם באחדות ובתקווה גדולה. הרב אמר: "מודה לקדוש ברוך הוא על הבעזרת השם אעשה לילות כימים בכדי לאחד את העם דווקא בשעה קשה זו, ואפעל בכל כוחי להנגיש את הרבנות הראשית לאזרחים כולם ולהפוך את הממסד הזה למקום חשוב אשר עיני כולם נשואות אליו כפי שתמיד היה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully