וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר ההגנה האמריקני הורה לתגבר כוחות במזרח התיכון

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 18:19

הפנטגון אישר היום כי אמצעי ההגנה האווירית האמריקנים יתוגברו, ונושאת המטוסים אברהם לינקולן תישאר במזרח התיכון, במטרה לחזק את הכוננות לתרחישי הסלמה שונים. "אם איראן תנצל את המצב כדי לפגוע בכוחות אמריקנים או באינטרסים אמריקנים ארה"ב תגן על עצמה"

גלנט בפגישה עם שליחו של ביידן: "הדרך היחידה להחזרת תושבי הצפון לביתם - פעולה צבאית"/שירה קינן

שר ההגנה האמריקני לויד אוסטין הורה לתגבר את יכולות ההגנה האווירית של צבא ארצות הברית במזרח התיכון, ולהגביר מוכנות לפריסת כוחות נוספים באזור לתרחישי הסלמה שונים, כך נמסר מהפנטגון היום (ראשון). אוסטין הורה לנושאת המטוסים אברהם לינקולן להישאר באזור המזרח התיכון.

עוד מסרו כי הוחלט כי כוח הפריסה המהירה של חיל הנחתים יישאר גם הוא במזרח אגן הים התיכון, וזאת בנוסף לטייסות קרב אמריקניות שנמצאות בבסיסים האזור.

"אם איראן או מי משלוחיה יחליט לנצל את המצב כדי לפגוע בכוחות אמריקנים או באינטרסים אמריקנים ארה"ב תנקוט באמצעים המתאימים כדי להגן על עצמה", אמר אוסטין.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושר ההגנה לויד אוסטין בדיון בחדר המצב אחרי הרג החיילים האמריקנים בירדן, 29 בינואר 2024. רויטרס
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושר ההגנה לויד אוסטין בדיון בחדר המצב אחרי הרג החיילים האמריקנים בירדן, 29 בינואר 2024/רויטרס

ישראל ביקשה אתמול מארצות הברית לנקוט בצעדים כדי להרתיע את איראן מלתקוף את ישראל בתגובה לחיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה וגנרל איראני בכיר בביירות, כך אמרו שני גורמים ישראלים ואמריקנים.

ארצות הברית וישראל מודאגות שהריגת בן בריתה הבכיר של איראן באזור בשילוב עם הרג הגנרל האיראני שנשלח לייעץ להנהגת חיזבאללה במלחמתה נגד ישראל ידחפו את איראן לבצע מתקפה כזו, דבר שהיא נזהרה מאוד לא לעשות.

נסראללה היה אחד האנשים הקרובים ביותר למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. חמינאי פרסם הצהרה שלא התייחסה ישירות למותו של נסראללה, אך הדגישה כי ההתקפות של ישראל לא יחלישו את חיזבאללה. משמרות המהפכה האיראניים אישרו ביום שבת כי מפקד כוח קודס בלבנון הגנרל עבאס נילפורושאן נהרג יחד עם נסראללה בהתקפה על מפקדת החיזבאללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully