וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו בהצהרה לתקשורת: "נסראללה היה המנוע המרכזי של ציר הרשע של איראן"

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 22:13

הצהרת נתניהו הוקלטה מראש ללא נוכחות עיתונאים. נתניהו ייחס לעצמו את ההנחייה לחסל את מזכ"ל חיזבאללה. "בתחילת השבוע הגעתי למסקנה שהמכות העוצמתיות שצה"ל הנחית על חיזבאללה בימים האחרונים לא יספיקו", אמר. "אלה ימים גדולים"

הצהרת רה"מ נתניהו/קובי אלקוצר ויוסי כה / לע״מ.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הערב (שבת) כי בעוד זמן קצר ימסור הצהרה לתקשורת. ההצהרה תהיה מוקלטת מראש וללא נוכחות עיתונאים. נתניהו נחת בשעות הצהריים היום בארץ, לאחר שהקדים את חזרתו מניו יורק שם נאם מול עצרת האו"ם. נתניהו צפוי להתייחס לחיסולו הדרמטי של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה, וללחימה המתמשכת בלבנון לאחר שהכחיש קיום מגעים להפסקת אש זמנית עם חיזבאללה בתיווך ארצות הברית ומדינות נוספות.

לפני זמן קצר טענו הח'ותים מתימן שהטיל ששיגרו היום לעבר מרכז הארץ כוון לנתב"ג בזמן חזרתו של נתניהו לישראל.

הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 28 בספטמבר 2024. קובי אלקוצר ויוסי כה / לע״מ., צילום מסך
הצהרת ראש הממשלה בנימין נתניהו, 28 בספטמבר 2024/צילום מסך, קובי אלקוצר ויוסי כה / לע״מ.

"מדינת ישראל חיסלה אתמול את רב-המרצחים חסן נסראללה. סגרנו חשבון עם מי שאחראי לרצח אין-ספור ישראלים ואזרחים רבים של מדינות אחרות, כולל מאות אמריקנים ועשרות צרפתים. נסראללה לא היה עוד מחבל. הוא היה המנוע המרכזי של ציר הרשע של איראן", מסר נתניהו.

"לכן, בתחילת השבוע הגעתי למסקנה שהמכות העוצמתיות שצה"ל הנחית על חיזבאללה בימים האחרונים, המכות האלה לא יספיקו. חיסולו של נסראללה הוא תנאי הכרחי להשגת היעדים שהצבנו: החזרת תושבי הצפון בבטחה לבתיהם, ושינוי מאזן הכוחות באזור לאורך שנים. כי כל עוד נסראללה חי, הוא היה משקם במהירות את היכולות שגרענו מחיזבאללה. ולכן נתתי את ההנחיה - ונסראללה כבר לא איתנו".

"חיסולו מקדם את החזרת תושבינו לבתיהם בצפון, והוא גם מקדם את השבת חטופינו בדרום. ככל שסינוואר רואה שחיזבאללה כבר לא יבוא להצילו, כך גדלים הסיכויים להשבת חטופינו. אני מבקש להודות לצה"ל, לחיל האוויר, לאמ"ן, למוסד ולשב"כ - על ההישגים הכבירים, ולא רק אתמול".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

"יש לנו הישגים גדולים, אבל המלאכה עדיין לא הושלמה. בימים הקרובים אנחנו נעמוד בפני אתגרים משמעותיים, ונעמוד בהם יחד. נסראללה דיבר עלינו כ"קורי עכביש". אבל במקום "קורי עכביש", הוא גילה גידי פלדה של עם מלוכד ועוצמתי שנחוש להבטיח את קיומו ועתידו. ולא רק חיזבאללה גילה זאת. המזרח התיכון כולו גילה זאת. כל מי שמתנגד לציר הרשע, כל אלה שנאנקים תחת העריצות האלימה של איראן ושלוחיה בלבנון, בסוריה, באיראן עצמה ובמקומות אחרים, כל אלה התמלאו תקווה היום".

"אין מקום באיראן או במזרח-התיכון שהזרוע הארוכה של ישראל לא תגיע אליו, והיום אתם כבר יודעים כמה זה נכון. אלה ימים גדולים. אנחנו במה שנראה כנקודת מפנה היסטורית. לפני שנה, בשבעה באוקטובר, אויבינו תקפו אותנו וחשבו שישראל בדרך להכחדה. שנה לאחר מכן, מכה אחרי מכה, הישג אחר הישג - הם מבינים עד כמה התקוות שלהם התפוגגו".

"ישראל בתנופה", אמר. "אנחנו מנצחים. אנחנו נחושים להמשיך להכות באויבינו, להשיב לבתיהם את תושבינו, ולהחזיר את כל חטופינו. אנחנו לא שוכחים אותם לרגע".

ראש הממשלה נתניהו בעת אישור המתקפה בביירות.. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה שפרסמה לשכת רה"מ דקות ספורות לאחר פרסום ניסיון החיסול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בנאומו של נתניהו אמש עשרות דיפלומטים יצאו מהאולם לאות מחאה כשנתניהו התחיל לדבר. בנאומו אמר נתניהו: "ישראל נלחמת בעוד שש חזיתות שאיראן ארגנה. חיזבאללה תקף את ישראל מלבנון. אח"כ הח'ותים בתימן תקפו אותנו בטילים וכטב"מים. מיליציות פרו איראניות בעיראק וסוריה תקפו גם את ישראל. מחבלים פלסטינים בגדה המערבית ביצעו גם כן פיגועים בתמיכת איראן ובאפריל איראן תקפה את ישראל ישירות משטחה. יש לי מסר לרודנים בטהראן - תתקפו אותנו - אנחנו נתקוף אותכם". בין הנוכחים בקהל בעצרת הכללית נצפה בנו יאיר. לקראת נאומו נאספו סמוך לבניין האומות המאוחדות מפגינים למען שחרור החטופים.

דובר צה"ל הודיע היום כי צה"ל חיסל את חסן נסראללה, מנהיג ארגון הטרור חיזבאללה וממייסדיו, ויחד איתו את עלי כרכי, מפקד חזית הדרום בחיזבאללה, ומפקדים נוספים בחיזבאללה. בתוך כך, גם ארגון הטרור עצמו אישר כי נסראללה חוסל.

מדו"צ נמסר כי "מטוסי קרב של חיל האוויר בהכוונה מודיעינית מדוייקת של אגף המודיעין ומערכת הביטחון, תקפו את המפקדה המרכזית של חיזבאללה, הנמצאת בתת קרקע, מתחת לבניין מגורים במרחב דאחייה בבירות. התקיפה בוצעה בעת שצמרת חיזבאללה היו במפקדה ועסקו בתיאום פעילויות טרור נגד אזרחי מדינת ישראל". למבצע לחיסולו של המנהיג קראו "סדר חדש". הרמטכ"ל מסר לאחר האישור על חיסולו כי "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully