וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החיסולים והשמדת היכולות הצבאיות: צה"ל הטיל סגר צבאי על לבנון

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 19:27

כוחות הביטחון מצרים על גבול לבנון - סוריה במטרה למנוע העברת אמל"ח. גם הגבולות האוויריים והימיים מנוטרים, במצב שמכונה "חנק הארגון". חרף גריעת היכולות: מסתמנים ימים קשים בעורף הישראלי. הערכה: כמיליון אזרחים פליטים בלבנון מחשש לתקיפות חיל האוויר

הבוקר שלאחר תקיפת מטה חיזבאללה בדאחיה/סעיף 27א

בצה"ל טוענים היום (שבת) כי חיזבאללה התקשה להבין את המהלך הרחב שביצע צה"ל בשבוע האחרון, שכלל בעיקר גריעת יכולות של רקטות ומערכים אסטרטגיים, ולבסוף הביא לסיכולים ממוקדי, בראשם זה של חסן נסראללה השיעי השני בחשיבותו.

בצה"ל מאשרים כי בשבוע האחרון הוטלו בלבנון למעלה מ- 3500 חימושים במטרה להחליש את חיזבאללה.

עוד מעריכים כי יש כעת מהומה בחיזבאללה עקב גריעת יכולות משמעותית, והמוות של נסראללה וסביבתו הקרובה. אחד המהלכים הנוספים כלל עיוורון של הארגון, לאחר השמדת יכולות טכנולוגיות שסייעו להם לבנות תמונה אווירית ופעילות צה"ל במרחב. בצה"ל מגדירים את המצב כ"חנק הארגון".

עוד נאמר בצה"ל כי הוטל סגר בגבול היבשתי לכל תנועה צבאית של העברת אמל"ח לאחר הפצצת מעברי גבול בין סוריה ללבנון, כולל סיכול דחפורים שניסו לתקן את המעברים. מטוס איראני שעשה את דרכו מעיראק ללבנון קיבל אזהרה מצה"ל וחזר לאחור. בצה"ל הבהירו כי אם יגיעו כלי שיט איראנים לאזור, הוא יקבלו את אותה אזהרה.

תושבי ביירות עוזבים את העיר לאחר תקיפות צה"ל, 28 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תושבי ביירות עוזבים את העיר לאחר תקיפות צה"ל, 28 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חרף גריעת היכולות של חיזבאללה, כוחות הביטחון מעריכים שצפויים ימים קשים בישראל על רקע הכוונות של חיזבאללה לתקוף את העורף הישראלי.

בצה"ל מעריכים כי הירי בהיקף הנמוך בימים האחרונים, בשונה מתפיסת המלחמה המקורית של חיזבאללה, נובע מקושי שיגור כתוצאה מהרג פעילים, פגיעה ביכולות, רצון לשרוד התקפות של צה"ל, פגיעה בפיקוד ושליטה, ובלבול בקבלת ההחלטות בקרב המפקדים הנותרים. כמו כן, בצה"ל לא פוסלים תגובות בעתיד נגד הח'ותים בתימן.

לפי הערכות בצה"ל, 600,000 אזרחים עזבו את דרום לבנון ועוד כ-400,000 את רובע הדאח'יה על רקע החשש מתקיפות של חיל האוויר הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully