וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר החיסולים בביירות: ישראל ביקשה מארה"ב לנקוט בצעדי הרתעה כדי למנוע מאיראן לתקוף

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 20:11

גלנט שוחח בשישי עם מקבילו האמריקני אוסטין וביקש לנקוט בצעדים מבצעיים והצהרות פומביות כדי למנוע מאיראן לבצע מתקפה. הערב, הנשיא ביידן בירך על חיסול נסראללה - והורה על תגבור כוחות אמריקניים במזרח התיכון כדי ליצור הרתעה מהרחבת המלחמה

לבנון ערב נסיון חיסולו של נסראללה בדאחיה/סעיף 27א

ישראל ביקשה היום (שבת) מארצות הברית לנקוט בצעדים כדי להרתיע את איראן מלתקוף את ישראל בתגובה לחיסול מנהיג חיזבאללה חסן נסראללה וגנרל איראני בכיר בביירות, כך אמרו שני גורמים ישראלים ואמריקנים.

חסן נסראללה. רויטרס
נסראללה היה אחד האנשים הקרובים ביותר לחמינאי/רויטרס

למה זה חשוב

ארצות הברית וישראל מודאגות שהריגת בן בריתה הבכיר של איראן באזור בשילוב עם הרג הגנרל האיראני שנשלח לייעץ להנהגת חיזבאללה במלחמתה נגד ישראל ידחפו את איראן לבצע מתקפה כזו, דבר שהיא נזהרה מאוד לא לעשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי בתפילה עם מפקדי הכוחות המזוינים, 21 באפריל 2024. רויטרס
חשש: איראן תתקוף כנקמה/רויטרס

במוקד החדשות

  • נסראללה היה אחד האנשים הקרובים ביותר למנהיג העליון של איראן עלי חמינאי.
  • חמינאי פרסם הצהרה שלא התייחסה ישירות למותו של נסראללה, אך הדגישה כי ההתקפות של ישראל לא יחלישו את חיזבאללה.
  • משמרות המהפכה האיראניים אישרו ביום שבת כי מפקד כוח קודס בלבנון הגנרל עבאס נילפורושאן נהרג יחד עם נסראללה בהתקפה על מפקדת החיזבאללה.
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן ושר ההגנה לויד אוסטין בדיון בחדר המצב אחרי הרג החיילים האמריקנים בירדן, 29 בינואר 2024. רויטרס
"ארה"ב ערוכה כדי להגן על הכוחות והמתקנים שלה באזור ומחויבת להגנת ישראל"./רויטרס

מאחורי הקלעים

  • ביום שישי שוחח שר הביטחון יואב גלנט עם מקבילו האמריקני לויד אוסטין וביקש כי ארצות הברית תנקוט בצעדים מבצעיים ותפרסם הצהרות פומביות כדי להרתיע את איראן מלבצע תקיפה נגד ישראל בתגובה לחיסול בביירות, כך אמרו בכירים ישראלים ואמריקנים.
  • ביום שבת פרסם הפנטגון הודעה שבה הדגיש כי בשיחה עם גלנט הביע אוסטין תמיכה מלאה בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני קבוצות טרור שנתמכות על ידי איראן.
  • "שר ההגנה אוסטין הדגיש כי ארה"ב נחושה למנוע מאיראן ומשותפיה לנצל את המצב או להרחיב את העימות באזור", אמר הפנטגון.
  • דובר הפנטגון, הגנרל פט ריידר, אמר כי אוסטין הבהיר כי ארצות הברית "ערוכה כדי להגן על הכוחות והמתקנים של ארה"ב באזור ומחויבת להגנת ישראל".
שר הביטחון יואב גלנט צפה בתקיפת המפקדה המרכזית של חיזבאללה מבור הפיקוד של חיל האוויר בקריה. אריאל חרמוני, אתר רשמי
עדיין מחכים לנקמה על הנייה/אתר רשמי, אריאל חרמוני

התמונה הגדולה

  • היכולות הצבאיות של חיזבאללה חוזקו במשך שנים על ידי איראן כדי להוות גורם הרתעה נגד ישראל, במיוחד בכל הנוגע לתקיפות אפשריות על תוכנית הגרעין האיראנית.
  • באפריל האחרון איראן תקפה את ישראל ישירות בפעם הראשונה בהיסטוריה כנקמה על הריגת הגנרל הבכיר שלה בסוריה בתקיפה אווירית של צה"ל בדמשק. המתקפה נהדפה ברובה על ידי קואליציה בינלאומית ואזורית בראשות ארצות הברית וישראל.
  • איראן הבטיחה להגיב על חיסולו על ידי ישראל של מנהיג חמאס איסמעיל הנייה בטהראן לפני חודשיים, אך עדיין לא עשתה זאת.
  • בשבועות האחרונים חיזבאללה ביקש מאיראן לפתוח במתקפה נגד ישראל, אך האיראנים לא הסכימו לעשות זאת.
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
בארה"ב מתוסכלים: ישראל פועלת על דעת עצמה, ואז רצה לבקש שנשמור עליה/רויטרס

בין השורות

  • שלושה פקידים אמריקאים בכירים אמרו שממשל ביידן תומך בהריגת נסראללה, אבל הוא מתוסכל על חוסר התייעצות ושקיפות מהצד הישראלי.
  • אוסטין, ראש ה-CIA ביל ברנס ומפקד פיקוד מרכז של צבא ארצות הברית הגנרל מייקל קורילה תודרכו כולם על ידי עמיתיהם הישראלים בזמן שהמבצע כבר היה בעיצומו וללא אפשרות אמיתית להתייעצות בין הצדדים, אמרו הבכירים האמריקנים.
  • "נסראללה היה איש רע, אבל זה מתסכל שהישראלים עושים את זה בלי להתייעץ איתנו ואז מבקשים שננקה אחריהם בכל מה שקשור להרתעת איראן", אמר בכיר אמריקאי אחד.
  • בכיר אמריקאי אחר אמר ש"לנסראללה יש דם על הידיים", אך הדגיש כי ממשל ביידן אינו רואה כיצד זה מקדם את התמונה הגדולה יותר באזור מעבר לחיסול עצמו
  • בכיר אמריקני שלישי אמר שחיסולו של נסראללה "היה טוב" אבל ממשל ביידן שם בראש סדר העדיפויות כעת מניעת פלישה קרקעית ישראלית ללבנון, מניעת מעורבות ישירה של איראן בלחימה והמשך קידום פתרון דיפלומטי שיאפשר לאזרחים משני הצדדים של הגבול לחזור לבתיהם.

מה הם אומרים

  • בהצהרת נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן הערב, אמר: "ארה"ב תומכת באופן מלא בזכותה של ישראל להגן על עצמה מפני חיזבאללה. הוריתי לשר ההגנה אוסטין לתגבר את הכוחות האמריקנים במזרח התיכון כדי להרתיע תוקפנות מצד איראן ושלוחיה ולהפחית את הסכנה של מלחמה אזורית רחבה יותר".
  • "חיסול נסראללה עשה צדק עבור רבים מהקורבנות שנהרגו בהתקפות חיזבאללה כולל אמריקנים, ישראלים והלבנונים. נסראללה הוא זה שפתח חזית צפונית נגד ישראל".
  • "המטרה שלנו היא להרגיע את העימותים בעזה ובלבנון באמצעים דיפלומטיים. הגיע הזמן להגיע לעסקה לשחרור חטופים והפסקת אש בעזה והפסקת אש בלבנון כדי להסיר את האיומים מולם ניצבת ישראל וכדי להביא יציבות למזרח התיכון"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully