וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"התזמורת של חיל האוויר מנגנת במלוא תפארתה": כך חיסלו את נסראללה

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 17:01

מפקד בסיס חצרים של חיל האוויר מספר על היכולות הגבוהות שנדרשו למבצע החיסול של נסראללה ובכירי חיזבאללה בביירות, על המודיעין המדויק והיצירתיות של הקצינים הצעירים. על השיח לגבי טייסי המילואים סביב ההפיכה המשטרית: "שלא יהיה לאף אזרח ספק באהבה שלהם למדינה"

לבנון ערב נסיון חיסולו של נסראללה בדאחיה/סעיף27א

מפקד בסיס חצרים בשבועיים האחרונים, תא"ל עמיחי לוין, חשף היום (שבת) כי האתגר לקראת המבצע לסיכול חסן נסראללה כרך בתוכו יכולות ייחודיות בקנה מידה עולמי של חיל האוויר. נדרש דיוק גבוהה כדי לתקוף תא שטח תת-קרקעי בגבוהה ובעומק משמעותי, אך לצד זאת לשמור על הונאה מושלמת כדי שנסראללה, עלי כראכי ושאר הבכירים לא יגלו על המתקפה וימלטו. "המבצע הצליח באופן מושלם" - אמר, ושיבח את צוותי הקרקע והמערך הטכני שסייע לא רק בכשירות המטוסים ללא תקלות אלא גם בחימושים, שפעלו בצורה מושלמת בביצוע הסיכול, חרף התנאים המורכבים למשימה. "מדובר היה בכמאה חימושים, כאשר מפציצים כל 2 שניות בדיוק מופתי".

עוד שיבח מב"ס חצרים את הפעילות של טייסת 69, שהייתה תחת ביקורת לפני המלחמה על רקע אירועי המחאה נגד המהפכה המשטרית, וסיפר כי במשך 11 חודשים נמצאים טייסי הטייסת במילואים ובסדיר בכוננות מסביב לשעון לתקיפה ביעדים שונים במזרח התיכון ונכונים לאתגרים הבאים.

חברי טייסת 69, במפגש עם הרמטכ"ל אביב כוכבי, בסיס חצרים, 20 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
טייסת 69, שספגה ביקורת לאור המחאה נגד ההפיכה, משרתים מתחילת המלחמה בכוננות מוחלטת/ראובן קסטרו

כשנשאל על השיח סביב המעורבות של טייסת 69 ברקע המחאה המשפטית בתקופה שקדמה ל-7 באוקטובר, הגיב: "טייסת 69 היא טייסת אסטרטגית בחיל האוויר והייתה כזו במשך עשרות שנים. עליה מוטלות חלק מהמשימות החשובות ביותר שחיל האוויר מוציא אל הפועל. הלוחמים בטייסת מגוונים בגילאים (עד גיל 50) ובעיסוקיהם. 50% מהם לוחמי מילואים. ובערך 50% מהלוחמים שהשתתפו במבצע הזה הם לוחמי מילואים. שלא יהיה לאף אחד לאף אזרח במדינת ישראל ספק באהבה שלהם למדינת ישראל, בנכונות שלהם להקריב את כל חייהם ואפילו לשים את חייהם על הכף במשימות קרובות ורחוקות. אני חושב שהמבצע הזה מחדד את זה. אבל כבר 11 חודשים שהם בכוננות בטייסת. טסים מסביב לשעון. וימשיכו לעשות כל עוד והמלחמה נמשכת וימשיכו כך שנים קדימה".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
משפחות חטופים חסמו את צומת עזריאלי, תל אביב, 19 בספטמבר 2024. יותם רונן
שלוש מטרות: השבת חטופים, פירוק חמאס, והשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון/יותם רונן

"יש לנו שלוש מטרות: השבת חטופים, פירוק חמאס, והשבת תושבי הצפון לבתיהם בביטחון. למרות הפוקוס התקשורתי, הבסיס והטייסת יחד עם כל החיל פועלים באופן עוצמתי", אמר תא"ל לוין.

"הניתוק בין זירות הצפון לדרום הוא קריטי כדי לפרק את החמאס ולייצר תנאים להשיב חטופים. אתמול הוצאנו לפועל מבצע היסטורי עם חשיבות אסטרטגית עצומה. אנחנו מסתכלים על נסראללה כעל הדמות המרכזית ביותר בציר השיעי. זו תהיה השפעה גדולה על המזרח התיכון ומקרב אותנו למימוש מטרות המלחמה. המבצע תוכנן זמן רב. הוא מבטא שיתוף פעולה יוצא דופן עם אמ"ן וחיל האוויר. אני מכיר את כל קציני המודיעין, שמביאים יכולות דמיוניות".

פינוי הריסות לאחר התקיפה הישראלית בביירות, 27 בספטמבר 2024. רויטרס
"זו תהיה השפעה גדולה על המזרח התיכון"/רויטרס

"מה היה חסר לנו לפני 7 באוקטובר? להיות יוזמים והתקפיים. עדיין לא סיימנו את המלאכה. יש לנו טיפול שורש בחמאס, ולא החזרנו את החטופים. יש עוד נושאים שדורשים טיפול".

עוד הוסיף לוין: "לתא"ל גיא דוידסון (מפקד בסיס חצרים היוצא. א.ב) מגיע מלא קרדיט. קיבלתי לפני שבועיים בסיס שהוא מכונת מלחמה משומנת היטב. אבל יש הרבה מאוד אנשים שמגיע להם קרדיט על הביצועים בימים האחרונים, התזמורת של חיל האוויר מנגנת במלוא תפארתה בימים ובשבועות האחרונים. דוידסון הוא בהחלט אחד האנשים החשובים והיקרים האלה" אמר, והוסיף: "דוידסון היה מדריך טיסה שלי לפני הרבה מאוד שנים ואני חב לו קרדיט אישי".

מטוסי קרב וכלי טיס מכלל בסיסי חיל האוויר. 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
"התזמורת של חיל האוויר מנגנת במלוא תפארתה"/דובר צה"ל

"האתגר במבצעי הסיכול הוא המודיעין המדויק", סיפר. "כל הסוכנויות צריכות להביא את המודיעין לכל מבצע. האתגר השני - לוודא שמטרת המבצע - במקרה הזה נסראללה, כרכי ואחרים - לא בורחים בזמן שהמטוסים בדרך לביצוע או שהחימוש בדרך למטרה. כל פעם זה נעשה ביצירתיות ובמגוון שיטות, בהסתמך על רעיונות של קצינים צעירים. שיש דרור לחשיבה שלהם, ויש אוזן קשבת בדרג הבכיר. הם מביאים פתרונות יצירתיים כדי להונות את האויבים שלנו, כדי שהמטרה תישאר יציבה בזמן הביצוע. טילי הקרקע-אוויר בלבנון עדיין מהווים איום, אבל גם פגענו בהם. פגענו עשרות רבות של תשתיות מכל מיני סוגים. גם באמל"ח עצמו. היכולת של חיזבאללה ירדה, וזה עדיין עיסוק מרכזי בחיל האוויר".

רחובות הדאחיה של ביירות בבוקר שאחרי תקיפת צה"ל, 28 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"האתגר במבצעי הסיכול הוא המודיעין המדויק"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפקד טייסת 69 סא"ל מ', סיפר: "טסו מגוון רחב של צוותים למבצע הסיכול הממוקד ברובע הדאחיה בביירות. מגיל 23 ועד 50. זה מראה איך הטייסת עובדת - סדיר ומילואים יחד. המבצע היה ללא תקלות, לא בפן התכנוני, לא בתקיפה ולא בתוצאות. הכול יצא חלק. יצאנו לתקוף בצורה מאסיבית. בלב ביירות. הייתה תחושת גאווה בפן האישי: לנווט, לצוותים, לפקוד שבן דוד שלו נהרג, ולמשפחה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully