וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה מאשר שנסראללה חוסל: "מבטיחים להמשיך את המאבק בישראל"

עודכן לאחרונה: 28.9.2024 / 15:31

ארגון הטרור הלבנוני אישר שמנהיגו ב-32 השנים האחרונות נהרג בתקיפה של ישראל בביירות, אחרי כחצי יממה של שתיקה. תומכי חיזבאללה יצאו לרחובות ביירות, ותושבים דיווחו על קולות ירי. חמאס ואיראן ספדו לו: "ההתנגדות רק תתחזק"

הרמטכ״ל לאחר חיסול נסראללה: ״זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו״/דובר צה"ל

חיזבאללה אישר היום (שבת) שמנהיג הארגון ב-32 השנים האחרונות, חסן נסראללה, חוסל בתקיפה של ישראל אתמול באדחיה בביירות. ההודעה של חיזבאללה הגיעה כמעט אחרי חצי יממה של שתיקה ושל דיווחים סותרים על גורלו של מזכ"ל ארגון הטרור השיעי, שהבטיח להמשיך במאבק בישראל "בתמיכה בפלסטין ובהגנה על לבנון" חרף המכות הכואבות שספג בימים האחרונים.

לפני ההודעה על חיסולו של נסראללה, שבה לא צוינה ספציפית סיבת מותו, הוקראו בערוץ אל-מנאר של הארגון פסוקים מהקוראן. לאחר מכן, תומכי חיזבאללה יצאו לרחובות ביירות המופצצת וקראו קריאות בשמו. תושבים דיווחו על שמיעת ירי במרכז העיר.

בעקבות ההסלמה הדרמטית, צבא לבנון תגבר את האבטחה סביב שגרירויות זרות מחשש לפעולות נקמה של חיזבאללה, שרוב הנהגתו הצבאית חוסלה בתקיפות של חיל האוויר בשבוע האחרון. לכך קדמה המתקפה בשבוע שעבר, שבה אלפים מאנשיו נפצעו כשמכשירי הקשר והביפרים שלהם התפוצצו במקביל ברחבי המדינה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה בעצרת בביירות, 2013. רויטרס
נסראללה/רויטרס

חיסולו של נסראללה מאיים להרחיב עוד יותר את המלחמה באזור, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר.

חמאס, שמתקפתו הובילה למעשה למכה שספג חיזבאללה, ספד לנסראללה ואמר שחיסולו "רק יחזק את ההתנגדות".

באיראן, דובר משרד החוץ אמר שדרכו "המכובדת" של מנהיג חיזבאללה, שאותו תיאר כ"מנהיג ההתנגדות", תימשך ו"מטרתו לשחרר את ירושלים תושג". בעיראק, השלטונות הכריזו על שלושה ימי אבל.

מוקדם יותר היום, הודיע צה"ל כי הוא הצליח לאשר את מותו של נסראללה, שהיווה איום על תושבי מדינת ישראל במשך עשרות שנים. "זה לא סוף ארגז הכלים. המסר פשוט, לכל מי שמאיים על אזרחי מדינת ישראל - נדע להגיע אליו", הזהיר הרמטכ"ל הרצי הלוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully