וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמושים רצחו פעילת סיוע בעזה: "ירו בה 90 כדורים משלוש מכוניות"

27.9.2024 / 15:25

אסלאם חיג'אזי, אימא לשני ילדים קטנים, רוססה בעת שנסעה בחאן יונס על ידי חמושים. בממשל חמאס אמרו למשפחתה שהיא נהרגה בשל "טעות בזיהוי", אך פעילים המתנגדים לארגון הטרור טוענים שזו הייתה התנקשות: "חמאס - אויבי האנושות"

אסלאם חיג׳אזי, נרצחה על ידי חמאס. 27 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נורתה מטווח קרוב. אסלאם חיג'אזי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חמושים ירו למוות בפעילת סיוע הומניטרי ברצועת עזה - כך אמרו בני משפחתה, תושבים וארגון הצדקה שבו עבדה. לפי הדיווחים, אסלאם חיג'אזי, מנהלת בארגון הצדקה "Heal Palestine" שבסיסו בארצות הברית, נורתה אתמול למוות ליד בית החולים הירדני בחאן יונס שבדרום הרצועה.

לפי תושבים ומשפחתה של חיג'אזי - אימא לשני ילדים קטנים - חמושים שנסעו בשלוש מכוניות ריססו את כלי הרכב שלה בעשרות יריות.

"היא הייתה אם לשני ילדים קטנים ופעילה הומניטרית ברמה האתית והמקצועית הגבוהה ביותר", נכתב בעמוד הפייסבוק של ארגון הצדקה, שלא ציין מי ירה בה. הארגון אמר שהוא "מסור יותר מתמיד לשרת את עזה, לכבודה. הפסקת אש עכשיו".

חמושים בוזזים משאית סיוע בעזה/צה"ל

לפי משפחתה, גורמים בממשל חמאס אמרו לה בבית החולים שאליה נלקחה גופתה שהיא נהרגה בשוגג. לטענתם, הרוצחים שלה, שזהותם אינה ברורה, טעו בזיהוי המכונית.

"זה היה הלם גדול יותר. איך נפש חפה מפשע מתבזבזת ו-90 כדורים נורים לעבר מכוניתה רק בגלל זיהוי שגוי?", מסרה המשפחה בהודעה שפורסמה בתקשורת הפלסטינית.

חמאס לא הגיב לתקרית, אך פעילים פלסטינים המתנגדים לשלטון ארגון הטרור אמרו שהחמושים השתייכו אליו - וכי היה זה חיסול ממוקד, ולא ירי בשוגג.

"ההתנקשות באסלאם חיג'אזי, שהקדישה את חייה אחרי 7 באוקטובר לסיוע לאזרחים בעזה, היא תזכורת נוספת שארגונים כמו חמאס הם לא רק אויבי ישראל, אלא אויבי האנושות", כתב חמזה חווידי, פלסטיני המתנגד לחמאס החי בברלין. "חמושים של חמאס ירו כ-90 כדורים לעבר הרכב שלה. זו לא הייתה תאונה".

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

הירי בחיג'אזי הוא עדות נוספת לכאוס הגובר בעזה, כמעט שנה מפרוץ המלחמה. יכולתו של חמאס להשליט חוק וסדר נפגעה משמעותית על ידי ישראל, שמצדה טרם גיבשה תכנית של ממש ליום שאחרי המלחמה.

תושבי הרצועה, שחלקים נרחבים ממנה הפכו לעיי חורבות, מתלוננים על שיעור גובר של מקרי גניבות, על כנופיות פשע ועל סוחרים שמעלים מחירים. רבים מ-2.3 מיליון תושבי הרצועה הפכו לעקורים במהלך המלחמה, שפרצה בעקבות מתקפת הטרור של חמאס על יישובי הדרום ב-7 באוקטובר.

לפי משרד הבריאות בעזה, הנשלט בידי חמאס, יותר מ-41,500 פלסטינים נהרגו במלחמה, אולם הוא לא מפרט כמה מהם חברים בארגוני הטרור השונים ברצועה. יותר ממאה חטופים ישראלים - חיים ומתים - עדיין מוחזקים בעזה, מתוך כ-250 שנחטפו ב-7 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully