וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו באו"ם: "אעשה הכל למען שלום היסטורי עם סעודיה. זו הדרך להביס את איראן"

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 17:53

בנאומו בעצרת הכללית, הציג נתניהו מפה של "הברכה" של הסכמי אברהם, ושל "הקללה" של ציר הרשע, וקרא לעולם להצטרף לישראל במאבקה באיראן. "אנחנו רוצים להשיג שלום בין ישראל לבין סעודיה, שיביא פיוס היסטורי בין היהדות לאסלאם. אעשה הכל לשם כך, זו הזדמנות שאסור להחמיץ"

בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

נתניהו נאם היום (שישי) מעל בימת העצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. עשרות דיפלומטים יצאו מהאולם לאות מחאה כשנתניהו התחיל לדבר. בנאומו אמר נתניהו: "אחרי ששמעתי את השקרים נגד המדינה שלי מצד דוברים רבים לפני החלטתי לבוא לדבר כאן. ישראל רוצה שלום אבל יש לה אויבים שרוצים להשמיד אותה. הם רוצים להשמיד את הציביליזציה המשותפת שלנו ולהחזיר אותנו לעידן של טרור".

נתניהו הוסיף: "נורמליזציה עם סעודיה נראתה קרובה מאי פעם אבל אז אלפי מחבלים של חמאס שנתמכו על ידי איראן פלשו לישראל, רצחו, אנסו, שרפו משפחות שלמות וחטפו אנשים. לא ננוח עד שכל החטופים יוחזרו הביתה. כמה מבני משפחתם נמצאים איתנו כאן היום".

בהמשך הנאום אמר נתניהו: "ישראל נלחמת בעוד שש חזיתות שאיראן ארגנה. חיזבאללה תקף את ישראל מלבנון. אח"כ החותים בתימן תקפו אותנו בטילים וכטבמים. מיליציות פרו איראניות בעיראק וסוריה תקפו גם את ישראל. מחבלים פלסטינים בגדה המערבית ביצעו גם כן פיגועים בתמיכת איראן ובאפריל איראן תקפה את ישראל ישירות משטחה. יש לי מסר לרודנים בטהראן - תתקפו אותנו - אנחנו נתקוף אותכם".

בין הנוכחים בקהל בעצרת הכללית נצפה בנו יאיר. לקראת נאומו נאספו סמוך לבניין האומות המאוחדות מפגינים למען שחרור החטופים.

בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס
יאיר נתניהו במהלך נאומו של בנימין נתניהו. ברק רביד
יאיר נתניהו במהלך נאומו של בנימין נתניהו/ברק רביד

נתניהו ייחד לאיראן חלק ניכר מהנאום ואמר: "אין מקום באיראן שידה הארוכה של ישראל לא יכולה להגיע אליו. התוקפנות האיראנית תסכן כל מדינה במזרח התיכון והרבה מדינות במערב. הגישה פייסנית כלפי איראן חייבת להסתיים עכשיו. מדינות העולם צריכות להצטרף לישראל במאבק לעצור את תכנית הנשק הגרעיני של איראן. אני קורא למועמדים הביטחון להחזיר את הסנקציות הבינלאומיות נגד איראן על כנן. עיכבנו את תכנית הגרעין האיראני אבל לא עצרנו אותה. הם רוצים להתקדם לכיוון גרעין צבאי. למען שלום העולם אסור לתת לזה לקרות. ישראל תעשה כל שביכולתה לוודא שזה לא קורה".

באשר למלחמה בעזה, נתניהו אמר: "הרסנו את רוב יכולותיו הצבאיות של חמאס. אבל למחבלים יש עדיין שליטה בעזה על ידי השתלטות על הסיוע שאנחנו מכניסים לעזה. הם גונבים את האוכל ואז מוכרים אותו עבור כסף וככה הם נשארים בשלטון. גם זה צריך להסתיים ואנחנו עובדים על כך שזה יסתיים. חמאס חייב ללכת. ישראל תסרב לכל תפקיד לחמאס ביום שאחרי המלחמה. אנחנו לא רוצים להקים התנחלויות בעזה. אנחנו רוצים עזה שתהיה מפורזת. שחררו את החטופים. את כולם. כל מי שבחיים חייב לחזור בחיים".

בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

בעניין לבנון אמר נתניהו: "ישראל חייבת להביס את חיזבאללה בלבנון. חיזבאללה הפך עשרות יישובים בצד הישראלי של הגבול לערי רפאים. ישראל סבלה מזה שנה. אני רוצה לומר כאן - מספיק זה מספיק. לא ננוח עד שהתושבים יחזרו לבתיהם. כל עוד חיזבאללה בוחר בדרך המלחמה לישראל יש את הזכות לפעול נגדו. נמשיך לשחוק את כוחו של חיזבאללה עד שנשיג את כל מטרותינו".

נתניהו שטח את חזונו לעתיד ואמר: "אנחנו רוצים להשיג הסכם שלום היסטורי בין ישראל לבין סעודיה. שלום כזה יביא לשגשוג של הכלכלה וישנה את ההיסטוריה. הוא יהיה פיוס היסטורי בין היהדות לאסלאם. איראן מנסה לסכל את השלום הזה. הדרך להביס את איראן היא לקדם את השלום הזה. אעשה הכל כדי לגרום לשלום עם סעודיה לקרות. אסור לפספס את ההזדמנות הזו".

ראש הממשלה תקף את הנשיא הפלסטיני אבו מאזן על קידום החלטות נגד ישראל באו"ם, ועל כך שלא גינה את התקפות 7 באוקטובר, ומשלם קצבאות למחבלים.

הוא תקף את האו"ם בנאומו על הגינויים הרבים לישראל והוסיף: "התובע בבית הדין הפלילי הבינלאומי שוקל להוציא צווי מעצר בינלאומיים נגדי ונגד שר הביטחון - קשה להסביר את מעשיו בכל סיבה אחרת מלבד אנטישמיות".

בנימין נתניהו נואם באו״ם. ברק רביד
בנימין נתניהו נואם באו״ם/ברק רביד

ראש הממשלה המריא לניו יורק אתמול - על רקע דיווחים על הצעה אמריקנית-צרפתית להפסקת אש בת 21 שעות עם חיזבאללה בלבנון - והכחשות מצד לשכת רה"מ.

"הידיעה על הפסקת אש לא נכונה. מדובר בהצעה אמריקנית-צרפתית, שראש הממשלה אפילו לא הגיב לה. הידיעה על הנחיה כביכול למתן את הלחימה בצפון גם היא הפוכה מן האמת. ראש הממשלה הנחה את צה"ל להמשיך את הלחימה במלא העוצמה, ולפי התכניות שהוצגו לו. כמו כן, גם הלחימה בעזה תימשך עד להשגת כל מטרות המלחמה".

הודעת הלשכה פורסמה על רקע לחץ פוליטי נרחב נגד הפסקת האש. במערכת הפוליטית תקפו את ההסכם המסתמן. חברי ממשלה ביקרו בחריפות את ההחלטה הצפויה של ראש הממשלה נתניהו, דווקא אחרי שורת מהלכים התקפיים יזומים, שפגעו קשות ביכולותיו הצבאיות של חיזבאללה. על רקע הדיווחים על מגעים מתקדמים להסכם הפוגת אש בין ישראל לחיזבאללה, בסיעת עוצמה יהודית מכנסים ישיבה דחופה בכדי לדון על המשמעויות. תגובות נוספות הגיעו גם מחברי קואליציה ואופוזיציה נוספים שלא נותרו אדישים לדיווחים בכלי תקשורת זרים על ההסכם המתקרב מפי גורמים המעורבים במשא ומתן בין הצדדים.

בנימין נתניהו נואם באו״ם. רויטרס
בנימין נתניהו נואם באו״ם/רויטרס

גם ראשי הערים והמועצות בצפון זעמו היום על ההחלטה המסתמנת של ישראל לקבל הסכם הפסקת אש עם חיזבאללה בגבול הצפוני. ביקורת נוקבת הועברה על מקבלי ההחלטות בתגובה לעצירת מבצע "חיצי הצפון" של צה''ל נגד מטרות הטרור של הארגון השיעי שנועד להחזיר בביטחה את תושבי הצפון לביתם לאחר שנה שלמה של לחימה.

מוקדם יותר היום טענו בכירי ממשל אמריקנים בפני סקיי ניוז כי הפסקת האש תצא לפועל בשעות הקרובות. היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות.

ההצהרה, שפורסמה לאחר עשרה ימים של לחימה אינטנסיבית שגבתה את חייהם של יותר מ-700 בני אדם בלבנון, נועדה לעצור את ההסלמה ולמנוע פעולה קרקעית בדרום לבנון שתרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully