וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפת וואלה: המועמד לתפקיד הרב הראשי, העמותה וההלוואות המנוגדות לחוק

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 13:21

הרב מיכה הלוי, שמכהן כרבה של פתח תקווה, סייע לכאורה לחברה שפועלת בעיר ונקלעה לחובות כלכליים - באמצעות עמותה של הישיבה בראשותו. יו"ר הדירקטוריון של החברה הוא אביו של מנכ"ל העמותה של הלוי. מקורבים לרב טוענים: "אוסף שקרים"

המחאה מול בניין הרבנות בירושלים/מתוך הרשתות החברתיות לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים
הרב מיכה הלוי. מענדי קורנט, אתר רשמי
הרב מיכה הלוי/אתר רשמי, מענדי קורנט

חשד לניגוד עניינים חמור של הרב מיכה הלוי, רבה הראשי של פתח תקווה ואחד המועמדים המובילים לתפקיד הרב הראשי לישראל בבחירות שייערכו ביום ראשון הקרוב - כך עולה מדוח מבקר פנימי של המועצה הדתית בעיר שהגיע לידי וואלה ונחשף היום (שישי) לראשונה.

בפתח תקווה קיים מודל כשרות בו משגיחי הכשרות ברחבי העיר עובדים מטעם חברה ייעודית לכשרות והיא משלמת באופן ישיר את המשכורות של המשגיחים זאת על מנת לנתק את הזיקה בין בתי העסק למשגיחי הכשרות. החברה נקלעה בשנים האחרונות לקשיים כלכליים וקיבלה הלוואות חיצוניות על מנת להמשיך להתקיים.

אחת ההלוואות ניתנה בניגוד לחוק על ידי עמותת "אביב התורה". מדובר בעמותה שמפעילה את הישיבה שבראשה מכהן הרב הלוי. הלוואה עמדה על כמאה אלף שקלים, צעד שמהווה חשד לעבירה על חוק העמותת ומעלה ניגוד עניינים חמור של רב העיר המתמודד למשרת הרב הראשי האשכנזי.

יו"ר הדירקטוריון של החברה, שלום שמעון, הוא אביו של מנכ"ל העמותה של הישיבה של הרב לוי, משה שמעון. האחרון העניק גם הלוואה אישית לחברה. כך עולה מצב שבו מקורבים לרב הלוי מעורבים בחברה עסקית שמעניקה שירותים למועצה הדתית בפתח תקווה שהרב הוא הסמכות ההלכתית בעיר.

כל זיקה ישירה ועקיפה בין הרב הראשי המקומי לבין פעילות החברה כתאגיד עסקי המספק שירותים למועצה הדתית וכפוף לדרישותיו ההלכתיות של הרב עלולה לעלות לכדי ניגוד עניינים חמור ובפרט במצב בו הרב קובע את תקן ההשגחה.

הבחירות לתפקיד הרבנים הראשיים ייערכו ביום ראשון הקרוב. על תפקיד הרב הראשי האשכנזי מתמודדים חמישה רבנים: הרב הלוי שנתמך בדיל של הציונות הדתית וש"ס והרבנים אליעזר איגרא, הרב קלמן בר, הרב משה חיים לאו והרב מאיר כהנא. על תפקיד הרב הראשי הספרדי הידוע גם בכינויו "הראשון לציון" מתמודדים שלושה מועמדים: הרב שמואל אליהו, רבה של צפת, הרב דוד יוסף, אחיו של הרב הראשי היוצא הרב יצחק יוסף ובנו של הרב עובדיה ז"ל והרב מיכאל עמוס, מועמד עצמאי שאינו נתמך באופן רשמי על ידי אחת המפלגות בכנסת. ההכרזה על המנצחים בבחירות צפויה ביום ראשון ב-19:30 בתום הצבעתם של 140 חברי הגוף הבוחר שכוללים רבנים, ראשי רשויות ועוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

תגובות

דוברו של הרב לוי נשאל איך ייתכן כי העמותה שמפעילה את הישיבה של הרב לוי מעניקה הלוואות לחברה פרטית, אם הרב פעל מול עמותת הישיבה להלוות כספים דווקא לחברה עסקית שמעניקה שירותי כשרות בעיר עליה הוא מופקד הלכתית - אך לא נמסרו לכך תשובות.

מטעם הרב נמסר בתגובה כי "מדובר באוסף שקרים והכפשות שאין בינם למציאות ולו מקרי בלבד. אלו גיבובי טענות שכבר הופרכו שוב ושוב ואין בהן כל ממש. הנהגתו הקפדנית של הרב מיכה הלוי בתחומי הכשרות ובניקיון כפיו ידועה ומוכרת לכל מי שמכיר קצת את הענף ובמיוחד בעיר פתח תקווה. יודגש כי כל ההתנהלות גם במקרים שצוינו נעשתה על פי חוק בלבד. יש לדחות בשאט נפש את הניסיונות להטיל דופי ברב ומנהיג בישראל, וזאת על רקע האינטרסים לקראת הבחירות לרבנות".

  • עוד באותו נושא:
  • פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully