וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחת הסופות הקשות בתולדות ארה"ב: הוריקן "הלנה" מכה בפלורידה

עודכן לאחרונה: 27.9.2024 / 10:08

המערכת הסוערת שפקדה את פלורידה גבתה את חייו של לפחות אדם אחד - ומניין הקורבנות צפוי רק להתמיר. הסופה, מהקשות בתולדות ארה"ב, צפויה לגרום לנחשולי ענק ולגשמים קשים. חופים רבים כבר הוצפו, וכוחות החילוץ הודו שייקח להם שעות להגיע ללכודים: "אירוע שלא ניתן לשרוד"

הוריקן הלנה מסעיר את חופי ביג בנד שבפלורידה - ומסתמן כאחת הסופות החזקות ביותר שפקדו את ארה"ב. גורמים רשמיים במדינה חוששים שהסופה הלנה תגרום למוות אזרחים ותוביל לשובל של עיי חורבות ככל שתתקדם לעומק האדמה.

נכון להיום, המערכת הסוערת, שפקדה את פלורידה אמש, גבתה את חייו של לפחות אדם אחד. כבר בטרם הגעתה, הסופה גרמה להפסקות חשמל ביותר ממיליון בתים ולהצפות קשות במספר אזורים.

הלנה, שהביאה עימה רוחות במהירות 225 קמ"ש, צפויה לגרום לנחשולי ענק בגובה 6 מטר ולסופות רעמים קשות. הרשויות טענו כי עלולות לעבור שעות עד שכוחות חילוץ יוכלו להגיע ללכודים. בד בבד, החלו הרשויות בפינוי תושבים מהאזור.

"כשנתעורר מחר בבוקר, רוב הסיכויים שיהיו יותר הרוגים", הודה מושל פלורידה, רון דה-סנטיס. במדינה הפצירו בתושבים שגרים על המסלול הצפוי של ההוריקן לעזוב את האזור.

הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024. רויטרס
הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024/רויטרס
הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024. רויטרס
הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024/רויטרס
הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024. רויטרס
הוריקה הלנה בפלורידה. 27 בספטמבר 2024/רויטרס

"אנחנו עומדים בפני אירוע שלא יהיה ניתן לשרוד", אמר מנהל מרכז ההוריקנים הלאומי, מייקל ברנן, בתדרוך וידאו שקיים. הוא ציין שנחשולי המים עלולים להרוס מבנים ולשאת על גבם מכוניות.

גשמים חזקים כבר הציפו מקטעים מקו החוף של פלורידה - והגיעו עד המדינות הסמוכות ג'ורג'יה, קרוליינה וטנסי. אטלנטה, שנמצאת במרחק מאות קילומטרים בודדים ממוקד הסערה, נתונה תחת אזהרה. סרטונים שהועלו לרשתות החברתיות הציגו כבישי הראו כמה מעגני סירות וכבישים הסמוכים לקו החוף מוצפים במים.

"על פי התחזיות, הסופה תשפיע על כל חלק במדינה", אמר מושל ג'ורג'יה בריאן קמפ. בתוך כך, על פי תחזיות, הנזק הכספי שייגרם מהסופה עלול להגיע ל-3 עד 6 מיליארד דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully