וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות פרשת הדרכון הדיפלומטי לבנו של נתניהו: הנהלים החדשים במשרד החוץ

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 17:27

עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ קידמה את השינוי במדיניות חלוקת הדרכונים. בחודש שעבר להב 433 פשטו על משרד החוץ במסגרת פרשת הנפקת הדרכונים, במסגרתה הונפקו דרכונים דיפלומטיים לפעילי ליכוד וליאיר נתניהו. "צעדים חשובים לקראת שקיפות ומנהל תקין"

שר החוץ אלי כהן מדבר על דובאי בעקבות אמירות רגב. 22 מרץ 2023/דוברות שר החוץ

בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ, משרד החוץ פרסם היום (חמישי) את הנהלים המסדירים את הזכאות לדרכונים דיפלומטיים, ושינה את תהליך אישור הבקשות החריגות לאחר שנפתחה חקירה פלילית בנושא הנפקת הדרכונים הדיפלומטיים למקורבים פוליטיים, בניהם מספר פעילי ליכוד ויאיר נתניהו.

שינוי הנהלים מגיע בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון לבג"ץ מתחילת מרץ 2024, בדרישה לבטל ולאסוף את הדרכונים הדיפלומטיים שהונפקו למקורבים פוליטיים. העתירה טענה כי ההחלטה להעניק את הדרכונים הייתה בלתי סבירה באופן קיצוני ועוררה חשש לשיקולים זרים.

עו"ד רותם בבלי דביר, מנהלת מחלקת ליטיגציה בתנועה לאיכות השלטון: "אנו מברכים על ההתפתחויות החיוביות בעקבות עתירתנו. פרסום הנהלים והשינוי בתהליך אישור הבקשות החריגות הם צעדים חשובים לקראת שקיפות ומנהל תקין. עם זאת, נמשיך לעקוב אחר התנהלות משרד החוץ בנושא זה ונוודא כי השינויים אכן מיושמים הלכה למעשה. פתיחת החקירה הפלילית מדגישה את חומרת החשדות, ואנו קוראים לרשויות האכיפה למצות את הדין עם כל מי שנמצא מעורב בהענקת דרכונים דיפלומטיים שלא כדין. נמשיך לפעול ללא לאות להבטחת מינהל תקין ונקי משיקולים זרים בכל רשויות השלטון".

חוקרי להב 433 פשטו על מטה משרד החוץ בירושלים, יש קשר להוצאת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו. 7 באוגוסט 2024. Nati Shohat/Flash90 Nitzan Arny/ויקיפדיה, אבשלום ששוני/פלאש 90, אתר רשמי
חוקרי להב 433 פשטו על מטה משרד החוץ בירושלים, יש קשר להוצאת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו. 7 באוגוסט 2024/אתר רשמי, Nati Shohat/Flash90 Nitzan Arny/ויקיפדיה, אבשלום ששוני/פלאש 90

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433 הגיעו באוגוסט האחרון למטה משרד החוץ בירושלים, ערכו חיפוש במשרדים ותפסו חומרים, במסגרת חקירת חשד להנפקת דרכונים דיפלומטיים למי שלא היו זכאים להם. ביחידה פתחו בחקירה סמויה לפני כמה שבועות, בנוגע לחשד להנפקת דרכונים אלו למי שלא היו זכאים להם, שעל פי החשד, מכיון שלא עמדו בתבחינים לקבלת דרכון דיפלומטי.

לפי מקורות המעורים בפרטים, החקירה עוסקת בדרכון שהונפק ליאיר נתניהו ועוד מספר דרכונים דיפלומטיים שהונפקו שלא כדין לפעילי ליכוד. בימים הקרובים הפרקליטות צריכה למסור את תגובתה לבגץ שעוסק בשאלה מדוע הונפק ליאיר נתניהו דרכון דיפלומטי.

בדצמבר פירסם גידי וייץ ב"הארץ" כי שר החוץ לשעבר אלי כהן הורה להנפיק דרכונים דיפלומטיים לבנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו ולחברים חזקים בליכוד בניגוד לעמדת אנשי המקצוע במשרד החוץ.

הנפקת דרכונים דיפלומטיים היא בסמכות מנכ"ל משרד החוץ, ולא השר. לפי פרסום של מיכאל שמש בכאן 11, לשכת נתניהו מבקשת ומקבלת דרכון דיפלומטי ליאיר נתניהו מאז 2009 - וכל הבקשות שלהם אושרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully