וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בשוק שזה קרה": התינוק החליט להקדים - והאם ילדה בחניון בית החולים

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 15:52

שרה, שהגיעה לבית החולים קפלן לאחר שהרגישה צירים קלים - והופתעה כאשר ירדו לה המים כבר בחניון המרכז הרפואי. בעזרת תושיית היולדות, שבמזל נכחו בקרבת מקום, הגיחה לעולם התינוקת דריה. "קיוויתי שזו תהיה לידה קצרה, אבל לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר"

גניקולוגית מסבירה על נשים שנולדו עם שני רחמים/@mamadoctorjones

שרה בק, בת 31 מקרית מלאכי, ילדה אתמול (רביעי) בחניון מחוץ למרכז הרפואי קפלן - בשבוע ה-39 להריונה.

את הצירים, בהריונה השני, כבר הרגישה בביתה, אך לא ייחסה לכך דחיפות רבה. "היה לי ציר כל 5 דקות אבל לא כואבים מאוד, ובגלל שהלידה הראשונה הייתה קשה וארוכה אמרתי לעצמי שאגיע לבית החולים ברגע האחרון", אמרה. בליווי אחותה היא הגיעה לחניון החיצוני של המרכז הרפואי קפלן ברחובות. היא מוסיפה ואומרת: "אמרתי לה לחנות רחוק בחניון שמחוץ לבית החולים כדי שהצעדים וההליכה יקדמו את הלידה". ברגע שיצאה שרה מהרכב היא מרגישה שהמים שלה ירדו כשבמקביל תוקפים אותה כאבים חזקים.

דקות ספורות לפני כן, סיימה את המשמרת תמר כוכבי, מזכירה רפואית במחלקת ההרדמה, שבדיוק נכנסה לרכבה בחניון: "ראיתי מישהי קוראת לעזרה, יצאתי מהרכב שלי וראיתי אישה כאובה על הרצפה, מיד הבנתי שהיא בלידה. נשארתי עומדת כי הבנתי שאם אתכופף בכלל לא יראו אותנו בין המכוניות. התקשרתי להזעיק עזרה ובמקביל ראיתי רכב קרוב ומיד סימנתי לו לבוא".

אישה ילדה בחניון מחוץ למרכז הרפואי קפלן.26 בספטמבר 2024. דוברות בית החולים קפלן, אתר רשמי
אישה ילדה בחניון מחוץ למרכז הרפואי קפלן.26 בספטמבר 2024/אתר רשמי, דוברות בית החולים קפלן
אישה ילדה בחניון מחוץ למרכז הרפואי קפלן.26 בספטמבר 2024. דוברות בית החולים קפלן, אתר רשמי
אישה ילדה בחניון מחוץ למרכז הרפואי קפלן.26 בספטמבר 2024/אתר רשמי, דוברות בית החולים קפלן

במקרה לחלוטין, מי שיצאה מהרכב הייתה מתאמת הטראומה של בית החולים. "יצאתי מהרכב וראיתי אותה כבר שוכבת על הרצפה עם רגליים פשוקות. לא היתה לנו אפילו אפשרות להעביר אותה מהמיקום הספציפי בו היתה. היא צעקה והבנתי שזה קורה ברגעים אלו ממש, וכבר ראיתי את הראש מבצבץ. כמתאמת טראומה יצא לי לקבל גם לידות במיון, אבל מעולם לא ככה על הכביש. במזל, היו לי באוטו שקית עם בגדים לתרומה וכפפות סטריליות. שמנו לה את הבגדים מתחת לאגן כדי שלא תשכב על הכביש, והתחלתי לקבל את הלידה. התינוקת הייתה בחוץ תוך דקה בערך".

לירז וידאה שהתינוקת נושמת והניחה אותה על שרה ההמומה והנרגשת. דקות ספורות לאחר מכן הגיע הצוות רפואי והסיעודי לזירה והובילו את שרה והתינוקת החדשה, דריה, לחדרי הלידה לבדיקות והמשך טיפול.

היולדת, שרה: "כל הלידה קיוויתי שתהיה לי לידה קלה וקצרה יותר מהראשונה, אבל לא האמנתי שזה יקרה כל כך מהר. אני עדיין בשוק שזה קרה ככה. מזל ששתיהן היו שם, ואני חייבת תודה ענקית גם לכל הצוות שמיהר להגיע וטיפל בי ובתינוקת!"

  • עוד באותו נושא:
  • לידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully