וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצה"ל מתייחסים להפסקת האש: "ממשיכים כרגיל, לא מתכוונים לוותר על נסיגה של חיזבאללה"

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 14:34

על רקע המשא ומתן להפסקת אש בצפון, גורמים בצה"ל אומרים כי לא התקבלו הנחיות מיוחדות ב-24 השעות האחרונות, והוסיפו כי לא הופתעו מהשיח על המגעים בין חיזבאללה לישראל בתיווך אמריקאי ואירופאי. "צה"ל ממשיך באותו קצב תקיפות בקרבת הגבול ובעומק לבנון"

בווידאו:צה"ל תקף כ-75 מטרות טרור של חיזבאללה במרחב הבקעא ובדרום לבנון, בהם מחסני אמצעי לחימה, משגרים, מבנים צבאיים, מחבלים ותשתיות צבאיות, 26 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

בצה''ל מתייחסים היום (חמישי) למשא ומתן להספקת אש בגבול הצפון. גורמים בצה"ל אומרים כי לא הופתעו מהשיח על המגעים בין חיזבאללה לישראל בתיווך אמריקאי ואירופאי, ואמרו כי ידוע שיש העברת מסרים. יחד עם זאת, אמרו הגורמים, כי לא התקבלו שום הנחיות מיוחדות ב-24 השעות האחרונות. לדבריהם, "צה"ל ממשיך באותו קצב תקיפות בקרבת הגבול ובעומק לבנון. הדגש ביממה האחרונה הוא תקיפת מחסני אמצעי לחימה".

קצין מילואים בכיר בפיקוד הצפון, אמר, "לפיקוד הצפון יש תוכניות מבצעיות ברורות לתמרון קרקעי. מתאמנים עליהם ומדייקים אותם. כל הזמן נכנס עוד ועוד מודיעין. צריך תוך כדי לבצע התאמות וכל יום שעובר עוד כוחות מתאמנים". הקצין הוסיף: "בוצעו פעולות תומכות בשבוע האחרון שמכינים את צה"ל טוב יותר לתמרון קרקעי. אנחנו לא מכירים שום שינוי בהנחית, להפך. מתעקשים להבהיר לכל הכוחות שהחלטה על תמרון יכולה לקרות בכל רגע בהתאם להתפתחויות", טען. הקצין הסביר, שיש מאחורי התוכניות המבצעיות של צה"ל לתמרון קרקעי, מטרות ברורות והן ברות השגה. בזמן שעובר עד להחלטה הכוחות מתאמנים לקראת האיומים והשונות מהלחימה ברצועת עזה.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
"ממשיכים כרגיל". תיעוד פגיעות צה''ל בלבנון/רויטרס

גורם ביטחוני אמר ל"וואלה" על רקע הפרסומים להפסקת האש בצפון, "העמדות המדיניות של ישראל ברורות. נסיגה של חיזבאללה מצפון לנהר הליטאני. אין כוונה לוותר על זה. יש לישראל מטרת מלחמה והיא להחזיר את התושבים לבתיהם בצורה בטוחה". הגורם הוסיף, כל הסדר במצב הנוכחי לא יכול לפי הערכות להישג את ההישג. השלב האווירי עדיין לא מיצה את עצמו", טען. לגבי השקט היחסי הסביר, "לא יודעים להסביר את הירידה בהיקף האש על העורף הישראלי ב-24 השעות האחרונות. כנראה הערכת מצב והתארגנות שלו".

"הפסקת האש בין ישראל לחיזבאללה - כבר בשעות הקרובות": כך טענו בכירים בממשל האמריקני לרשת סקיי ניוז. היוזמה להפסקת אש, שפורסמה לראשונה אתמול בוואלה על ידי ברק רביד וטל שלו, הולידה הצעת הסכם עליה חתמו מנהיגי ארה"ב, צרפת ו-8 מדינות נוספות.

ההצהרה, שפורסמה לאחר עשרה ימים של לחימה אינטנסיבית שגבתה את חייהם של יותר מ-700 בני אדם בלבנון, נועדה לעצור את ההסלמה ולמנוע פעולה קרקעית בדרום לבנון שתרחיק את מחבלי חיזבאללה מהגבול. "הגיע הזמן להסדר בגבול בין ישראל ללבנון שיבטיח שתושבים משני צידי הגבול יוכלו לחזור בביטחון לבתיהם. חילופי האש מאז ה-7 באוקטובר ובמיוחד בשבועיים האחרונים מאיימים לדרדר את המצב לעימות רחב הרבה יותר", אמרו הנשיאים ביידן ומקרון בהודעה משותפת שפרסמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully