וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיום ישיבת החירום של ראשי רשויות הצפון - אזעקות הופעלו בקריית שמונה

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 18:28

לאחר הדיווחים על מגעים למימוש הסכם הפסקת אש מול חיזבאללה, ראשי עיריות ורשויות התכנסו היום במטרה לשדר לממשלה את התנגדותם. "כבר שנה אנחנו תחת אש - איפה היו הגורמים האלה במשך הזמן הזה? זה מראה את הצביעות של העולם כולו. אחרי יומיים של אש מצד ישראל - מזדעקים"

אזעקות בישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון , קריית שמונה/אלי אשכנזי

בעקבות הדיווחים על הפסקת אש בצפון, התקיימה היום (חמישי) ישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון. "המטרה - להעביר מסר חד וברור לממשלת ישראל: לא להפסקת אש, כן להמשך האש עד לניצחון המוחלט שיחזיר את תושבינו הביתה בביטחה".

ישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון במטרה להעביר מסר חד וברור לממשלת ישראל,אולם המליאה בבניין העירייה בקריית שמונה. 26 בספטמבר 2024. אלי אשכנזי
ישיבת חירום של ראשי הרשויות בצפון במטרה להעביר מסר חד וברור לממשלת ישראל,אולם המליאה בבניין העירייה בקריית שמונה. 26 בספטמבר 2024/אלי אשכנזי

ראש עיריית קריית שמונה: "כבר שנה אנחנו תחת אש - איפה היו הגורמים האלה במשך הזמן הזה? זה מראה את הצביעות של העולם כולו. אחרי יומיים של אש מצד ישראל - מזדעקים". עם סיום ההצהרה הופעלה אזעקה בקריית שמונה, שם התקיימה הישיבה, והנוכחים נאלצו להכנס למקלטים. נשמעו במקביל קולות נפץ כבדים.

לאחר הישיבה הגיב: "לצערי זאת המציאות שלנו כבר שנה. זאת התשובה שלנו לכל מי שרוצה הפסקת אש. אנחנו רואים פה רק אש. אנחנו לא נהיה צאן לטבח. זאת הכרזה שמשמעותה גזר דין מוות לתושבי הצפון, שחיזקו את העורף בשקט מופתי לכל אורך המלחמה". ברקע לדבריו של ראש העיר היה ניתן לראות עננת עשן במרחק לא רב מהמקום בו התקיים הכנס.

"התושבים שלנו שנה אינם בביתם - תושבי אשכול הגליל מחכים להסכם הרבכה זמן", אמר בני בן מובחר, "החטופות והחטופים הם חלק מאיתנו וחלק מהמשפחה שלנו. גם בשעות האחרונות שמדברים על הסכם - אנחנו רואים טילים, גם ללא התרעה. דורשים ביטחון עכשיו. כל דחייה כעת - תביא את הלוחמים שלנו להילחם בלבנון בבוץ של החורף של מלחמת לבנון נוספת".

בהצהרת ראשי הראשויות אמרו: "אנחנו מתנגדים לכל הסכם עם ארגון הטרור חיזבאללה. הפסקת אש עם ארגון טרור משדרת חולשה ונאיביות. דורשים - ניצחון והחזרת הביטחון באופן מוחלט. לא מוכנים לשוב ל-6 באוקטובר. אנחנו בפני מציאות אחרת. הטרור לא ינצח. כל הסכם הוא בחזקת פניה מסוכנת ומובילה לפגיעה אנושה בצפון ובמדינת ישראל בכלל".

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
נפילה בקריית שמונה.26 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נפילה בקריית שמונה.26 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מיכאל קבסה, ראש עיריית חצור, אמר: "כל הסדר מדיני רופס יגלגל את הקץ לדורות הבאים. אנחנו נשעבד אותם למציאות שלנו. לא נאפשר, לא נסכים, לא יהיה שום דבר חוץ מהכנעה של חיזבאללה.

ראש עיריית צפת התייחס לירי לעירו במהלך ההצהרה "בדקות האחרונות - שוב מטח כבד לעיר. אתמול הגיע אלינו שר השיכון, התושבים לא היו מוכנים להתפנות. הם רוצים להישאר, יש להם אורח רוח. רוצים להיות בעיר שלנו בבטחה. המצב עכשיו קשה - אבל אי אפשר לחיות ליד איום כזה משמעותי".

פגיעות סמוך לצומת גולני, 23 בספטמבר 2024. אלי אשכנזי
פגיעות סמוך לצומת גולני, 23 בספטמבר 2024/אלי אשכנזי

ראש עיריית קריית שמונה אביחי שטרן תקף היום בחריפות את הסכם הפסקת האש המסתמן בגבול הצפון: "זה רק מראה את הצביעות של כל המדינה. עד שסוף סוף המדינה עושה את החובה הבסיסית ומגנה עלינו הם מדברים עכשיו על הפסקת אש. הסכם לא יחזיר את קרית שמונה", אמר. "עד היום שום הסכם לא הסיר איומים. מה אנחנו רוצים לחזור לאותו מקום? נגיד שיש הפסקת אש, מה עושים נגד פעלי רדואן שגרים במסווה של אזרחים? הטילים נמצאים בתוך בתים של אזרחים. איך מתמודדים עם האיום הזה של תושבים שיחזרו למקומם?" הטיח שטרן.

משה דוידוביץ ראש המועצה האזורית מטה אשר ויו"ר פורום קו העימות התאכזב מההסכמה הישראלית לעצור את האש: "התושבים שלנו כבר נכנסו למוד ספיגה. התושבים שלנו כבר ליד ממדים והיו ערוכים נפשית לפתיחת החזית כאן בצפון מתוך ידיעה שזו הדרך להחזיר את תושבי קו העימות לבתים שלהם אחרי שנה שהם עקורים. הפסקת האש כעת גורמת לכך שנאבד את המומנטום. חייבים להרחיק את חוליות רדואן וחיזבאללה אל מעבר לליטני", אמר.

מנגד, יונה יהב, ראש העיר חיפה, מצדד בהפוגה. "צריך הפסקת האש ואני מקווה שכולם מבינים את זה", הוא אומר לוואלה. "כפי שאמרתי לאורך השבועות האחרונים - צריך להיכנס לשיחות לפני החמרה והסלמה של המצב, כי כך או כך בסוף יהיו שיחות ותהיה הסדרה. אז מה זה משנה אם נעשה את זה עוד חודש או עכשיו? עדיף עכשיו. הלבנונים מפעילים לחץ היסטרי על חיזבאללה, הם רואים את ההרס שנעשה שם, הם ראו היטב את ההרס בעזה והם לא רוצים אותו דבר אצלם. פגענו טוב מאד בחיזבאללה, הלבנונים מפעילים כוח שכנוע וזה יעבוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully