וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחתו של יובל קסטלמן ליועמש"ית: "המשטרה שיבשה את החקירה"

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 10:41

במכתב מטעם משפחת קסטלמן ליועמ"שית טוענת המשפחה שהמשטרה גבתה עדות מרופא מחוז ירושלים במשטרה בניגוד להנחיית פרקליט המדינה שקבעה שרק מח"ש תגבה עדויות. דבר, לטענתם, מעלה את החשש לשיבוש הליכי חקירה. "לקות מקצועית ואנושית"

בווידאו: הארכת מעצר לאביעד פריג'ה, בית הדין הצבאי בית ליד, 5 בדצמבר 2023/מערכת וואלה!

פרסום ראשון: משפחתו של יובל קסטלמן שנורה למוות בידי חייל מילואים שזיהה אותו באופן שגוי, זאת לאחר שקסטלמן ניטרל מחבל בפיגוע בירושלים, שיגרה אמש מכתב בהול ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה.

במכתב שנוסח על ידי עו"ד דניאל חקלאי ועמית שלף טוענים השניים כי לאור העדויות והמסמכים שבידיהם קיים חשש לשיבוש חקירה על ידי שוטרי מחוז ירושלים, שיבוש שלא נחקר על ידי המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש).

שני עורכי הדין מציינים כי שוטרי מחוז ירושלים גבו עדות מרופא המחוז במשטרה, ד"ר מיכאל הרמן, בזמן שבו פרקליט המדינה הורה למשטרה להפסיק לגבות עדויות ולתת רק למח"ש לטפל בענייני החקירה. בנוסף, השניים טוענים כי עד כה לא ברור להם האם מח"ש גבתה עדות מד"ר הרמן, וכי הם לא מקבלים תשובה ברורה לשאלה זו, למרות שמדובר בדמות חשובה שיש בידיה אפשרות לשפוך אור על מה תוצאות המוות של קסטלמן.

יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים. באדיבות המשפחה
יובל קסטלמן, נורה למוות על ידי אביעד פריג'ה בסמוך לפיגוע בירושלים/באדיבות המשפחה

בסיום המכתב כותבים השניים: "חשוב לציין שד"ר הרמן כן נחקר בידי משטרת ישראל וכי על פניו נדמה שהדבר נעשה לאחר מתן הנחיית פרקליט המדינה לפתוח בבדיקת מח"ש. בכך טמון פוטנציאל שיבוש נוסף של החקירה. כך או אחרת, ברור שד"ר הרמן לא כתב בעצמו מזכר כלשהו אודות שיחותיו או מהלכיו בפרשה זו אלא מחקר בידי חוקר משטרה בשם שמואל אסייג".

"מתוכן הודעתו במשטרה בהו הורשינו רק לעיין ולא להעתיק אותה אלינו, עולה כי ד"ר הרמן ידע על קיומם של פרגמנטים מתכתיים בגופו של יובל, זאת לאחר שהוא שוחח עם ד"ר אלון שוורץ מבית החולים שערי צדק שטיפל ביובל. ד"ר הרמן טען שמותכן שיחתו עם ד"ר שוורץ עלה שלא היו קליעים בגופה, הוא גם שאל אותו בפליאה האם פרגמנטים מתכתיים יכולים להיות קליעים, ניתן לפטור זאת כהיבט נוסף של לקות מקצועית ואנושית בחקירת המשטרה אך לא ניתן לשלול שמדובר במרכיב נוסף של שיבוש חקירה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully