וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בחמאס: הסכמנו עם פתח על ממשל אזרחי בעזה

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 8:47

בשיחה עם ערוץ אל-חדת', הגורם הוסיף שצפויה להתקיים פגישה עם פתח בשבוע הבא, במסגרת שיחות הפיוס בין הארגונים הפלסטיניים היריבים. הסכמות דומות בין חמאס לפתח נכשלו עוד לפני שיצאו לפועל, וישראל מתנגדת לשלטון של חמאס או של הרשות הפלסטינית בעזה ביום שלאחר המלחמה

רצועת עזה/יניר יגנה

גורם בחמאס אמר היום (חמישי) לערוץ אל-חדת' הסעודי שהארגון הגיע להסכם עם פתח על ניהול אזרחי של רצועת עזה, והוסיף שחמאס לא יפקח על מעברי הגבול. הגורם הוסיף שצפויה להתקיים פגישה עם פתח בשבוע הבא, במסגרת שיחות הפיוס בין הארגונים הפלסטיניים היריבים.

הסכמות דומות בעבר בין חמאס לפתח נכשלו עוד לפני שיצאו לפועל, וישראל מתנגדת לשלטון של חמאס או של הרשות הפלסטינית בעזה ביום שלאחר המלחמה.

רצועת עזה , 12 בספטמבר 2024. יניר יגנה
פיוס בין שני הארגונים? הרס ברצועת עזה./יניר יגנה

חמאס ופתח חתמו לפני חודשיים בכינוס של ארגוני הטרור הפלסטיניים בסין, על הצהרת כוונות שנועדה לסיים את הפילוג הפנים-פלסטיני ולהקים ממשלת אחדות. "הצהרת בייג'ינג", כפי שכונתה על ידי התקשורת הסינית הרשמית, נחתמה בטקס הנעילה של הכינוס, שבו השתתפו 14 ארגונים פלסטיניים.

בנוסף לך, הסכמים דומים שנחתמו בשנים האחרונות לא הניבו תוצאות בשטח. הפיצול בין הארגונים היריבים החל כשחמאס תפס את השלטון ברצועת עזה בהפיכה אלימה ב-2007, כשבמקביל הלך ונחלש כוחה של הרשות הפלסטינית בהנהגת אבו מאזן בשטחי יהודה ושומרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully