וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: השיחה הפנימית בבית הדין הרבני נגד המועמד של סמוטריץ'

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 19:32

"הוא שונא נשים, כל החלטה שלו מנסים לעכב" - כך אומר דיין בביה"ד הרבני בעניין מחותנו של השר סמוטריץ', הרב אוריאל אליהו. הדבר מספק הוכחה נוספת לתמיכה של השר בהפחתת דמי המזונות שגברים נדרשים לשלם - קו שבו מצדד גם מועמדו לרבנות הראשית. מטעם השר לא נמסרה תגובה

סמוטריץ' בוועדת הכספים/מעריב

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' תומך ברב מיכה הלוי לתפקיד הרב הראשי האשכנזי. שיחות פנימיות, שהגיעו לידי וואלה, מאששות את החשש שסמוטריץ' תומך בהלוי בשל המדיניות של האחרון בעניין השתת תשלום דמי מזונות נמוך על גברים בהליכי גירושין - קו שאותו מוביל בבתי הדין הרבניים גם מחותנו של השר, הדיין אוריאל אליהו.

"הוא פשוט שונא נשים", אמר דיין בבית הדין הרבני הגדול בשיחה פנימית בעניין הרב אליהו, "כל ההחלטות שלו שמגיעות לבית הדין הרבני הגדול - עושים עליהן עיכוב ביצוע". בשיחה, שתוכנה הגיע לידי וואלה, עולה שוב סיפור התמיכה של סמוטריץ' בעניין פסיקת המזונות הקלים לגברים וההחמרה כלפי נשים, אותה תמיכה שהובילה אותו לתמוך ברב מיכה הלוי ובאותו קו תקיף שאותו נוקט גם אליהו בנושא. "הדיינים השמרנים מתנגדים למהלך הזה, שיידעו שאם מכניסים רב כזה (אליהו) אז זה מה שיקרה", אומר אותו דיין ששמו שמור במערכת.

בית הדין הרבני בתל אביב. 27 בנובמבר 2013. צילום: יונתן זינדל/פלאש 90, עיבוד תמונה
"גם הדיינים השמרנים מתנגדים להחלטות של אוריאל אליהו". בית הדין הרבני בתל אביב/עיבוד תמונה, צילום: יונתן זינדל/פלאש 90
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' בוועדת הכלכלה בכנסת

16 בספטמבר 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
הקו שלו סותר את הוועדה שהוא עצמו הקים. שר האוצר בצלאל סמוטריץ'/פלאש 90, יונתן זינדל

תמיכתו של סמוטריץ' ברב הלוי נעשית בניגוד לוועדה שהוא עצמו הקים עם רבני הציבור הדתי לאומי, שהחליטו דווקא לתמוך ברב מאיר כהנא שנחשב למתון בענייני פסיקת מזונות.

כשנשאל על ידי וואלה האם תמיכתו של השר סמוטריץ' במועמדותו מגיעה לאור השקפת עולמו בנושא המזונות השיב הרב מיכה הלוי: "לא דובר על כך כלל ועיקר".

תגובת הדיין אוריאל אליהו באמצעות דוברות הנהלת בתי הדין הרבניים: "איננו מגיבים לשיחות פרטיות שהוקלטו בסתר".

מטעמו של השר בצלאל סמוטריץ' לא נמסרה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully