וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמרון קרקעי בלבנון? זה מה שמתכננים בצה"ל כדי להרחיק את איומי חיזבאללה

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 9:03

בימים האחרונים צה"ל החריף את היקף התקיפות על ארסנל הנשק של ארגון הטרור. השיגור הבוקר לעבר גוש דן מקרב את צה"ל בעוד צעד לקראת אפשרות לכניסה רגלית ללבנון. פיקוד הצפון ממשיך לאמן את כוחות היבשה ולאחרונה נערכו כמה תרגילים שמדמים לחימה בזירה הצפונית

בוידאו: צה"ל תוקף מטרות חיזבאללה, לבנון, 25 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

בצל הגברת התקיפות של חיל האוויר ברחבי לבנון, והשיגור לעבר גוש דן הבוקר (רביעי), בצבא נערכים להרחבת המערכה מול חיזבאללה. הפעולות האחרונות מקרבות את צה"ל בעוד צעד לקראת האפשרות לתמרון קרקעי בדרום לבנון - כדי להרחיק איומים על העורף הישראלי.

בפיקוד הצפון ממשיכים לאמן את כוחות היבשה לשיפור מוכנות ולקראת אפשרות זו. חטיבה 7 המשוריינת נמאת בימים אלו לקראת סיום תרגיל משמעותי ביותר שמדמה לחימה בלבנון ומחייב את הכוחות לבצע התאמות בטכניקות ובשיטות הלחימה השונות מאלו שיישמו ברצועת עזה. בשבועות האחרונים נערכו תרגילים על ידי כמה חטיבות ביניהן 179, 646, ו-9. במקביל, אוגדה הקומנדו 98 תשתלב בהקדם בסדרת אימונים נוספים בצפון.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
התמרון הקרקעי מתקרב. תקיפות צה''ל בדרום לבנון/רויטרס

בימים האחרונים צה"ל החריף את היקף התקיפות על ארסנל הנשק של חיזבאללה בדגש על טילי שיוט, רקטות לטווח קצר, חימוש ארטילרי, ובינוני ותשתיות של חיזבאללה שנבנו לעכב תמרון ישראלי בתוך לבנון. מפקד פיקוד הצפון האלוף אורי גורדין, תאר בשיחות עם מפקדי גדודים במילואים על דרום לבנון: "לא מדובר בכפרים אלא בבסיסי אש, יש בתי אזרחים שיש בהם 100 רקטות".

צה"ל כתש את בסיסי האש העיקריים של חיזבאללה בדרום לבנון ולכן הניע אוכלוסייה לעבר הצפון. לפי הערכות בצה"ל, המאמץ עליו אחראי תת אלוף במילואים דני כסיף מתוך פיקוד הצפון, הוביל לפינוי של יותר מחצי מיליון לבנונים מבתיהם. הבוקר דובר צה''ל בערבית העביר אליהם מסר שלא יחזרו אל הבתים עד להודעה חדשה. במערכת הביטחון מעריכים כי בשלב הזה נסראללה מתעלם מפינוי האוכלוסייה, מאחר והוא כנראה לא מצליח לבנות תמונה מלאה על הנזקים שהתפתחו בשטח מתקיפות צה"ל והיקף הפינוי.

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
שר הביטחון גלנט בסיכום תרגיל המדמה לחימה קרקעית בשטח לבנון .23 בספטמבר 2024. אריאל חרמוני , משרד הביטחון, צילום מסך
לקראת הרחבת המערכה. שר הביטחון גלנט בסיכום תרגיל המדמה לחימה קרקעית בלבנון/צילום מסך, אריאל חרמוני , משרד הביטחון

אחת המטרות של צה''ל היא קילוף יכולותיו הצבאיות של חיזבאללה. אחד ההישגים הגדולים והמשמעותיים של פיקוד הצפון הוא איתור ותקיפה של רוב המשגרים שהוסתרו בוואדיות בדרום לבנון. בצה"ל שיבחו את שיטת המהלומות שנבנתה במרכז האש של הפיקוד הצפוני, שהוביל להשמדה של תשתיות חיזבאללה אותן בנה יותר מ-15 שנה.

מרכז האש של פיקוד הצפון התפצל בשבועות האחרונים לתאי תקיפה שונים. בסיוע אמ"ן וחיל האוויר הם פוגעים בכמה מטרות ביניהן כוח רדואן, רקטות קצרות טווח, טוווח בינוני, טווח ארוך, טילי שיוט וכן מטרות מזדמנות כמו חוליות מחבלים, כלי רכב, תחמושת ורקטות.

אחד היעדים המרכזיים שהועברו לאמ"ן וחיל האוויר כוללים תקיפות לסיכול הברחות אמל"ח מאיראן, סוריה ועיראק לעבר לבנון, במטרה לסייע לחיזבאללה למלא מאגרי נשק. לפי הערכות במערכת הביטחון, אם היקף התקיפות ימשיך באותו קצב, חיזבאללה יתקשה לשקם מערכים שלמים שלו שנפגעו בשבוע האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully