וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירי לעתלית: חיזבאללה טוענים כי שיגרו כטב"מים לעבר בסיס חיל הים באזור

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 21:12

שני כטב"מים יורטו, והשלישי ככל הנראה נפל בשטח פתוח - ככל הנראה ללא נפגעים. האזעקות הופעלו בעתלית ובנווה ים, שמהוות הנקודה הפנימית ביותר אליה פלשו כטב"מים מלבנון. במקביל, דווח על מיירט ששוגר מחיפה לעבר מטרה חשודה. צה"ל: "הפרטים בבדיקה"

תיעודים ממבצע "חיצי הצפון"/דו"צ

אזעקות נשמעו הערב (שלישי) בעתלית ובנווה ים לאור חדירת שלושה כלי טיס עוינים. על פי דיווחים שניים מתוכם יורטו, והשלישי ככל הנראה נפל בשטח פתוח. בשעה זו לא ידוע על נפגעים או נזק, אך כבאים ומגן דוד אדום הגיעו לזירה. זוהי הנקודה העמוקה ביותר בה הופעלו התרעות חדירת כלי טיס בישראל מהצפון. מדובר צה"ל נמסר כי "בהמשך להתרעות שהופעלו ב19:39-19:42 במרחב הכרמל, זוהו שלושה כלי טיס בלתי מאוישים שחצו משטח לבנון. חלקם יורטו, הפרטים בבדיקה".

במקביל, מדווח על מיירט ששוגר מחיפה לעבר מטרה חשודה, ללא שהופעלה אזעקה. אזעקות הופעלו גם במגדים. בתוך כך, אזעקות שוטפות לאורך היום בגליל העליון והתחתון, רמת הגולן ואזורים נוספים במרחב הגבול הצפוני.

הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי, 24 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
הצהרת דובר צה"ל דניאל הגרי, 24 בספטמבר 2024/דובר צה"ל

בהצהרת דובר צה"ל הערב, התייחס תא"ל דניאל הגרי לחיסול בכיר חיזבאללה הבוקר: "איברהים קובייסי שחוסל היום היה אחראי לירי ופיגועים בישראל, כולל הירי לחיפה, וכולל הירי הבוקר. אנחנו מתמקדים בחיסול המפקדים. נורו לעורף 300 רקטות ונפצעו 6 אזרחים, רובם באורח קל".

"אנחנו מדייקים את התקיפות הבאות להמשך. לחיזבאללה יש עוד יכולות מסוגים שונים, אנחנו מתמקדים ביכולות האסטרטגיות שלו, שהסיכון שלהם לעורף גדול יותר. חיזבאללה הפכה את דרום לבנון למרחב לחימה. מתוך הבתים משוגרים טילים. חיזבאללה מסתיר משאיות עם משגרים בשטחים אזרחיים. תקפנו את המבנה, השמדנו את המשגר ואת הרקטות. נפיץ סרטונים של זה בכל העולם - שידעו מה חיזבאללה עשה ב-20 השנים האחרונות, ואיך הוא מסכן את תושבי לבנון".

"בעזה מתמרנות 2 אוגדות. היום, בהערכת מצב של הרמטכ"ל ושר הביטחון הודגש כי השבת החטופים היא יעד מרכזי וכי מערכת הביטחון פועלת למימושו".

הפעם הגזמנו

וואלה מובייל במבצע עם 4 מנויים ב100 שקלים וחודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
מבצר עתלית מבט מחורבת קרתא. איל שפירא, איל שפירא
"החדירה העמוקה ביותר". עתלית/איל שפירא, איל שפירא

עוד נמסר מצה"ל כי "בשעתיים האחרונות, מטוסי קרב של חיל האוויר, בהכוונה של אמ"ן ופיקוד הצפון, תוקפים באופן נרחב עשרות מטרות של ארגון הטרור חיזבאללה בבקעא שבעומק לבנון ובמרחבים שונים בדרום לבנון. התקיפות ממשיכות בשעה זו. במהלך גל התקיפות מטוסי הקרב תוקפים ומשמידים עשרות תשתיות צבאיות ומבנים בהם אוחסנו אמצעי לחימה, לצד עשרות משגרים שכוונו לעורף מדינת ישראל".

בסיום נאמר כי "במהלך היום מחבלים מארגון הטרור חיזבאללה שיגרו ממרחב בנת ג'בל עשרות רקטות למרחב צפת וראש פינה. מטוסי קרב תוקפים כעת מחסני אמל"ח במרחב".

מוקדם יותר היום צה"ל אישר כי חיסל בתקיפה בביירות את איברהים קובייסי, שהיה ראש מערך הטילים של חיזבאללה. עוד מסר דובר צה"ל כי קובייסי תכנן את פיגוע החטיפה בהר דב בשנת 2000, בו נחטפו ונהרגו סמ"ר בינימין (בני) אברהם, סמ"ר עדי אביטן וסמ"ר עומר סועאד זכרם לברכה, שהובאו בשנת 2004 לקבורה בישראל. ארגון הטרור הלבנוני טען לאחר מכן שתקף את מחנה שמשון הסמוך לצומת גולני, והשתמש לראשונה ברקטות פאדי-3.

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully