וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן בנאום אחרון לעצרת האו"ם: "מלחמה רחבה במזרח התיכון אינה אינטרס של אף אחד"

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 18:22

בנאום אחרון לפני סיום הקדנציה שלו כנשיא ארצות הברית, ביידן סקר את הקריירה הפוליטית הארוכה שלו, והשתמש בבמה כדי לקרוא לשלום אזורי במזרח התיכון. "הרבה אנשים מיואשים מהמצב בעולם. אני לא", אמר. "הגיע הזמן לסיים את המלחמה"

קויק: ביידן - נתניהו לא עושה מספיק בשביל עסקה/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן נאם היום (שלישי) בפעם האחרונה מול עצרת האו"ם.

ביידן פתח בהתבדחות: "זה נאומי האחרון בפני עצרת האו"ם- אני יודע שאני נראה כאילו אני רק בן 40", והחל את נאומו בסקירה היסטורית של הקריירה הפוליטית שלו מאז שהיה סנטור והאירועים שהתרחשו בעולם במהלך השנים.

"הרבה אנשים מסתכלים על מה קורה בעולם ומתייאשים. מלחמות באוקראינה ועזה וסודאן. אני לא מתייאש", אמר הנשיא היוצא. בהתייחסות למלחמה אמר: "העולם לא צריך לשכוח מהזוועות של 7 באוקטובר. העולם צריך לוודא שזה לא יקרה שוב. 250 חפים מפשע נלקחו כבני ערובה על ידי חמאס. בני משפחתם עוברים גהנום. גם האזרחים בעזה עוברים גהנום. הם לא ביקשו את המלחמה הזו שחמאס התחיל בה. עכשיו הגיע הזמן שהצדדים יסכמו את העסקה לשחרור החטופים והפסקת האש בעזה ויסיימו את המלחמה הזו".

ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק 24 בספטמבר 2024/רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק  24 בספטמבר 2024. רויטרס
ג'ו ביידן נואם באום, ניו יורק 24 בספטמבר 2024/רויטרס

"מאז 7 באוקטובר ניסינו למנוע את התרחבות המלחמה. חיזבאללה החל לשגר רקטות לישראל וכמעט שנה אחרי רבים עקורים משני צדי הגבול. מלחמה רחבה אינה אינטרס של אף אחד. יש צורך בפתרון דיפלומטי ואנחנו עובדים על זה ללא לאות", אמר. "יש ליצור את התנאים לפתרון שתי המדינות ולהקמת מדינה פלסטינית בה הפלסטינים יוכלו לחיות בכבוד".

"שלום במזרח התיכון ימנע חמצן מאיראן ושלוחיה שמפעילים טרור. לא רק המלחמה בעזה צריכה לעורר זעם בעולם - גם המדבר בסודאן שם מליונים נמצאים בסכנת רעב. העולם צריך להפסיק לחמש את הגנרלים ולדרוש מהם לסיים את המלחמה מיד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully