וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קצין בצה"ל סירב לגנות רצח רבין - ונשלח לכלא

31.3.2003 / 11:09

במהלך ויכוח עם קצין אחר, הצדיק מדריך בקורס קצינים בבה"ד 1 גם את הטבח במערת המכפלה; במהלך העימות אף היכה את חברו הקצין; המג"ד דן אותו ל-14 ימי מחבוש והשעה אותו מתפקידו

מדריך בקורס קצינים של צה"ל בבה"ד 1 נידון ל-14 ימי מחבוש בכלא צבאי, לאחר שסירב לגנות את רצח ראש הממשלה המנוח, יצחק רבין, והצדיק את הטבח שביצע הרוצח ברוך גולדשטיין במערת המכפלה. התקרית אירעה בעת שהקצין התווכח עם קצין אחר בנושא, והיכה אותו באגרופו.

"מעריב" מפרסם כי ביום רביעי שעבר ניהלו שני הקצינים ויכוח ביניהם על הטבח במערת המכפלה בחדרי המגורים, ולא לעיני הצוערים. מהתחקיר הראשוני עולה כי אחד המדריכים, סגן ע', אמר כי לא ניתן לגנות את מעשיו של גולדשטיין שטבח במתפללים במערת המכפלה, בגלל שהיו ביניהם גם מחבלים.

המדריך השני הגיב "אם כך אתה בטח מצדיק גם את רצח רבין". סגן ע' לא התייחס לדברים, וסירב לבקשת חברו לגנות את רצח ראש הממשלה. הרוחות התלהטו וסגן' ע' היכה את חברו באגרופו. בעקבות המקרה הגישו מספר מדריכים בבסיס תלונה נגד סגן ע', למפקד החדש של בה"ד 1, אלוף משנה גל הירש.

מפקד הגדוד של סגן ע' בבה"ד 1 דן אותו ל-14 ימי מחבוש, ובימים אלה הוא מרצה את עונשו. בנוסף לכך, הוא הושעה מתפקידו. לצוות עליו פיקד מונה מפקד אחר. בבה"ד 1 עורכים תחקיר מלא של הפרשה, אשר יועבר למפקד זרוע היבשה, האלוף יפתח רונטל. על סמך התחקיר יוחלט האם להדיח את הקצין מתפקידו באופן קבוע.

מדובר צה"ל נמסר כי "על רקע ויכוח בין שני מפקדי צוותים בבה"ד 1, שהפך לאירוע של אלימות פיסית, הורה מפקד הבה"ד לשפוט את אחד ממפקדי הצוות המעורבים, ולשולחו ל-14 יום מחבוש. במקביל הורחק מפקד הצוות מתפקידו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully