וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היה בסכנת חיים": נדחה הערעור על זיכוי השוטר שירה בסלומון טקה

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 19:17

השופטים קבעו פה אחד בהרכב של 3 שופטים כי קצין המשטרה "פעל בצורה ראויה. גם אם הירי היה שגוי אין מקום להרשיע בהריגה". אביו של טקה ניסה לקפוץ מהקומה ה-6 אך נהדף ברגע האחרון. עו"ד יאיר נדשי, הסנגור של הקצין: "כפי שטענתי מלכתחילה לא היה מקום להגיש כתב אישום"

פסק דין בערעור על זיכויו של השוטר שירה בסלומון טקה/שלומי גבאי

בית המשפט המחוזי בחיפה דחה היום (שלישי) את ערעור המדינה על זיכוי קצין המשטרה שירה בסלומון טקה ב-2019. "פעל בצורה ראויה והיה נתון בסכנת חיים", קבעו השופטים פה אחד. "גם אם הירי היה שגוי לאספלט - אין מקום להרשיע בהריגה", והדגישו כי "כלל אנשי הביטחון צריכים להקפיד על החוק".

בתום הדיון, אביו של סלומון עזב את האולם במחאה וניסה לקפוץ מהקומה השישית בבית המשפט, אך נהדף על ידי אנשי הביטחון. אביו הוסיף לצעוק "גזענות". עורך הדין יאיר נדשי, המייצג את הקצין, אמר לוואלה כי "כפי שטענתי מלכתחילה, קובעים השופטים פה אחד ומציינים בפסק הדין כי בנסיבות המקרה 'לא היה מקום להגיש כתב אישום'".

נשיא בית המשפט המחוזי רון שפירא, השופט יחיאל ליפשיץ והשופט ארז פורת דחו את ערעור המדינה על הכרעת הדין של בית משפט השלום בחיפה, בו השופט ד"ר זאיד פלאח זיכה את קצין המשטרה שמח"ש האשימה בגרימת מוות ברשלנות.

סולומון טקה. צילום מסך, מערכת וואלה
סולומון טקה/מערכת וואלה, צילום מסך

בית המשפט לא מצא מקום להתערב בהכרעת דינו של בית משפט השלום שניתנה בהתבסס על העדויות והראיות שהוצגו בתיק, הביאה בחשבון את מכלול השיקולים הנוגעים לעניין והתייחסה בפירוט לכל הטענות. על פי החלטת השופטים מכלל הראיות עלה שפנייתו של הקצין לחבורת הנערים, היתה על רקע הבנתו שמתבצעת עבירה כלפי קטין אחר, וכי זו הייתה "התנהלות ראויה של שוטר, קצין משטרה, שנקלע באקראי עם משפחתו בעת בילוי משפחתי וכשלא היה בתפקיד, לאירוע פלילי". לדבריהם, "הוא עזב את משפחתו, אשתו וילדיו הקטינים שעלולים למצוא עצמם בסכנה, ונחלץ לטפל באירוע כמצופה מכל שוטר, לא כל שכן מקצין משטרה".

האירוע התדרדר בעיקר עקב התנהלות הצעירים שתקפו את קצין המשטרה באבנים - קבעו השופטים בבית המשפט השלום, וכאמור בית המשפט המחוזי לא מצא להתערב בקביעה זו - שהנאשם היה נתון בסכנת חיים מיידית וממשית בעת האירוע, ועל רקע זה ירה באקדחו סמוך לרגלי טקה.

הרכב השופטים בערעור סבר שגם אם אופן ביצוע הירי לכיוון האספלט, סמוך לרגלי טקה, היה שגוי מבחינה מקצועית ומבצעית, אין בכך כדי להביא להרשעה בעבירה של גרימת מוות ברשלנות שכן הוא אינו מגיע לרף הפלילי, ובכל מקרה עומד לו סייג ההגנה העצמית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מחאה בזמן ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022. אלי אשכנזי
מחאה בזמן ביקורו של זאיד פלח, השופט במשפטו של השוטר שירה בסלומון טקה בזירת האירוע, קרית חיים, 15 בדצמבר 2022/אלי אשכנזי

עם זאת, בית המשפט הבהיר והדגיש: "כוחות ביטחון, ובהם אנשי משטרה, מחויבים לחוק ולשמירתו. המשפט חל ומחייב גם באירוע חמור, כפי שאירע במקרה שבפנינו, ואף במצבים חמורים בהרבה, לרבות במצבי לחימה של ממש שגם בהם, ובמצבים מורכבים 'בקום שופט גם דין מלחמה הוא דין' (אלתרמן, 'עיר היונה'. הם סיימו בהערה כי בית המשפט ער לעצב ולעינוי דין שנגרם למשפחתו של טקה, כמו גם למשיב ולמשפחתו. מקווה ומאחל למזור ולעתיד טוב יותר לכל הנוגעים בפרשה הכאובה שהובאה להכרעתו".

עו״ד רינה איילין גורליק ועו״ד אסי פיסו עם אביו של סלומון טקה .בית נמשפט המחוזי בחיפה. 23 בספטמבר 2024. יואב איתיאל
עו״ד רינה איילין גורליק ועו״ד אסי פיסו עם אביו של סלומון טקה .בית נמשפט המחוזי בחיפה. 23 בספטמבר 2024/יואב איתיאל

"אנחנו מזועזעים וכואבים את החלטת בית המשפט המחוזי", אמרה בתגובה לדחיית הערעור עו"ד רינה איילין גורליק, מנכ"לית אגודת יהודי אתיופיה, "כפי שאפשר היה לראות האבא היה מאד נסער וזה משקף את סערת הנפש של כולנו. אנחנו סברנו שזו הזדמנות עבור בית המשפט ועבור החברה הישראלית כולה ובעיקר עבור הצדק להיעשות ולהיראות. במקום זה אנחנו רואים שוב ושוב בבית המשפט את החברה הישראלית מדירה את יהודי אתיופיה מתגזענת עליהם והם לא זוכים לצדק בבתי המשפט. אנחנו נלמד את פסק הדין, נדון באפשרויות ונשקול להמשיך ולהפעיל לחץ על מח"ש והפרקליטות להגיש בקשת רשות ערעור לבית המשפט העליון ושההחלטה העצובה הזו תתהפך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully