וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תושבי השיכון מתים מפחד": משפחות טייסים מתריעים על פועלים שעובדים בבסיס ללא ליווי

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 18:22

ניסיון הפיגוע אתמול עורר ביקורת בקרב תושבי השיכונים בבסיסי חיל האוויר כי עובדי קבלן נכנסים לבסיס מבלי שנבדקו, ועובדים ללא שגחה או ליווי. "ההתכתבויות היו עוד לפני הפרסום", אמר אחד התושבים. על המחבלים שחדרו ב-7 באוקטובר עם מפות: "היה לנו ברור איך זה קרה"

סגן ראש המטה הכללי, אלוף אמיר ברעם, ביקר בבסיס חיל האוויר "נבטים"/דובר צה"ל

משפחות הטייסים מתחו ביקורת על רמת האבטחה בבסיסי חיל האוויר, ומתריעים כי אין בקרה ואבטחה על עובדי קבלן שנכנסים לעבוד בשיכוני המשפחות. זאת, עקב ניסיון פיגוע דקירה בסיס אימונים פיקוד המרכז (בא"פ לכיש) של עובד קבלן שעבד במקום. החשוד נוטרל על ידי נגד קבע מהבסיס, והאירוע הסתיים ללא נפגעים.

ניסיון הפיגוע עורר ביקורת חריפה בקרב תושבי השיכונים בבסיסי חיל האוויר. בין היתר, בבסיס תל נוף, בהם מתגוררים אנשי צוות אוויר ובעלי תפקידים מבצעיים וחיוניים. לדבריהם, לפני אירועי 7 באוקטובר, בני מיעוטים שהועסקו כעובדי קבלן נכנסו לבסיס ללא בבדיקה ועבדו ללא השגחה או ליווי.

"כשהתברר אחרי 7 באוקטובר שהמחבלים שחדרו לישראל מרצועת עזה, החזיקו מפות, ידעו על מגורי המשפחות, איפה גרים הטייסים, איפה גרים הנווטים ואיפה האזורים הרגישים בבסיס - אף אחד לא נדהם", אמר גורם מאחד השיכונים בבסיס חיל אוויר. "היה לנו ברור איך זה קרה, אנחנו חושבים שמה שקרה כאן לפני 7 באוקטובר היה מחדל".

מסדר "כנפיים" 182 בסימן 40 שנה למבצע "אופרה", בסיס חיל האוויר בחצרים 
24.06.21. ראובן קסטרו
משפחות הטייסים מתחו ביקורת על רמת האבטחה בבסיסי חיל האוויר./ראובן קסטרו

תושבי השיכונים הוסיפו: "גם היום יש עובדי קבלן ערבים בלי ליווי, דופקים לאנשים על הדלתות, יושבים לאנשים בבתים וכל תושבי השיכון מתים מפחד - קבוצות הווטסאפ סוערות".

לדברי אחד התושבים המתגורר בבסיס: "ההתכתבויות היו עוד לפני הפרסום על האירוע בבא"פ לכיש. בשבוע האחרון שאלו מספר פעמים את מפקדי הבסיס וביקשו מהם תשובות למה אין ליווי חמוש לעובדי קבלן. הבוקר דיברו על תיקון גגות, וחלק מאנשי השיכון ראו את עובדי הקבלן פתאום בפרגולה של השכנים בבוקר מבלי שיעודכנו על זה - ללא ליווי".

גורמים נוספים טענו כי גם "אם יש חיילים שמאבטחים, הם עומדים רחוק ואף אחד מהם הניח נשק על הרצפה. לאחר שהעלו טענות העבירו אותם לטיפול יחידת הבינוי, ושם השיבו כי מי שאחראי זו מפקדת הבסיס".

תגובת דובר צה"ל: "כלל עובדי הקבלן בבסיסי חיל האוויר עוברים תהליך סיווג ביטחוני בטרם העסקתם. עם הכניסה לעבודות בשטח הבסיסים, נערך להם בידוק ביטחוני, כאשר לאחריו הם מלווים על ידי חייל חמוש בכל משך עבודתם בשטח הבסיס. בנוסף, לאורך היום נעשות ביקורות בבסיסים על ידי גופי ההגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully