וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיזבאללה הופתע מהתגובה - זה מה שמתכננים בצה"ל

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 12:20

נראה כי חיזבאללה הופתע מעוצמת המכות שצה"ל הנחית עליו - שהרסו תשתיות שנבנו במשך 20 שנה. נסראללה מתקשה לבנות תמונת מצב ולהוציא לפועל תגובות. יחד עם זאת חשוב להדגיש: הזרוע הצבאית של ארגון הטרור רחוקה מהתפרקות

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

במערכת הביטחון טוענים הבוקר (ראשון) כי נראה שחיזבאללה הופתע מעוצמת האש והדיוק של תקיפות צה''ל, שהצליח לחשוף את היקף המוצבים ואתרי השיגור שלו אותם בנה במשך כעשרים שנה. לפי ההערכות ארגון הטרור השיעי מתקשה לבנות תמונת מצב כללית ולהוציא אל הפועל פקודות לתוכניות עקב עוצמת התקיפות והדיוק של צה"ל.

עוד טוענים כי שלילת היכולות המתקדמות והמתפתחות בשילוב ההרס שזורע צה"ל בלבנון הפתיע את הפעילים. עם זאת, הזרוע הצבאית של חיזבאללה רחוקה מהתפרקות ומשמרת משמעת גבוהה מאוד.

צה''ל יצא שלשום למבצע "חיצי הצפון" להשמדת מטרות ותשתיות טרור של חיזבאללה. ביממה אחת בלבד תקף צה''ל למעלה מ-1,500 מטרות ברחבי לבנון. בתגובה חיזבאללה הגיב במטחי רקטות כבדים אל עבר חיפה והקריות, הגליל התחתון והעמקים.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון, אתמול/רויטרס

ניתן להעריך כי נסראללה מתקשה להבין מה עוד מתכנן צה"ל בימים הקרובים וכמה הוא מוכן ליטול סיכון ולכן לא ממהר לשגר רקטות לחיפה, למרות שזה ככל הנראה בתכנון שלו ואף מעבר לזה. בישראל החליטו לא לוקחים סיכונים, והוכרז מצב מיוחד בעורף בכל שטח ישראל במטרה להיות ערוכים לכל תרחיש.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה

זה מה שמתכנן צה"ל

גורם ביטחוני הבהיר כי קצב התקיפות יעלה ככל שיעבור הזמן ויגבה מנסראללה וחיזבאללה מחירים כבדים יותר ממה שראינו. לא ברור האם מפקד החזית הדרומית, מספר 3 בחיזבאללה, עלי כרכי נהרג בתקיפה בביירות ומחכים למידע גלוי ומודיעיני בנושא.

לפי הערכות בישראל, חיזבאללה מקיים התייעצויות עם איראן על המשך ואופי הלחימה אך בשלב זה לא מזהים סדק באסטרטגיה שלו לכרוך את גורלו בהמשך הלחימה של צה"ל ברצועת עזה. גורמים במערכת הביטחון סבורים כי עד שלא תתקדם הסדרה או הפסקת אש עם חמאס בעזה, חיזבאללה באישור איראן לא ינצרו את האש וימשיכו במלחמת התשה, חרף העובדה שצה"ל עבר ממגננה להתקפה.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון, אתמול/רויטרס

פיקוד הצפון ממשיך להכשיר ולהכין כוחות בסדיר ובמילואים לתמרון קרקעי רחב היקף בדרום לבנון, כולל בימים אלו חרף השיגורים הרבים על העורף הישראלי. עוד העריך הגורם כי בימים הקרובים ייתכן ופיקוד העורף ירחיב את ההנחיות לאזורים נוספים בצפון הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully