וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות החשש שהבנקים הפלסטיניים יקרסו: סגן שר האוצר האמריקני נפגש עם נגיד בנק ישראל

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 0:21

בהמשך לפרסום בוואלה: וולי אדיימו האמריקני אמר לאמיר ירון כי יש להאריך בשנה לפחות את האישור שממשלת ישראל נותנת לבנקים ישראלים לבצע עסקאות עם בנקים פלסטינים. "היציבות הכלכלית בגדה המערבית מחזקת את ביטחון ישראל", אמר סגן שר האוצר האמריקני לפרופ' ירון

נגיד בנק ישראל אמיר ירון בוועידת מעריב/מעריב

בהמשך לפרסום בוואלה: סגן שר האוצר האמריקני וולי אדיימו נפגש היום בניו יורק עם נגיד בנק ישראל אמיר ירון ואמר לו שממשל ביידן מודאג מכך שגורמים בתוך ממשלת ישראל מאיימים לנתק את הבנקים הפלסטינים ממערכת הבנקאות הישראלית, כך לפי הודעת משרד האוצר האמריקני.

סגן שר האוצר האמריקני אמר לנגיד בנק ישראל כי יש להאריך בשנה לפחות את האישור שממשלת ישראל נותנת לבנקים ישראלים לבצע עסקאות עם בנקים פלסטינים. "היציבות הכלכלית בגדה המערבית מחזקת את ביטחון ישראל", אמר סגן שר האוצר האמריקני לנגיד בנק ישראל. "הארכת האישור לבנקים ישראלים לעבוד עם בנקים פלסטינים קריטית כדי למנוע משבר כלכלי בגדה המערבית שישפיע לרעה על ביטחון ישראל".

אמיר ירון ,נגיד בנק ישראל .3 ביוני 2024. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
נגיד בנק ישראל אמיר ירון. יאריך בשנה את האישור?/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

ב-31 באוקטובר יפוג תוקף ההרשאה שנתן שר האוצר לבנקים ישראלים לעבוד עם בנקים פלסטינים. ארה"ב ומדינות נוספות במערב חוששות שסמוטריץ' לא יאריך את ההרשאה הזו ויגרום לקריסת הכלכלה הפלסטינית - והעבירו מסרי אזהרה לנתניהו כי תרחיש כזה יהווה סכנה לביטחון ישראל.

התרסקות מערכת הבנקאות הפלסטינית עלולה להפיל את הרשות הפלסטינית וליצור ואקום שלטוני שעלול ליצור כאוס בגדה המערבית ולהחריף את המשבר האזורי. סמוטריץ' נקט צעדים רבים במהלך השנתיים האחרונות כדי להחליש את הרשות הפלסטינית כחלק מהאידיאולוגיה שלו לספח את הגדה המערבית,
ובעבר תיאר את הרשות הפלסטינית כאיום על ישראל ואמר שחמאס הוא נכס מכיוון שהתמיכה בארגון הטרור פיצלה את ההנהגה הפלסטינית המקטינה את הסיכויים להקמת מדינה פלסטינית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully