וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: למחוק את העתירה נגד נתניהו בדרישה לחשוף את מצבו הרפואי

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 22:08

בתגובה המקדמית לעתירה נגד משרד ראש הממשלה בדרישה לחשוף את מצבו הרפואי העדכני של ראש הממשלה נתניהו, נכתב על ידי מנכ"ל משרדו, ממשלת ישראל והיועמ"שית כי מאז הגשתה של העתירה לפני כחצי שנה, חלו שינויים עובדתיים המשנים את התשתית שבגינה הוגשה

ראש הממשלה בנימין נתניהו בתדרוך לתקשורת הזרה מציג מפה בה סהרה המערבית אינה חלק ממרוקו/לע"מ

המדינה הגיבה היום (שני) לבג''ץ בתגובה לעתירה נגד נתניהו בדרישה לחשוף את מצבו הרפואי. בתגובתה המדינה ביקשה מבית המשפט העליון למחוק את העתירה שהגושה, שמטרתה לחשוף את מצבו הרפואי של ראש הממשלה נתניהו. בתגובה המקדמית לעתירה נגד משרד ראש הממשלה בדרישה לחשוף את מצבו הרפואי העדכני של ראש הממשלה, נכתב על ידי מנכ"ל משרדו, ממשלת ישראל והיועמ"שית כי מאז הגשתה של העתירה לפני כחצי שנה, חלו תמורות עובדתיות ורלוונטיות המשנות את התשתית העומדת ביסודה.

התגובה מגיעה על רקע דרישת העותרים ביניהם אנשי צוות רפואה, ח"כ נעמה לזימי ממפלגת העבודה, משפחות נרצחי הנובה, שורדי קיבוץ בארי, לקיים הסדרים קבועים בנוגע לנוהל המסדיר את הטיפול הרפואי בראש הממשלה. בנוסף, העותרים טוענים כי הנוהל לחשיפת מצבו בשנת 2023 נערך בצורה לקויה ומבחינתם נתניהו מעולם לא הגיש את הדוח הרפואי על פי הנהלים הקבועים בחוק.

על פי המשיבים, באשר למינוי הצוות הרפואי, יצוין כי תפקיד ראש הצוות הרפואי של ראש הממשלה מאוייש על ידי ד"ר הרמן ברקוביץ. בניגוד לנטען בעתירה, הנוהל כלל אינו מגדיר תחום מומחיות כלשהו בו צריך להחזיק ראש הצוות הרפואי, אלא נקבע כי עליו להיות רופא בכיר העוסק ברפואה וכן עליו להיות זמין לביצוע תפקידו בכל שעות היממה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים 2 בספטמבר 2024. צילום: חיים גולדברג/פלאש 90, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, צילום: חיים גולדברג/פלאש 90

בתשובה מוסבר כי רופאו האישי, ד"ר ברקוביץ עוסק ברפואה מזה 53 שנים. ד''ר ברקוביץ הוכר בשנת 1981 כרופא מומחה ויש לו עבר רפואי בבית החולים "ביקור חולים" ועומד בתנאים המפורטים בנוהל. על פי תשובתם, לפי הנוהל, פעל מנכ"ל משרד ראש הממשלה, למינויו של ד"ר ברקוביץ' כראש הצוות הרפואי של ראש הממשלה וזאת בהתייעצות עם מנכ"ל משרד הבריאות שהעביר את המלצתו למינוי ב-2 בפברואר 2023.

בהתאם לנוהל ההתקשרות, אושרה לתקופה של שנה עם שלוש אופציות להארכת ההתקשרות וביום 15 באפריל 2024 אושר בועדת המכרזים במשרד רה"מ מימוש אופציה ראשונה להארכת ההתקשרות. בתשובתם ציינו המשיבים, כי ד"ר ברקוביץ' מטפל בראש הממשלה עשרות שנים ומצבו הרפואי של נתניהו ידוע לו היטב. לדבריהם, טענת העותרים כמקורב לראש הממשלה לא רלוונטית ליחסים בין רופא למטופל. לגבי פרופ' אלון פיקרסקי, מנהל האגף הכירוגי בהמרכז האוניברסיטאי בהדסה ירושלים, נבחר על ידי ראש הצוות הרפואי, ד"ר ברקוביץ לתפקיד ממלא מקום של ראש הצוות והומלץ לתפקיד על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה בהסכמת מנכ"ל משרד הבריאות. על פי הנוהל, ההתקשרות תאושר על ידי ועדת המכרזים של המשרד בהקדם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הצהרת נתניהו בבית החולים שיבא, 8 ביוני 2024. צילום: תומר אפלבאום, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור בבית החולים שיבא תל השומר./עיבוד תמונה, צילום: תומר אפלבאום

בנוסף השיבו כי במסגרת המכתבים המצורפים ועל פי הנוהל תמונה ועדה מייעצת בה שלושה חברים שתורכב משלושה רופאים מומחים. על פי ההמלצות של מנכ"ל משרד רה"מ, הומלצו שני רופאים בנוסף לפיקרסקי: פרופ' רועי בינרט, קרדיולוג, ופרופ' אהוד גרוסמן פנימאי. מינויים של השניים אושרו על ידי מנכ"ל משרד הבריאות, אך לצורך השלמת הליך המינוי, נשלחו לרופאים שאלוני ניגוד עניינים כמקובל ועם קבלתם, ניתן יהיה להשלים את מלאכת המינוי באופן רשמי בשבועות הקרובים.

לטענת המשיבים, במצב דברים עובדתי זה ,עמדת המדינה היא כי העתירה במתכונת בה הוגשה אינה אקטואלית עוד. הטענה היא, שהתשתית העובדתית שבבסיס העתירה שהוגשה לפני כחצי שנה השתנתה. הליך מינוי חברי הוועדה המייעצת מצוי בשלבים מתקדמים ,לאחר קבלת המלצה מטעם מנכ"ל משרד הבריאות ביחס לכל חבריה ולכן יש בכך כדי להצדיק את מחיקת העתירה. טענו המשיבים. ככל שהדוח שיפורסם לא יהיה לרוחם של העותרים, פתוחה בפניהם הדרך למצות הליכים ולהגיש עתירה לבית המשפט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully