וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה: מצב מיוחד בעורף בכל ישראל למשך שבוע

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 21:36

בעקבות הרחבת המלחמה מול חיזבאללה בצפון, שרי הממשלה אישרו מצב מיוחד בעורף בכל הארץ. ההכרזה מקנה לצה''ל ופיקוד העורף סמכויות להנחיית הציבור במצב חירום. דובר צה"ל: "חיזבאללה משתמש באוכלוסייה אזרחית כמגן"

בנימין נתניהו לתושבי לבנון :" המלחמה לא אתכם היא מול חיזבאללה"/לשכת ראש הממשלה

עקב החרפת ההסלמה בין ישראל לחיזבאללה, שרי הממשלה אישרו היום (שני) במשאל טלפוני דחוף החלטה להכריז על מצב מיוחד בעורף בכל רחבי הארץ למשך שבוע אחד. ההכרזה, שמקנה לצה''ל ופיקוד העורף סמכויות להנחיית אוכלוסייה במצב חירום, הייתה מוגבלת לקו חיפה וצפונה וכעת תורחב לכל שטחי המדינה.

הכרזה של מצב מיוחד בעורף מסמיכה את הרמטכ"ל, סגן הרמטכ"ל, ראש אגף במטה הכללי, מפקדי פיקוד העורף ומפקדי הפיקודים לתת לציבור הוראות המחייבות שהייה בחדרי ביטחון, במקלטים או במקומות אחרים, לאסור או להגביל לימודים במוסדות חינוך, וסמכויות שונות על זכות השימוש במקלטים. בנוסף, ההכרזה מעניקה לחלק משרי הממשלה סמכויות הנוגעות להפעלת המשרדים והרשויות שעליהם הם אחראים וזכויות עובדים.

בכירים ישראלים אמרו כי נכון לעכשיו הטיסה המתוכננת של נתניהו לאו"ם נדחתה ביום נוסף. לפי התכנית הנוכחית נתניהו אמור להמריא לניו יורק ביום רביעי בלילה, לנחות בחמישי בבוקר ולנאום בשישי בבוקר. עם זאת, בכירים ישראלים אומרים כי ככל שמסלימה הלחימה בלבנון הסיכוי שנתניהו יבטל את הגעתו לעצרת האו"ם גדל.

דובר צה"ל , דניאל הגרי ,23 בספטמבר 2024. צילום מסך, דובר צה"ל
דובר צה"ל , דניאל הגרי ,23 בספטמבר 2024/דובר צה"ל, צילום מסך

"הבוקר צה"ל יצא להתקפה רחבה בהכוונת מודיעין מדויק. התקפנו 1300 מטרות ואנחנו עדיין תוקפים".

בין יכולות חיזבאללה שהושמדו: טילי שיוט, רקטות, כטב"מים ועוד. הם מוקמו בלב הכפרים, בבתים אזרחיים. חיזבאללה מסתיר רקטות ארוכות תווך בעליית גג של בית כפרי, ומשתמש באוכלוסייה אזרחית כמגן. מדובר באיום מידי וממשי על אזרחי ישראל. היום חשפנו לעולם את השיטה האכזרית של חיזבאללה - מכוון לפגוע בישראלים, ומסכן את תושבי לבנון. חיזבאללה הפך את דרום לבנון למרחב לחימה. מספרי הרוגים בלבנון כוללים גם מחבלים".

"הפעולה של צה"ל ביממה האחרונה מוכיחה יכולות מרשימות. לפנינו ימים מורכבים. יש לנו משימות גדולות לפנינו - חטופים שמוחזקים בשבי חמאס, והבטחת הביטחון של כל אזרחי מדינת ישראל. אנחנו מקיימים הערכת מצב שוטפת ביחד עם פיקוד העורף, ונעדכן אתכם בהתאם".

לשאלת כתבת לגבי האפשרות של פגיעה בתשתית אזרחית "אנחנו עובדים - תנו לנו לעבוד".

עוד בוואלה

חווית גלישה וטלוויזיה איכותית בזול? עכשיו זה אפשרי!

לכתבה המלאה
שר הביטחון ,יואב גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בסקירה מבצעית על הרחבת תקיפות יעדי חיזבאללה, בחמ״ל הפיקוד של חיל האוויר, .23 בספטמבר 2024. אריאל חרמוני, משרד הביטחון
שר הביטחון ,יואב גלנט עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והרמטכ"ל הרצי הלוי בסקירה מבצעית על הרחבת תקיפות יעדי חיזבאללה, בחמ״ל הפיקוד של חיל האוויר, .23 בספטמבר 2024/משרד הביטחון, אריאל חרמוני

ההסלמה בצפון מול חיזבאללה הגיעה היום לשיא חדש. צה''ל יצא למתקפה רחבת היקף במדינה ותקף למעלה מאלף מטרות טרור. בתגובה, חיזבאללה שיגר מטחי רקטות כבדים משעות הצהריים לצפון הארץ.

אזעקות רבות הופעלו במרכז הגליל, העמקים והכרמל. אזעקות הופעלו גם בגליל העליון, בחיפה והקריות ובעכו. במטח לעבר הגליל והכרמל זוהו כ-45 שיגורים, והתקבלו דיווחים על נפילות של חלקי רקטות במספר מוקדים. במטח הראשון לעבר חיפה והקריות, כמו גם צפון רמת הגולן והשומרון, זוהו כ-80 שיגורים שחצו לעבר ישראל.

עוד הערב, גורם לבנוני אמר לסקיי ניוז בערבית שעלי כרכי חוסל בתקיפת צה''ל בביירות. על פי דיווחים, צה"ל תקף בשעה האחרונה באופן ממוקד בביירות. מסתמן שהיעד לתקיפה הוא כרכי. במקביל לתקיפה בביירות, מדווח על יותר מארבעים תקיפות בבקעא.

עלי כרכי הוא מפקד החזית הדרומית של הארגון, ששני מפקדי האוגדות שלו, המזרחית והמערבית, חוסלו על ידי צה"ל. כרכי, הוגדר כאחד הגורמים המבצעיים הבכירים ביותר בחיזבאללה, במיוחד אחרי חיסולו של עקיל. הוא נחשב לבעל ידע רחב מאוד על פעילות צה"ל, והיכרות אינטימית עם היחידות והמפקדים בחיזבאללה, ועם התוכניות המבצעיות של הארגון, כולל אמצעי הלחימה האסטרטגיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully