וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם לבנוני: זהו היום הקטלני ביותר שחוותה המדינה מאז תום מלחמת האזרחים ב-1990

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 20:29

על פי משרד הבריאות בלבנון, מניין ההרוגים בלבנון עלה ל-274, כאשר 21 מתוכם ילדים. בנוסף לכך, 1,024 פצועים לאחר התקיפה הנרחבת של צה"ל במספר מוקדים ברחבי לבנון מוקדם יותר היום

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מניין ההרוגים בלבנון עלה ל-320, בנוסף ל-1,200 פצועים, כך דווח היום (שני). על פי משרד הבריאות הלבנוני, 21 מההרוגים הם ילדים. גורם לבנוני סיפר שזה היום הקטלני ביותר שחוותה המדינה מאז 1990.

צה"ל דיווח הערב על תקיפה של מעל 1,100 מטרות. "מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר ביצעו ביממה האחרונה כ-650 גיחות תקיפה למטרת הסרת איום. במסגרת התקיפות תקפו מבנים, רכבים ותשתיות בהם נמצאו רקטות, טילים, משגרים וכלי טיס בלתי מאוישים אשר היוו איום ונועדו לשימוש כנגד מדינת ישראל", נמסר.

עלי כרכי הוא מפקד החזית הדרומית של הארגון, ששני מפקדי האוגדות שלו, המזרחית והמערבית, חוסלו על ידי צה"ל. כרכי, הוגדר כאחד הגורמים המבצעיים הבכירים ביותר בחיזבאללה, במיוחד אחרי חיסולו של עקיל. הוא נחשב לבעל ידע רחב מאוד על פעילות צה"ל, והיכרות אינטימית עם היחידות והמפקדים בחיזבאללה, ועם התוכניות המבצעיות של הארגון, כולל אמצעי הלחימה האסטרטגיים.

חיל האוויר ממשיך בתקיפות שהחלו הבוקר בעשרות יעדים בדרום לבנון, בהם אזור צור, מרג' עיון, נבטיה, ואזור הבקאע. במוקדים שהותקפו נבנו מערכים תת-קרקעיים לאתרי שיגורי רקטות. בשעה זו, חיל האוויר פועל בבקעת הלבנון שבעומק המדינה.

תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024. רויטרס
תיעוד פגיעות צה"ל בדרום לבנון .23 בספטמבר 2024/רויטרס

בין היעדים שהותקפו היה העיר אל-הרמל במחוז בעלבכ. מדובר ביעד שהכיל טילים ארוכי טווח של חיזבאללה בשל טווח התקיפה הרחוק. מטרת התקיפות נועדה לשלול מהארגון לבצע ירי כולל בטווח הזמן המיידי.

בישראל העריכו שבמהלך התקיפות אזרחים יפגעו, מאחר שחיזבאללה בנה את התשתיות שלו בסמיכות לבתי אזרחים ובחלק מהמקרים בבתי אזרחים. בצה"ל הזהירו את האוכלוסייה האזרחית שנמצאת בסמוך לתשתיות צבאיות של חיזבאללה מחשש שיפגעו.

בצה"ל מבהירים שהתקיפות ימשיכו לאורך היום. כמו כן, צה"ל ייצא בהסברה בערבית לאוכלוסייה הלבנונית להתרחק מתשתיות צבאיות. עם זאת, מדגישים בצבא כי לא מדובר בפינוי אוכלוסייה כמו ברצועת עזה, אלא "קמפיין אווירי" שמחייב את צה"ל לעדכן את האוכלוסייה לפני תקיפות באזורים מאוכלסים.

בתקיפת הביפרים בשבוע שעבר, הגיע מניין הנפגעים לכ-2,800 בני אדם שנפצעו, ביניהם כ-200 באורח קשה - ושמונה לפחות נהרגו. רוב הנפגעים נפצעו בידיים או בפנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully