וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חריג: אזעקות הופעלו בכרמל, בחיפה ובשומרון

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 18:53

לאחר המטח הכבד מוקדם יותר היום לעבר הגליל התחתון, התרעות על ירי רקטות וטילים הופעלו בשורת יישובים וערים באזור הכרמל, חיפה והקריות, ואף באזור השומרון. מספר חלקי רקטות נפלו בשטחים פתוחים, בשלב זה לא דווח על נפגעים בגוף, פרצו שריפות עקב נפילת חלקי רקטות

פגיעות בעכו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אזעקות רבות הופעלו היום (שני) במרכז הגליל, העמקים והכרמל. אזעקות הופעלו גם בגליל העליון, ובין היתר בצפת. אזעקות נוספות הופעלו מספר דקות לאחר מכן גם בחיפה והקריות ובעכו. התרעות על חדירת כלי טייס עוין הופעלו בגליל המערבי. כרבע שעה לאחר המטח לחיפה והקריות, הופעלו אזעקות נוספות באזור השומרון. כעשרים דקות לאחר מכן, נשמעו שוב אזעקות בחיפה ובקריות.

במטח לעבר הגליל והכרמל זוהו כ-45 שיגורים, והתקבלו דיווחים על נפילות של חלקי רקטות במספר מוקדים. במטח הראשון לעבר חיפה והקריות, כמו גם צפון רמת הגולן והשומרון, זוהו כ-80 שיגורים שחצו לעבר ישראל.

עד כה לא התקבלו דיווחים על נפגעים.

פיקוד העורף הודיע לאחר הירי הנרחב כי אין שינוי במדיניות ההתגוננות. הפעילות המצומצמת חלה על איזורי הגולן, קו העימות, הגליל, המפרץ והעמקים. באזורים אלה אין לקיים פעילויות חינוכיות. ניתן לקיים בהגבלה של עד 10 אנשים בשטח פתוח ועד 100 אנשים במבנה. החופים יהיו סגורים לציבור.

שיגורי כיפת ברזל בחיפה .23 בספטמבר 2024. רויטרס
שיגורי כיפת ברזל בחיפה .23 בספטמבר 2024/רויטרס

שריפה פרצה בעקבות נפילת שברי יירוט בשטח חקלאי סמוך לרכסים. בנוסף פרצה גם שריפה ליד בית מעצר קישון. כוחות מכבי האש פועלים להשיג שליטה בדליקות.

על פי דיווח ראשוני, נפגע במטח האחרון רכב בג'דיידה מכר שבגליל המערבי. לאחר בדיקה התגלה כי חלק רקטה נפל על הרכב, וכי לא היו נפגעים באירוע.

במשטרת ישראל התקבלו לפני זמן קצר דיווחים על מספר נפילות בכמה מוקדים בשטחים פתוחים. לא דווח על נפגעים ונזק קל נגרם לרכב.

בנוסף דווח כי ישנה פגיעה בבתים בכפר דיר איסתיא ובמרחבים פתוחים בשומרון, בשעה זו לא ידוע על נפגעים.

רשות התעופה האזרחית הודיעה שתאריך את סגירת המרחב האווירי של ישראל מצפון לחדרה עד מחרתיים, ה-25.9. אין השפעה על הטיסות לנתב"ג, אבל שדה התעופה בחיפה וטיסות אזרחיות בצפון יושבתו.

לזה אי אפשר לסרב

וואלה מובייל במבצע מוגזם! 4 מנויים ב-100 שקלים וגם חודש חינם

לכתבה המלאה
יירוטים בשמי צפת, 23 בספטמבר 2024. דוד כהן, פלאש 90
יירוטים בשמי צפת, 23 בספטמבר 2024/פלאש 90, דוד כהן

בקרית טבעון זוהו שתי נפילות בשטחים פתוחים. יש דיווח על נזק קל לבית שהייתה נפילה בסמוך לו. אי נפגעים באירוע. עוד שתי נפילות בשטחים שסביב הישוב. ראש המועצה המקומית עידו גרינבלום אמר: "לשמחתנו אין נפגעים. מרוצה מתפקוד המוקד. קורא לתושבים להמשיך ולהקפיד על הנחיות פיקוד העורף המצילות חיים בזמן שצה"ל שלנו ימשיך לתת בראש לחיזבאללה. כמו כן, אני חושב שמי שמקדם בימים האלו שדה תעופה בינלאומי בעמק יזרעאל יכול לקבל דוגמא לסכנות האדירות שהדבר יהווה. שגיאה היסטורית שחייבים למנוע".

"שמענו הדי פיצוץ עכשיו, וכל הבית אצלנו רעד" סיפרה לוואלה תושבת קריית טבעון. "מודאגים מאד שחלילה היו פוגעים".

"הרקטות שכוונו היום לקרית טבעון נפלו במזל בשטחים פתוחים. נזק קל נגרם לבתים ואין נפגעים בנפש" אמרה ח"כ לשעבר שרון רופא אופיר, מי שעמדה בראש השדולה לקידום הצפון וכיהנה כסגנית ראש המועצה המקומית קרית טבעון. "אנחנו מתריעים במשך שנים כי מיכלי הדלק הנמצאים בסמיכות לבתי התושבים בישוב מהווים סכנה ממשית. לצערי ממשלת ישראל לא השכילה להבין במשך שנים שמדובר בפצצה מתקתקת. אם חלילה היו סופגים פגיעה ישירה היינו מצויים בארוע אחר לגמרי".

רקטות מעל מחלף גולני. 23 בספטמבר 2024. אלי אשכנזי
רקטות מעל מחלף גולני, היום/אלי אשכנזי

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע מספר דקות לפני האירוע החריג כי קיים הערכת מצב ביטחונית בבור חיל האוויר בקריה, יחד עם שר הביטחון יואב גלנט, הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי, מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר ומזכירו הצבאי של רה"מ אלוף רומן גופמן. "הבטחתי שאנחנו נשנה את מאזן הכוחות בצפון - וזה בדיוק מה שאנחנו עושים", אמר.

חיזבאללה הרחיב מוקדם יותר היום את טווח ירי הרקטות במטח לגליל התחתון ולגליל העליון. עוד הופעלה התרעה על חדירת כלי טיס בגליל העליון. בעקבות הירי זוהו נפילות בכמה מוקדים באזור, ביניהם פגיעה ישירה בבית בגבעת אבני. ממד"א נמסר כי חמישה נפצעו באורח קל ליד מחלף גולני ופונו לבית החולים פוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully