וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בכירים בצה"ל: ערוכים לפעולה קרקעית בלבנון

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 16:21

פעולות צה"ל בדרום לבנון בחודשים האחרונים הכינו את הקרקע לאפשרות של כניסה רגלית לשטח. למרות ששני הצדדים לא מעוניינים להרחיב את העימות, בצבא נערכים גם לאפשרות שבחיזבאללה ייזמו הסלמה כלפי העורף הישראלי ואף ינסו לחדור לשטח ישראל

בווידאו:תקיפות חיל האוויר, לבנון, 23 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

צה"ל שינה את כללי המשחק

עד לשבוע האחרון צה"ל בעיקר הגיב לפעולות של חיזבאללה, אך ביומיים האחרונים ביתר שאת עבר הצבא למתקפה ולקח על עצמו את היוזמה. בין היתר, צה"ל תקף מאות מטרות בלבנון ועוד מאות מטרות שהרמטכ"ל רא"ל הרצי הלוי אישר.

תקיפת חיל האויר, צור, לבנון, 23 בספטמבר 2024. רויטרס
בצה"ל עוברים למתקפה. תקיפות חיל האוויר בלבנון, היום/רויטרס

גריעת יכולות

עיקר הפעולות של צה"ל נועדו להשמיד יכולות שחיזבאללה עבד עליהן במשך כעשרים שנה: אתרי שיגור רקטות לטווחים קצרים, בינוניים וארוכים, כולל עתירי משקל, טילים מסוגים שונים, כטב"מים, מחסנים ותשתיות נוספות שתומכות את הארגון, טילי שיוט וטילים מדויקים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל הרצי הלוי מאשר תקיפת מטרות חיזבאללה בלבנון בבור בקריה, 23 בספטמבר 2024. דובר צה"ל
עיקר הפעולות של צה"ל נועדו להשמיד יכולות של חיזבאללה. הרמטכ"ל בקרייה, היום/דובר צה"ל

הזדמנויות לסיכולים ממוקדים

ביום שישי האחרון, הוחלט בצה"ל לא רק לבצע סיכול ממוקד יוצא דופן נגד ראש אגף המבצעים של הארגון וצמרת כוח רדואן, אלא גם לקחת אחריות על הפעולה המוצלחת. ההערכה היא שבקהילת המודיעין ימתינו לטעויות שיבוצעו בצמרת ארגון חיזבאללה כדי לבצע סיכולים ממוקדים נוספים.

תקיפת בכירי חיזבאללה בלב ביירות. רויטרס
בקהילת המודיעין ימתינו לפני שיבצעו חיסולים נוספים. זירת החיסול בביירות, 21 בספטמבר/רויטרס

התמרון הקרקעי

ברקע השיח על האפשרות שצה"ל יתמרן בדרום לבנון כדי להשתלט על אזורי שיגור רקטות ולדחוק את חיזבאללה צפונה, הוחלט בשבוע שעבר להעביר את מרכז הלחימה מרצועת עזה ללבנון. בצה"ל בחרו להעלות את אוגדה 98 מרצועת עזה לגבול פיקוד צפון ולהיערך לתמרון קרקעי.

לדברי גורמים בכירים בצה"ל ההתקפה בימים האחרונים בנוסף לפעולות שבוצעו בחודשים האחרונים נועדו לשרת תמרון קרקעי רחב בדרום לבנון. הדעות חלוקות בנושא, אך בצה"ל עושים את הכול כדי להיות ערוכים לאפשרות שהדרג המדיני יוריד פקודה להיכנס רגלית לשטח. לחלופין, כוחות הביטחון גם ערוכים לניסיונות חדירה של חיזבאללה לשטח ישראל שעשויים לשנות את המציאות הביטחונית במרחב.

בית שניזוק מפגיעת רקטה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. חיים גולדברג, פלאש 90
אם תהיה הסלמה בעורף - תהיה כניסה קרקעית. בית שניזוק מרקטה, קריית ביאליק, אתמול/פלאש 90, חיים גולדברג

טעות אחת יותר מדי

שני הצדדים לא מעוניינים להרחיב את המלחמה, אך בישראל ברור כי טעות אחת יותר מדי - קרי פגיעה בהיקף גדול באזרחים או בחיילים - עשויה להחריף את התגובה הישראלית עד כדי תמרון קרקעי רחב היקף.

ערוכים גם למתקפת רקטות וטילים על העורף. הרמטכ"ל, אתמול

הצהרת הרמטכ"ל הרצי הלוי/דו"צ

כוננות ספיגה

בנוסף למאות התקיפות החל משעות הבוקר והבריחה ההמונית של אזרחי דרום לבנון צפונה, נערכים בצה"ל למתקפה חסרת תקדים על העורף הישראלי, וגם לאפשרות שחיזבאללה ינסו בחסות הצמחייה העבותה והערפל להוציא התקפות על מוצבים ויישובים לאורך גבול לבנון ולחדור לשטח מדינת ישראל. לכן, הועלתה רמת הכוננות בחיל האוויר, מערך ההגנה האווירית, פיקוד והצפון, המודיעין וחיל האיסוף הקרבי כולל חיל הים הים שנערך להפתעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully