וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העיתון החרדי השתלח בקיבוצים: "שותפים מלאים ל-7 באוקטובר"

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 16:10

מאמר חריף בעיתון "המודיע", המזוהה עם סיעת אגודת ישראל, מטיל על "אנשי קיבוצי השמאל" את האשמה והאחריות לטבח: "שיבקשו סליחה וישנו את אורחות חייהם". בכנסת הזדעזעו - וגינו את השר גולדקנופף, יו"ר הסיעה: "לא להאמין שיש שר בממשלה שמייצג את זה"

הריסת הבית של פסי בקיבוץ בארי, אחד מהסמלים הכואבים ביותר של השבעה באוקטובר/מיכל פייקין, דוברת קיבוץ בארי

מאמר שפורסם בסוף השבוע האחרון בבטאון "המודיע" של חסידות גור, המזוהה עם סיעת אגודת ישראל, מטיל על "אנשי קיבוצי השמאל" את האשמה והאחריות לאירועי 7 באוקטובר. קטע מתוך המאמר, שהוקרא במהלך דיון בכנסת, עורר את זעמם של הח"כים.

כותב המאמר, מנחם קלוגמן, טען בין היתר כי "אנשי קיבוצי השמאל היו שותפים מלאים במחדל הביטחוני הגדול, והם עושים יד אחת עם כל שותפיהם מהשמאל בזרועות הביטחון השונות כדי לברוח מאחריותם לטבח הנוראי. הגרוע מכך הוא המאמץ המשותף של כל אנשי השמאל לגלגל את האשמה על מי שאינו אשם כלל באסון הזה".

משה גפני, יצחק גולדקנופף. Arie Leib Abrams, פלאש 90
"מה הוא אשם, מה אתם רוצים ממנו?". משה גפני ויצחק גולדקנופף/פלאש 90, Arie Leib Abrams
מאמרו של מנחם קלוגמן נגד הקיבוצים על רקע 7 באוקטובר, 20 בספטמבר 2024. ללא קרדיט, אתר רשמי
"הקיבוצים עושים יד אחת עם זרועות הביטחון ומגלגלים אחריות". המאמר ב"המודיע"/אתר רשמי, ללא קרדיט

קלוגמן, שכותב בהרחבה על המחלוקת סביב קיום טקסי הזיכרון של 7 באוקטובר, מוסיף עוד במאמרו כי "ראוי הדבר שאנשי הקיבוצים של עוטף עזה, הנושאים באחריות כבדה לאסון שהתרחש בחג שמחת תורה, לא יהיו שותפים בעצרת הזכרון הממלכתית שעליה החליטה הממשלה - כי חלקם באסון המחריד יש בו כדי שיקיימו עצרת נפרדת, המיועדת לעצמם, שלא לשם 'זיכרון', אלא כדי לבקש סליחה ומחילה על חלקם באסון וקבלה לשנות את אורחות חייהם". לדבריו, "נכון שביום השנה לאסון יתייחדו עם עצמם, יפשפשו במעשיהם וגם יבקשו סליחה ומחילה מכל אלו שהטיחו בהם אשמת שווא, ויושב מרום, המרבה לסלוח יסלח וימחל ויפרוש סוכת שלומו עלינו ועל כל ישראל".

מספר 24 ברשימה של מפלגת יש עתיד לבחירות לכנסת ה25, 13 בספטמבר 2022. יש עתיד, אתר רשמי
"תגידו, זה נורמלי?". ח"כ נאור שירי/אתר רשמי, יש עתיד

ח"כ נאור שירי (יש עתיד), שהקריא חלק מהמאמר במהלך דיון בוועדת הכספים של הכנסת, הזדעזע מקריאתו של קלוגמן. "לא ראיתי כזה דבר, באמת. תגידו, זה נורמלי? באיזו מדינה אנחנו חיים? זה ביזיון", אמר והוסיף: "זה אנטישמי, וראוי לפטר את מי שכתב את זה, צריך לשים את הכותב הזה בכלא". ח"כ נעמה לזימי התבטאה ברוח דומה והוסיפה כי "הם התנתקו מהמדינה. שונאים את האנשים". אליהם הצטרף ח"כ ולדימיר בליאק, שתהה רטורית: "אתם מבינים שיש שר בממשלה שמייצג את הדבר הזה?". יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני, ביקש לגונן על חברו לסיעה ושאל: "מה אתם רוצים מגולדקנופף? מה הוא קשור לזה?"

ביטאון "המודיע" הוא אחד העיתונים המפלגתיים הפופולריים במגזר החרדי. הוא נשלט על ידי חסידות גור, ומייצג אותה וחלקים נוספים בסיעת אגודת ישראל בכנסת. התכנים הפוליטיים בעיתון עוברים ביקורת מקדימה של יו"ר יהדות התורה, השר יצחק גולדקנופף, או מי מאנשיו - אך סביר להניח שמאמר כזה פורסם ללא ידיעתו. עם זאת, עד כה שום חבר בסיעה לא התנער מהדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully