וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל קרבות אגו בין חברי הכנסת - החקיקה נגד אונר"א תקועה

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 13:52

שיתוף פעולה נדיר נרשם בין הקואליציה לאופוזיציה כשחברי כנסת משני הצדדים קידמו הצעות חוק נגד אונר"א אבל ריב על קרדיט פוליטי תוקע את החקיקה ומעכב את ההכרזה נגד הארגון ששיתף פעולה עם חמאס ב-7 באוקטובר

פשיטת צה"ל על מתחם אונר"א ברצועת עזה. 20 ביולי 2024/דובר צה"ל

בגלל קרבות אגו בין חברי הכנסת - החקיקה נגד אונר"א תקועה: ועדת החוץ והביטחון של הכנסת בראשות ח"כ יולי אדלשטיין הייתה אמורה להתכנס מחר (שלישי) כדי לאשר שורת הצעות חוק נגד הארגון שעובדיו היו מעורבים במתקפת הטרור של חמאס ב-7 באוקטובר, אך הדיון נדחה.

לוואלה נודע כי יו"ר הוועדה אדלשטיין ביקש לאחד את כל הצעות החוק של חברי הקואליציה והאופוזיציה להצעה אחת שהתגבשה במהלך הדיונים יחד עם הייעוץ המשפטי וגורמי המקצוע. אגו פוליטי הוביל לכך שמאז חברי הכנסת נאבקים ביניהם על הקרדיט: מי יהיה חתום ראשון על ההצעה וייחשב מי שהוביל אותה. בעקבות כך, ההצבעות והדיון שהיו אמורים להתקיים מחר - בוטלו ולא ברור מתי החקיקה תקודם מחדש.

חבר הכנסת יולי אדלשטיין בדיון על חוק הגיוס. דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ, אתר רשמי
יו"ר ועדת חוץ וביטחון, ח"כ יולי אדלשטיין/אתר רשמי, דוברות הכנסת -נועם מושקוביץ

כאמור, הצעות החוק השונות התחלקו בין שלל חברי כנסת ממפלגות שונות: בועז ביסמוט מהליכוד, יוליה מילונובסקי מישראל ביתנו, רון כץ מיש עתיד, דן אילוז מהליכוד ואחרים. בכלל הצעות החוק המטרה העיקרית היא להכריז על אונר"א כארגון טרור ולהפסיק את כל היחסים של ישראל עמו.

מדובר בהצעות שהכנסת אישרה בקריאה ראשונה ובוועדה היו אמורים להצביע עליהן בקריאה שנייה ושלישית. למשל, ההצעה של ח"כ מילנובסקי קובעת כי יש להכריז על סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם לפליטי פלסטין במזרח הקרוב (אונר"א) כארגון טרור וכן לקבוע כי מדינת ישראל תפסיק את יחסיה עם אונר"א בין במישרין ובין בעקיפין. הצעות אחרות נחשבות הצהרתיות יותר ללא השלכות אופרטיביות.

עוד בוואלה

המהפכה של וואלה Fiber שתחסוך לכם בעלויות הטלוויזיה והאינטרנט

לכתבה המלאה
דיון ועדת חוץ וביטחון על שילוב תלמידי ישיבות בחוק שירות ביטחון, 17 ביולי 2024. יונתן זינדל, פלאש 90
ביקש לאחד את כל הצעות החוק לאחד - יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין/פלאש 90, יונתן זינדל

ארגון אונר"א, שהוקם כדי לסייע לאוכלוסייה הפלסטינית, נחשף פעם אחר פעם ככזה שמאפשר פעילות טרור, או אף תומך בה באופן פעיל. בחודש ינואר, ארגון "UN Watch", ששם לעצמו למטרה לפקח על פעילות האו"ם, פרסם תחקיר, לפיו 20 מורים של אונר"א חגגו את טבח 7 באוקטובר בקבוצת טלגרם שבה הם חברים. תחקיר הארגון מצא כי המורים קראו למחבלי חמאס שביצעו את מעשי האונס והרצח "גיבורים" ושיבחו אותם על "החינוך הטוב שקיבלו".

המורים שיתפו גם תמונות של נרצחים ושל בני ערובה, שלוו בקריאות לרצח, אונס ועינויים. על פי התחקיר, קבוצת הטלגרם שבה פורסמו דברי השבח האלו, היא קבוצה מקצועית שנפתחה במטרה להעביר לוחות זמנים, חומרי לימוד ומידע חשוב בין מורי ארגון הסיוע של האו"ם. אחד המורים בקבוצה, וואסים אולא, שיתף סרטון אלים ממתקפת חמאס, רגע אחרי שעדכן את חברי הקבוצה כי "המשכורות ישולמו ביום ראשון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully