וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחקיר ראשוני של המטחים לקריית ביאליק: בכמה ממ"דים החלון לא היה סגור ונעול

עודכן לאחרונה: 23.9.2024 / 10:42

"אם לא היינו בממ"ד לא היינו עומדים פה", אמרה אחר הצהריים לינוי אמזלג בת ה-16 שהובהלה ע"י צוות מד"א לבית החולים רמב"ם לאחר שנפצעה באירוע. בפיקוד העורף ביקשו מהרשויות לחדד לאזרחים את ההנחיות

בווידאו: שריפה כתוצאה מנפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א לחוק זכויות יוצרים

מתחקיר ראשוני של פגיעת הרקטה בקרית ביאליק אתמול (ראשון) עולה כי ניתן היה להתמגן באופן מיטבי יותר. הרקטה, בעלת משקל של כמה עשרות ק"ג, פגעה בשטח קרקע בין המבנים שבשכונת מגורים של בתים פרטיים דו קומתיים ובה קיימים ממ"דים לרוב הבתים. מרבית התושבים נכנסו מרגע הישמע אזעקה לממ"דים וסגרו את הדלת והחלון, אלא שבחלק מהדירות לא סגרו באופן מלא את חלון הפלדה ולא נעלו אותו.

"אם לא היינו בממ"ד לא היינו עומדים פה", אמרה לינוי אמזלג בת ה-16 שהובהלה ע"י צוות מד"א לבית החולים רמב"ם לאחר שנפצעה באירוע. בממ"ד היא הייתה עם ההורים, האחים, הסבא והכלב. "קמנו ובתוך 10 שניות כבר היינו בממ"ד ובתוך פחות מ-3 שניות כבר נפל טיל", היא תיארה, "היה 'בום' רציני והתלקחה להבה של פיצוץ שפוצץ לנו את החלון בממ"ד, כל חלון הברזל נתלש, הזכוכית נשברה והמכוניות עלו באש, ומהפיצוץ של המכוניות רסיסים עפו לחלון ועפו לי לפנים כשהייתי בתוך הממ"ד".

שריפה כתוצאה מנפילה, קריית ביאליק, 22 בספטמבר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
שריפה כתוצאה מהנפילה בקריית ביאליק/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"הספקנו לסגור את הדלת, החלון היה סגור, הכול היה נעול, הכל היה סגור אבל מהפיצוץ הדלת של הבית נעקרה מהמקום", תיארה אמזלג. "כשיצאנו מהממ"ד לראות מה קרה אחרי הבום הרציני האש נכנסה לממ"ד ואז הרגשתי שמשהו נוזל לי על הפנים. חשבתי שאולי אני בוכה, ניגבתי, וראיתי שזה דם".

ממסקנות התחקיר שערך פיקוד העורף עולה שבשלושה ממ"דים נצפתה "זליגה" של הדף לתוך פנים הממ"ד - מתוך רווחי החלון הלא סגור, כתוצאה מכך הזכוכית בחלון הפנימי נסדקה ובשני מקרים עפה מן המסגרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

ע"פ התחקיר, אי סגירה מלאה של חלון הפלדה ונעילתו גרמו לזליגת הדף לפנים הממ"ד וגרם להינתקות החלון הפנימי או סדיקתו. לעומת זאת, בממ"דים בהם החלון היה נעול - לא נראו כלל נזקים לחלון הפנימי או לשוהים.

בפיקוד העורף הפיצו לרשויות לחדד את ההנחיות לאזרחים. בעקבות התחקיר, במועצה האזורית מטה אשר, שרבים מיישוביה נמצאים בצמוד לגבול עם לבנון ובסמוך לו, התריעו מיד בפני התושבים שסגירת חלון ההדף בממ"ד נדרשת להיות מלאה וכי יש לבצע נעילה שלו על מנת למנוע חדירת הדף פנימה ולצמצם סיכונים. "כחלק מהמוכנות בעת הזו - נדרש לנעול את חלון הפלדה מבעוד מועד", חידדו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully